Beantwoord

Modem Zyxel T54 instellingen om Yatse (afstandsbediening) voor Kodi te gebruiken?

  • 23 May 2023
  • 4 reacties
  • 78 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo allemaal,

Ik ben net overgestapt naar T-Mobile en heb (uiteraard) een nieuw, voor mij onbekend modem ontvangen. Inmiddels heb ik de meeste instellingen voor mijn thuisnetwerk wel kunnen vinden, maar mijn Yatse app op mijn telefoon weigert mijn Kodi mediaserver te vinden. Zou iemand mij (het liefst in stappen) kunnen uitleggen hoe ik ervoor kan zorgen dat het modem mijn Yatse remote wel gaat aacepteren? Tot dusver heeft de app zonder zelfs maar te haperen op alle KPN modems prima gewerkt. Alvast hartelijk dank voor de reactie.

 

icon

Beste antwoord door PZRK 24 May 2023, 15:21

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Pieter_B of @louisL, weet één van jullie dit misschien? @Waqqas of @TMTV wie weet heb ik met jullie ook geluk. Alvast super bedankt! 😄

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @PZRK 

Wat je kan proberen :

In je webbrowser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat, 5 GHz uitschakelen bij de WiFi instellingen.

Wat ook kan is in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen gaan en onderaan bij beveiligingsmodus WPA2-PSK kiezen en toepassen.

Lukt het met bovenstaande?

Reputatie 7
Badge +5

@PZRK 

Het eenvoudigste lijkt mij om de Yatse app opnieuw te installeren.

Uiteraard zorg je er eerst voor dat Kodi in het netwerk beschikbaar is en kan gebruiken.

Door de overgang van KPN naar Tmobiel verandert de IP adres range van jouw netwerk. Maar als je telefoon daar al verbinding mee maakt is er misschien iets blijven hangen waardoor er nog op het oude IP adres gezocht wordt.

Een andere mogelijkheid was om de netwerkrange die de KPN experiabox 192.168.2.x?) gebruikte in te stellen in de Zyxel router. Maar als je al meerdere apparaten hebt aangemeld is dat weer misschien onnodig werk.

Hallo @PZRK 

Wat je kan proberen :

In je webbrowser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat, 5 GHz uitschakelen bij de WiFi instellingen.

Wat ook kan is in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen gaan en onderaan bij beveiligingsmodus WPA2-PSK kiezen en toepassen.

Lukt het met bovenstaande?

 

@Waggas en @yalerta,

Ik heb de Yatse app gewist en opnieuw geïnstalleerd. Inderdaad werkt hij nu zonder problemen.

Ik dank jullie hartelijk voor de hulp. 

 

Reageer