Onbereikbaarheid Cloudflare DNS 1.1.1.1 en 1.0.0.1

  • 13 May 2023
  • 9 reacties
  • 301 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Goedemorgen,

Ik ben een aantal dagen geleden overgestapt naar T-mobile en ik loop tegen een aantal aparte problemen aan, waaronder onbereikbaarheid van Cloudflare DNS servers. Als ik kijk naar de output van Tracert is het signaal al een tijdje uit mijn lokale netwerk verdwenen en lijkt het aan het T-mobile netwerk te liggen.


Bovenstaande geldt voor beide dns servers voor Cloudflare (1.1.1.1 en 1.0.0.1)

DNS servers van bvb een Google zijn wel bereikbaar: 
 

 

Ik gebruik een Media converter die ik nog heb hangen van KPN en volgens de installateur was dit prima. Verder gebruik ik een Unifi USG 3p voor de routing (internet werkt).

 

 

Zijn er meer mensen met dit probleem?

louisL 11 maanden geleden

@Mickaz vor mij werkt die traceroute prima. Ik ga vanaf 172.71.92.4 direct naar

one.one.one.one (1.1.1.1)  4.115 ms *  4.433 ms
voordat ik daar uitkom ga ik zo te zien via een ander adres, wel bij AMS-IX. De rest daarvoor bij glasnet is totaal anders.

Kun je 1.1.1.1 wel pingen?  Het zou kunnen zijn dat iets bij AMS-IX foutgaat in jouw geval...

 

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Ik heb een prima ping (16 ms) naar 1.1.1.1 vanaf mijn T-mobile wifi.

Als je met dit soort zaken zit zou je eerst even de zyxel router moeten aansluiten. Dan kan T-mobile support er eventueel ook iets mee, maar dit IP adres is via hun netwerk gewoon te bereiken.

Misschien is het regionaal, heeft jouw tracert naar 1.1.1.1 dezelfde hops? 

Reputatie 6
Badge

@Mickaz vor mij werkt die traceroute prima. Ik ga vanaf 172.71.92.4 direct naar

one.one.one.one (1.1.1.1)  4.115 ms *  4.433 ms
voordat ik daar uitkom ga ik zo te zien via een ander adres, wel bij AMS-IX. De rest daarvoor bij glasnet is totaal anders.

Kun je 1.1.1.1 wel pingen?  Het zou kunnen zijn dat iets bij AMS-IX foutgaat in jouw geval...

 

Hi @Mickaz ik heb hetzelfde probleem, heb jij ondertussen een oplossing gevonden?

@jrnptrs Nee geen oplossing helaas. Ik gebruik nu bij bepaalde dingen 5g van m'n telefoon. Ik vond het eigenlijk teveel werk om dit verder op te pakken en denk dat als mijn contract af is ik weer naar KPN ga.

 

@Mickaz Ja precies hetzelfde “probleem”, ik heb een nieuwe post voor gemaakt. Ik heb een aantal verschillende DNSsen geprobeerd, waaronder googles 8.8.8.8, waar ook geen route naar lijkt te zijn. De secondary 8.8.4.4 werkt echter wel 🤷‍♂️
Dat “ze” het maar oplossen 😎

@jrnptrs Oh wat gek, ik had het idee dat 8.8.8.8 wel werkte maar je hebt gelijk.

Het lijkt erop dat deze soms wel werkt en soms niet: 

 

 

@Mickaz als ik trouwens de Zyxel aansluit, werkt het wel allemaal. Dat vind ik nog gekker 😎

@jrnptrs Dat is wel heel bijzonder inderdaad daar kan ik geen verklaring voor bedenken haha.. Maar ben zelf ook geen netwerk engineer oid.

Ben wel gehecht aan mijn unifi netwerkje, heb eigenlijk geen behoefte om daar nog een Zyxel voor te zetten 😅

 

Reageer