Beantwoord

Nintendo Switch NAT

  • 9 December 2021
  • 6 reacties
  • 199 Bekeken

Hoihoi! Ik heb nu sinds kort een Nintendo Switch aangeschaft. Nu wilde ik online gaan spelen, alleen kreeg ik elke keer een foutmelding (2618-0521). Ik ben toen een beetje gaan googelen en kwam er al gauw achter dat het lag aan de NAT. Ik heb namelijk NAT D, terwijl je voor online spelen NAT A of B nodig hebt. Ik vroeg mij nu af of iemand weet hoe ik dit kan oplossen zodat ik online kan spelen. Het is namelijk een beetje zonde dat ik het wel heb gekocht, maar er geen gebruik van kan maken. Wij hebben thuis de 4G modem van T-mobile. De router die wij hebben is de Huawei router b2368-66. 
 

Alvast bedankt! 

icon

Beste antwoord door Waqqas 9 December 2021, 20:33

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@britneyvd 

NAT type D usually means that your ISP is using carrier grade NAT (Basically it means you share a public IP address with multiple people)

Vertaald; NAT type D wordt mee bedoeld dat je een PUBLIEK IP ADRES deelt met meerdere gebruikers.

… then I found out that some ports aren't available to be opened on my router due to me having IPv6 enabled. Now I don't know if this is just an issue with MY router, or if it's a general thing that happens, but after disabling IPv6 all my NAT issues went away immediately.

Vertaald: Staat IPv6 aan, uitzetten indien mogelijk

Ik heb nu mijn Nintendo aan de router gekoppeld met de kabel, alleen geeft hij helaas nog steeds NAT D aan. 

@Waqqas oke ga ik dat zeker proberen! Heel erg bedankt!

Reputatie 7
Badge +15

@britneyvd 

Bekabeld gamen zou zeker kunnen helpen en zorg er dan ook voor dat de Nintendo rechtstreeks op de modem is aangesloten.

@Waqqas ik game nu nog via de WiFi. Ik zat al wel te kijken naar een kabel, alleen wist ik niet zeker of dit zou helpen. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @britneyvd 

Game je bekabeld of via de WiFi? Het is aan te raden om bekabeld te gamen.