Beantwoord

netwerk toegang HP printer

  • 28 December 2021
  • 5 reacties
  • 217 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo,

 

Sinds kort hebben wij t-mobile internet. Echter sindsdien heeft onze HP PageWide Pro MFP 477dw printer ook geen toegang (bedraad) meer tot ons thuis netwerk. Geeft aan dat die geen verbinding kan maken. Ik kan wel gewoon vanaf onze PC printen echter scannen naar netwerk folder dus niet??

Tot op heden nog geen instelling gierover kunnen vinden. Hebben zelf niks veranderd dus ga er een beetje vanuit dat het een t-mobile instelling is.

 

Hoor graag.

 

Met vr.gr. CV

icon

Beste antwoord door MarcoVanWeel 28 December 2021, 19:35

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@CV1963 

Controleer eens of deze gegevens nog steeds kloppen met je nieuwe netwerk, of maak deze opnieuw aan. Het kan zijn dat de printer scanner de oude route / IP data heeft opgeslagen, maar met nu de Zyxel is waarschijnlijk je IP subnet gewijzigd.

@CV1963

Mogelijk zijn de standaard netwerkinstellingen nét iets anders, waar door je multifunctionele printer even (gedeeltelijk) ‘de weg kwijt is’ door de overstap naar T-Mobile Thuis. Op deze pagina vind je dit hulpprogramma, het HP EasySmart installatie programma. Hiermee kun je de installatie van de printer met een beetje mazzel herstellen. Lukt dat niet, dan zou ik de printer even terugzetten naar de fabrieksinstellingen, en het hulpprogramma opnieuw draaien. Volgens mij zou het daarmee moeten lukken en anders horen we ‘t wel.

Hallo Marco,

 

Helaas dit heeft niet geholpen.

Misschien nogmaals voor de duidelijkheid. Printer is gewoon zichtbaar op mijn PC en printen gaat verder prima.

Alleen het scannen naar netwerkfolder wil niet?

 

Gr. CV63

Beste @CV1963,

Het scannen naar een netwerkfolder, hoe is dat geconfigureerd? Met een hostnaam (bijvoorbeeld pcmetnetwerkfolder.lan) of een IP-adres (bijvoorbeeld 192.168.1.50). In het eerste geval moet je router weten welk IP-adres er bij die hostnaam hoort. In het tweede geval: het kan zijn dat je nieuwe router een hele andere reeks IP-adressen uitdeelt. Dan zit deze bij het versturen voor het scannen te zoeken in het verkeerde ‘postcode’ gebied. Voor betreft het feit dat het printen wel werkt: de kans is groot dat Windows je printer zelf weer teruggevonden heeft, maar op basis van je verhaal verwacht ik dat het scannen naar de netwerkfolder een handmatige aanpassing vraagt. Welke dat is hangt af van het antwoord van de bovenstaande vragen.

Mvgr. Marco

Hallo Marko,

 

Om eerlijk te zijn geen flauw idee. Op de printer staat ip adres:192.168.1.41. Daarmee krijg ik volledige toegang tot printer. Hier staat ook de ingestelde netwerk folder vermeld. Als ik via netwerkmap instellen bv test doe dan wordt een OK gegeven. Op dit moment begint de printer wel netjes te scannen maar kort daarna geeft die "Verbindings probleem" Algemene fout. Niks geen kode etc.

 

Gr. CV63