Beantwoord

opstartproblemen na installatie internet T Mobile

  • 7 November 2022
  • 11 reacties
  • 89 Bekeken

Afgelopen vrijdag internet geïnstalleerd van T Mobile, daarna laptop afgesloten. Bij volgende opstart op zaterdag opstartproblemen met Windows. Ik krijg de laptop niet meer opgestart. Kan het zijn dat ik iets van een firewall geïnstalleerd heb? In de veilige modus zie ik hier niets van terug. Windows al een keer opnieuw geïnstalleerd, maar blijf dit probleem houden. Wie kan me helpen? Hoe krijg ik mijn laptop weer aan de praat? 

icon

Beste antwoord door Waqqas 8 November 2022, 11:38

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @30maart1974 

De installatie van T-Mobile thuis zou geen invloed moeten hebben op het opstarten van je laptop.

Om welke Windows versie gaat het en zie je een foutmelding in beeld tijdens het opstarten?

Hallo Waqqas, 

Ik werk met Windows 10 en heb de volgende stopcode: dpc_watchdog_violation

Ik ben vanmorgen teruggegaan naar de winkel. Daar hebben ze hem aan de praat gekregen. Nu thuis weer hetzelfde opstartprobleem... 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @30maart1974 ,

Hebben ze in de winkel ook verteld wat ze gedaan hebben?

De melding kan betekenen dat je drivers niet up to date zijn. Je kan ook even via Google de melding invoeren en zoeken, dan komen er verschillende oplossingen voorbij.

Hallo soepkip67

Nee, eigenlijk niet... 

Ben idd al op Google geweest en krijg hem zelf niet aan de praat. Verschillende opties al geprobeerd... 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @30maart1974 ,

Als hij gelijk vanuit de winkel thuis niet werkt, zou ik toch weer even naar de winkel gaan. 

Hopen dat ze dan ook gelijk wat meer uitleg kunnen geven.

Reputatie 7
Badge +15

@30maart1974

Even op google gezocht :

Wat is een DPC Watchdog-overtredingsfout? DPC Watchdog-schending (foutcode: DPC_Watchdog_Violation) is een veelvoorkomend probleem in het Windows-besturingssysteem. Het is om een ​​aantal specifieke redenen gebeurd, zoals niet-ondersteunde SSD-firmware, oude SSD-stuurprogrammaversie, hardware-incompatibiliteitsproblemen of systeembestanden zijn beschadigd.

Tijdens het opnieuw installeren, heb je gekozen voor partitie eerst formatteren?

Ha waqqas,

Ohw, dat weet ik eigenlijk niet of de partitie eerst geformateerd is. Ik kan me ook deze melding niet herinneren... is het verstandig om nogmaals te doen? Op nieuw installeren bedoel ik dan?

Reputatie 7
Badge +15

@30maart1974

Bij het opnieuw installeren van Windows 7 kan je kiezen om de schijf helemaal leeg te maken/formatteren zodat er verder niks anders op staat, bij Windows 10 weet ik niet zeker of je die optie ook krijgt maar als je die krijgt dan is het wel verstandig om alles te verwijderen eerst.

Start de installatie vanuit het opstartproces.

@Waqqas,

Ik had wel de keuze om alle documenten te behouden. Daar heb ok voor gekozen, maar ik begrijp dat je zegt dat ik beter alles kan laten verwijderen en formatteren? 

Reputatie 7
Badge +15

@30maart1974 

Formatteren van de partities/schijf is alle gegevens van de schijf verwijderen dus ook malware etc. en dan kan je beginnen met een schone installatie.

@Waqqas 

Top! Ik ga vanmiddag opnieuw kijken... 🙏🏻

Reageer