Netwerkpoorten open zetten

  • 10 May 2023
  • 11 reacties
  • 1093 Bekeken

Reputatie 1

ik heb een T-mobile only internet via een Zyxel VMG8825-T50 modem.

Voor werkdoeleinde moet ik TCP poorten nummer 25 en 433 openen en begreep dat dit via de modem moet gebeuren.

Mijn vraag is hoe open ik de poorten op de modem? 

Via poortdoorschakeling werkt het op dit moment niet, omdat de volgende site aangeeft dat de poorten gesloten zijn : https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

 


11 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Portforwarding is bedoeld voor inkomende reqests vanaf het internet.  Heb je gezorgt dat de server waarop de requests bij jou thuis moeten uitkomen een vast IP adres heeft? Laat eens met een screen shot zien welke portforwardings je gemaakt heb on de zyxel?

Port 25 inkomend opzetten is best wel bijzonder trouwens!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @wellwisher90 

Hier vind je een stappenplan over hoe portforwarding werkt in de Zyxel-T50.

Reputatie 1

Portforwarding is bedoeld voor inkomende reqests vanaf het internet.  Heb je gezorgt dat de server waarop de requests bij jou thuis moeten uitkomen een vast IP adres heeft? Laat eens met een screen shot zien welke portforwardings je gemaakt heb on de zyxel?

Port 25 inkomend opzetten is best wel bijzonder trouwens!

Ja de windows server heeft een vast IP adres. Wat ik zou willen is e-mails ontvangen en over de internet heen sturen. Port 25 en 433 is meer bedoeld voor uitgaande en inkomende mailverkeer via SMTP.

De Firewall op de zyxel heb ik ook ingesteld op hoog, omdat er de volgende wordt aangegeven:

@eric 

Reputatie 1

Hallo @wellwisher90 

Hier vind je een stappenplan over hoe portforwarding werkt in de Zyxel-T50.

Ja top voor de info, maar die had ik al gezien..

Reputatie 7
Badge +14

Uitgaand Port 25 wordt niet toegestaan bij t-mobile. 

 

Reputatie 1

Uitgaand Port 25 wordt niet toegestaan bij t-mobile. 

 

Hoe weet je dat? Voor dat ik mijn post plaatste had ik met de klantenservice gebeld en de meneer zei dat het juist wel mogelijk is en mijn vraag ook hier in de community moest plaatsen voor handleidingen enz.

als dat geblokkeerd is, waarom zouden ze smtp wel toestaan met hoge beveiliging 

Reputatie 7
Badge +14

Sorry, @wellwisher90  ik had en verkeerde link geplakt. HIER vind je de info over poort 25.

Heb je trouwens een glasvezel aansluiting? Dan moet je bij de port forwarding de WAN-interface “ETH_Internet” gebruiken.

 

Reputatie 7
Badge +6

@wellwisher90 Je instellingen staan niet aan. Je kunt ze inschakelen door op het potloodicoontje onder Wijzigen te klikken en vervolgens het schuifje bij Actief bovenaan aan te zetten. Vergeet niet op OK te klikken onderaan.

Reputatie 1

Sorry, @wellwisher90  ik had en verkeerde link geplakt. HIER vind je de info over poort 25.

Heb je trouwens een glasvezel aansluiting? Dan moet je bij de port forwarding de WAN-interface “ETH_Internet” gebruiken.

 

Ja ik heb een glasvezel aansluiting. Heb het nu als volgt ingesteld:

Heb mijn twijfels over de configuratie.

Ik heb een windows domain controller met 2 interfaces: 1 naar buiten toe met een vast ip via netwerk van t-mobile (wifi) en de andere voor interne communicatie met de mailserver. 

De vaste ip naar buiten toe heb ik in bovestaande server ip ingevuld. is dit correct?

De laatste twee regels heb ik de vaste ip van de mailserver ingevuld. is dit correct?

@eric @TMTV

@Waqqas 

Reputatie 7
Badge +14

Dit is wel een hele bijzondere variant. Je benoemd hier alleen de inkomende poorten van WAN naar LAN. Uitgaand laat de router alles door. Alleen het core netwerk blokkeerd poort 25 vanaf jouw aansluiting. Ben heel benieuwd wat je onder de weggelakte ip adressen hebt staan. Allemaal hetzelfde private IP op je LAN toch?

Reputatie 6
Badge

En als je pooort 443 wilt binnenlaten, moet je wel het modem zelf op een andere poort laten luisteren voor https:

verander onder het hamburger menu → onderhoud → extern beheer de poort 443 daar naar iets anders. Om in te loggen op de router zul je dan ook de poort op moeten geven.

Reageer