Beantwoord

modem (Draytek vigor 2862bn) aansluiten ipv T50

  • 17 October 2022
  • 3 reacties
  • 77 Bekeken

Goede Avond,

 

Sinds vorige week ben ik aan het stoeien met mijn nieuwe modem. De Draytek vigor 2862bn.

In 1 van de handleidingen van T Mobile word gesproken over de volgende instellingen die gewijzigd moeten worden:

Met de quick guide van draytek word de vlan ingevuld. De rest staat zoals t moet voor zover ik weet. Sws ipv4, mtu, dhcp staan juist ingevuld. Bij het doorgaan van de gehele setup zie ik bij het overzichtje van de modem geen ip adres. Nu las ik op de community over MAC release. Betekend geen IP adres dat mijn nieuwe modem nog geen toegang krijgt van T Mobile? Of zit ik mogelijk in de verkeerde hoek te kijken en ligt het probleem intern bij mijn draytek modem?

 

Met vriendelijke groet,

 

Danny

icon

Beste antwoord door Waqqas 17 October 2022, 22:07

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Dannythyuhh 

Zou je misschien eens een foto kunnen plaatsen van de instellingen die je in de Draytek hebt aangepast, misschien staat er toch nog iets niet goed.

Hallo @Waqqas,

Super bedankt voor het snel reageren!. Ik heb vanavond nachtdienst gehad eenmaal bij thuiskomst alles uit gezet en nu net alles aangesloten van begin tot eind. Hierna gingen de lampen branden en voila. Internet.

Zou het kunnen zijn dat zoals genoemd word in de rest van de community dat wanneer je langer dan een uur geen stroom hebt op elk apparaat het opnieuw initialiseren de juiste gegevens ophaald? Het is raar dat dit niet bij enige handleidingen word verteld :)

Mocht het nodig zijn om alsnog de settings te plaatsen hoor ik t graag!

 

Met vriendelijke groet,

 

Danny

Reputatie 6
Badge

Hallo @Waqqas,

Super bedankt voor het snel reageren!. Ik heb vanavond nachtdienst gehad eenmaal bij thuiskomst alles uit gezet en nu net alles aangesloten van begin tot eind. Hierna gingen de lampen branden en voila. Internet.

Zou het kunnen zijn dat zoals genoemd word in de rest van de community dat wanneer je langer dan een uur geen stroom hebt op elk apparaat het opnieuw initialiseren de juiste gegevens ophaald? Het is raar dat dit niet bij enige handleidingen word verteld :)

Mocht het nodig zijn om alsnog de settings te plaatsen hoor ik t graag!

 

Met vriendelijke groet,

 

Danny

Geen IP-adres betekent inderdaad geen toegang. Het zou goed kunnen dat jouw oude DHCP lease (waarmee een router een IP gereserveerd heeft) ondertussen is verlopen en het netwerk je nu wel een IP-adres geeft. Ik weet dat T-mobile in ieder geval voor niet T-mobile apparatuur een lease van 1 uur uitgeeft. Dat kan goed de oorzaak zijn.

Je router zal hoe dan ook zo lang er geen IP-adres wordt uitgedeeld blijven proberen er een te krijgen.

Reageer