Overgestapt van dsl naar glasvezel


Reputatie 1

Goedendag,

Ik ben sinds vandaag overgestapt naar glasvezel.

De monteur heeft alles netjes aangesloten en gecontroleerd dus daar ben ik zeer tevreden over.

Maar nu heb ik nog een modem en tv box uit 2017 en de monteur rade mij aan om contact te maken met jullie om navraag te doen voor een vernieuwde versie. (Entone26(tv-box))

Zouden jullie mij kunnen uitleggen wat hier mogelijk in is?


This topic has been closed for comments

95 reacties

Reputatie 1

Als ik de berichten terugkijk op dit forum vanaf de eerste melding kom ik op 13 dagen.

 

Dus 1/30*64,82=2.16*13=€28,09

 

 

Reputatie 7
Badge +8

@frank190189 ik heb de vergoeding voor je in orde gemaakt voor de problemen met het beeld dat je hebt ervaren. Je ontvangt hier zo een bevestiging van per e-mail! 😁

Reputatie 1

Hoe komen jullie bij een bedrag van €6,77?

Want volgens de berekening kom ik op €28,09.

 

Zouden jullie dit kunnen uitleggen.

Reputatie 7
Badge +14

Ik denk dat Frank het internet,  bellen en tv bedrag als uitgangspunt neemt. Het 'probleem' was toch alleen met tv? Dan wordt alleen het stukje tv vergoed.

Reputatie 7
Badge +8

@frank190189  Dit is gebaseerd op de periode van de maandelijkse kosten voor de problemen met de tv. Wat @eric zegt inderdaad! 😉

Reputatie 1

Oke dat klinkt logisch, maar hoe komen jullie dan aan dat bedrag want ik kom op een ander bedrag uit.

 

Zouden jullie dat willen laten zien in een mail hoe jullie dat hebben uitgerekend.

Reputatie 7

Hi @frank190189, ik licht je de berekening met liefde hier toe! De volledige tv-abonnementskosten van 16-07-2022 t/m 29-07-2022 zijn voor jou vergoed. 

Dit bedraagt €-5,64 voor T-Mobile TV, €-2,25 ter compensatie van de TV Box en vervolgens is hier €1,12 bij opgeteld. Dit is namelijk de korting die jij krijgt op de TV Box. Hopelijk is het zo helemaal helder voor jou. Maak er een hele mooie zondag van! 😊

Reputatie 1

Vandaag(11-8-22) weer gekomen van vakantie. 

En op 9-8-22 is er een update geweest.

Maar na thuis komst zette ik later de tv aan en was er geen beeld. Ik had alle stekkers eruit gehaald en daarna was er pas weer beeld.

 

Nu savonds om 22:00 uur heb ik weer de volgende storing.

Het lampje LOS knippert rood, PON is uit en POWER en LAN zijn groen.

 

Vanaf wanneer kan ik weer storingsvrij tv kijken, zoals ik dat kon toen ik nog op DSL was aangesloten. Want tot nu toe is glasvezel een hele grote achteruit gang!!

 

Ik wil nu graag op zeer korte termijn een oplossing hebben.

Reputatie 7

Hi @frank190189,

Thanks voor het signaal! Ik heb direct je verbinding bekeken en zie dat je inmiddels weer helemaal online bent. Ook zien geen oorzaak terug en lijkt de verbinding weer helemaal optimaal te zijn. Mocht je onverhoopt toch nog een wegvallende verbinding hebben, wil ik je vragen om de tijd en datum op te schrijven wanneer dit nogmaals gebeurt. Alvast bedankt! 

Reputatie 1

Maar er moet toch een oorzaak zijn omdat ik dit al een keer eerder gehad heb.

Dus dit antwoord vind ik persoonlijk wel een beetje makkelijk.

 

Ik hoop dat als het nog een keer gebeurt er ook echt naar een oplossing gezocht wordt. En desnoods dat er dan met spoed nieuw apparatuur opgestuurd wordt. Glasvezel kastje, modem en tv box.

Maar zodra er weer een storing is meld ik het hier met datum en tijd.

Reputatie 1

Het is nu vrijdagavond 20:27 uur op 12 augustus.

En T-Mobile ga de storing oplossen want het is weer mis.

 

Het glasvezel kastje knippert weer het lampje LOS rood.

 

Reputatie 6

Hoi @frank190189, om een helder onderzoek te kunnen doen, wil ik je vragen om de komende drie dagen elke datum en elk tijdstip van uitval te noteren. Als je over drie dagen hier in één post je bevindingen kunt delen, dan kunnen we de toppers van onze technische dienst hier nader induiken!

Reputatie 1

Dat is goed.

 

Maar ik vind dat er sowieso onderzoek gedaan moet worden wat de storing veroorzaakt.

Want nu komt het voor mij over dat jullie er niets aan gaan doen, terwijl er wel iets mis is.

En dus eigenlijk ook niet serieus genomen wordt met deze klachten.

 

Ik heb gisteren telefonisch contact gehad en daar heb ik ook aangegeven dat mijn geduld begint op te raken. 

Reputatie 6

Geen zorgen, we gaan dit zeker nader onderzoeken! Op het moment dat wij van de komende drie dagen de data hebben ontvangen, kan de verbinding heel specifiek nagelopen worden. Alvast bedankt voor je genomen moeite!

Reputatie 1

Datum en tijd storing T-Mobile thuis.

Donderdag 11 augustus: 22:00 uur

Vrijdag 12 augustus: 20:27 uur

Zaterdag 13 augustus: 20:29 uur

Zaterdag 13 augustus: 22:00 uur

Zondag 14 augustus: geen storing

 

Dit zijn de storingen die ik gehad heb de afgelopen dagen. Dus hier kunnen jullie mee aan de slag om het probleem op te gaan lossen.

En ik wordt graag op de hoogte gehouden.

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Dankjewel @frank190189, fijn dat je dit genoteerd hebt. Ik heb zelf even gekeken en het is het beste om een monteur aan te sturen. Deze zal naar je verbinding binnenshuis kijken maar ook het infra-netwerk checken. Guidion neemt vandaag nog contact met je op om een afspraak te maken. We lossen dit zo snel mogelijk voor je op!

Reputatie 1

Vrijdag 19 augustus:

Guidion is geweest ruim 45 minuten te laat volgens het tijdslot. Volgens hem was er een smsje gestuurd maar die heb ik nooit ontvangen.

Hij heeft de netwerkkabel doorgemeten en dat was goed en de kabel schoongemaakt en dat zou het moeten zijn.

Ik heb ook aangegeven dat er bij de centrale gekeken moest worden, maar dat wou hij eerst niet. Dat heeft hij als het goed is wel gedaan. Hij heeft mij ook gebeld dat de kabel daar ook gereinigd is, maar de verbinding is niet weggevallen thuis. Dus heb ik mijn twijfels of het echt gebeurd is.

Maar als je geen storing hebt op dat moment is het volgens mij onnodig om de netwerkkabel door te meten, omdat het signaal op dat moment goed is.

Maar ik hoop dat het nu is opgelost maar heb er nog wel een hard hoofd in.

 

 

 

 

 

Reputatie 7

Hoi @frank190189,

Dank voor je terugkoppeling en update! Fijn om te horen dat de verbinding is hersteld. Ook wij zien dit geheel terug in de lijn, waarbij we zien dat de verbinding is hersteld na de werkzaamheden van de monteur. De reiniging van de patch kabel zal ervoor zorgen dat de verbinding stabiel bij je binnenkomt. Voor de periode dat je geen diensten hebt gehad, heb ik een vergoeding aangemaakt. Deze wordt verrekend met de volgende rekening. Mocht je onverhoopt nog ergens tegenaan lopen, schroom niet. De Community staat voor je klaar! 

Reputatie 1

Mijn twijfel klopt dus wel. Ik heb sinds gisteravond donderdag 25 augustus om 20:50 uur geen verbinding meer.

En er is nu nog steeds geen verbinding.

 

Ik wil dat alle 3 de kastjes worden vervangen!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @frank190189, daar gaan we graag meteen verandering in brengen. Kun je mij een foto sturen van de voor- en achterkant van het modem en de converter? Brandt het LOS-lampje op de witte converter?

Reputatie 1

Sorry maar is er dan niets gebeurd gisteren?

Want ik heb rond 10uur gebeld en werd er een ticket aangemaakt. Maar dat is blijkbaar niet gebeurd. En vandaar dat ik niet ben gebeld door de technische dienst. Want dat zou gebeuren volgens de persoon die ik gesproken heb.

 

Ik heb bijna 26 uur zonder verbinding gezeten.

Donderdag 25 augustus:
Geen verbinding meer vanaf 20:50 uur tot vrijdag 26 augustus 22:40.

 

Ik wil nu echt een oplossing, want sinds ik op glasvezel zit (8 juli) is het al mis. Ze zeggen dat glasvezel een vooruitgang is maar dat is dus echt niet zo.

 

Op dit moment doet alles het weer maar voor hoelang. 

Maar ik wil nu graag een oplossing dat de verbinding stabiel blijft. 
 

Reputatie 7

Hi @frank190189,
 

Thanks voor de update! Ik ben meteen gaan kijken en zie dat er inderdaad een ticket is aangemaakt voor onze technische dienst. Momenteel is de doorlooptijd niet één dag, maar zijn we hard bezig oorzaak én oplossing te vinden. Het onderzoek staat daarom nog open. Mocht er een update mogelijk zijn, laten we het graag weten. We gaan dit voor je uitzoeken!

Reputatie 1

Wat is de status, want ik heb nog niets gehoord.

Reputatie 7

Hi @frank190189, ik ben gelijk een kijkje gaan nemen achter de schermen deze ochtend! Op dit moment zie ik nog geen update terug, maar ik verwacht hier zo snel mogelijk een reactie op. Ik check dit vandaag graag nog eens voor je, zodat ik je dan hopelijk meer duidelijkheid kan geven. Ik houd je op de hoogte! 💪

Reputatie 1

Ik kreeg vanmiddag opeens een mailtje dat het probleem is opgelost.

Maar wat is het probleem dan geweest? Omdat dit toch bijna 2 maanden heeft geduurd zou ik wel graag willen weten wat het probleem was.

 

Ik ben wel heel eerlijk dat ik nog mijn twijfels heb of het echt opgelost is. Maar ik hoop van wel.

 

En ik heb dan laatst nog bijna 26 uur zonder verbinding gezeten. Geen internet, tv en telefoon. Zoals een paar berichten terug staat beschreven.