Beantwoord

nieuwe glasvezel setup met bestaand linksys mesh netwerk

  • 3 May 2023
  • 1 reactie
  • 55 Bekeken

Wij zijn onlangs verhuisd, en hebben een uitgebreid bedraad thuisnetwerk overgenomen.
Dit is een netwerk switch tp-link (model TL-SG1016D, v8) met daaraan gekoppeld een Linksys WHW03v2 mesh netwerk. Ook zijn er door het hele huis utp aansluitpunten gemaakt, waar ik graag gebruik van wil maken. 

Bij montage door de installateur werd een Zyxel DX5401-B1 modem aangesloten, die vervolgens via UTP op de netwerk switch werd gekoppeld. 

Nu lijkt er een internet signaal te zijn, dat ook via het linksys mesh wordt verspreid, maar soms lijkt die toch connectie met internet te verbreken. (dus niet het wifi signaal dat het probleem is, maar daadwerkelijk de verbinding met het internet zelf). 
Op de linksys app zelf geeft ie aan dat er geen connectie met het internet is, ondanks dat dat wel het geval lijkt te zijn. 

Volgens mij doe ik hier ergens iets fout. Maar agz ik hier vooralsnog bar weinig verstand van heb, wil ik zelf ook niet te veel aan de instellingen gaan prutsen zonder te weten wat voor impact dat heeft. 
​​​​​

Ik heb in dit forum gezocht op vergelijkbare setups, maar kon niet direct iets vinden. Hulp wordt gewaardeerd! Verdere details op aanvraag. 

icon

Beste antwoord door eric 3 May 2023, 14:21

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

Je hebt best een uitgebreid (W)LAN netwerk daar. Om problemen in het lokale domein of het domein van T-Mobile uit elkaar te halen zou je een pc direct op de Zyxel of de wifi van de Zyxel kunnen inschakelen. Als de Linksys app zegt dat er geen internet is,maar die is er wel, tja.. dan lijkt er niet veel aan de hand behalve dat de meetmethodiek van die app niet helemaal goed is. Misschien pingt die app naar een Linksys server op internet die geen respons geeft terwijl de verbinding voor andere applicaties prima in orde is.

Reageer