Beantwoord

Multy M1 (WSM20)

  • 19 April 2023
  • 6 reacties
  • 208 Bekeken

Reputatie 1

Ik overweeg om de Multy M1 (WSM20) aan te schaffen. Kan deze worden gebruikt icm de T54?

icon

Beste antwoord door eric 19 April 2023, 12:15

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Henk_Snijder 

Ja hoor,

Zet de Multy M1 in ACCESS POINT mode. De router en DHCP functie blijft dan in de Zyxel54.

Zet op de Zyxel de wifi uit. De Multy zal dan het wifi netwerk in jouw huis creeren. 

Je sluit dan 1 Multy bekabeld aan op de Zyxel.

Reputatie 1

Dank je voor de snelle reactie. Access point is dat de bridge mode?

Reputatie 7
Badge +4

De Z54 kent geen bridge modus. Wel zou je (op voorwaarde dat je nieuwe router daar ondersteuning voor geeft) gebruik kunnen maken van VLAN.  https://www.linksys.com/support-article?articleNum=205502

Reputatie 1

Ik bedoelde de Multy M1 in bridge mode zetten

Is het niet mogelijk om de wsm20 op te nemen in het bestaande mesh netwerk van de t54?

Dus niet de wifi uitzetten op de t54, maar de 3 acces points als bridge toevoegen als uitbreiding van het bestaande mesh netwerk.

 

Ben namelijk uiterst tevreden over het bereik van de t54.

En hoor dat de wsm20 wat instabieler is

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rud013 

Dit kan ik vinden over de Zyxel-T54 :

Het modem ondersteunt 'Easy Mesh'. Dit is een standaard waarmee apparaten samen één netwerk vormen en zo de wifi-dekking verbeteren & uitbreiden. Wil je een mesh-netwerk aanleggen, dan kan dit met Wifi Plus. Het modem werkt ook samen met andere easy mesh gecertificeerde apparatuur. Heb je eigen apparatuur, dan kun je bij de leverancier terecht voor ondersteuning bij de werking.

Reageer