Overgestapt van dsl naar glasvezel


Reputatie 1

Goedendag,

Ik ben sinds vandaag overgestapt naar glasvezel.

De monteur heeft alles netjes aangesloten en gecontroleerd dus daar ben ik zeer tevreden over.

Maar nu heb ik nog een modem en tv box uit 2017 en de monteur rade mij aan om contact te maken met jullie om navraag te doen voor een vernieuwde versie. (Entone26(tv-box))

Zouden jullie mij kunnen uitleggen wat hier mogelijk in is?


This topic has been closed for comments

95 reacties

Reputatie 7

Hi @frank190189, ik ben super blij dat jij weer online bent en ik snap volkomen dat je dit checkt! Je bent mij net voor met jouw berichtje dat het issue is opgelost. Vanochtend heb ik aan mijn collega gevraagd of hij kan vertellen wat precies de boosdoener was en wat voor nu de oplossing is geweest. Zodra hij hierop terugkomt, dan laat ik je dat weten. Ook heb ik gelijk de vergoeding in orde gemaakt van de dagen dat je zonder diensten zat. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Laat het gerust weten als je nog andere vragen hebt, want die speel ik ook met liefde door naar mijn collega! 

Reputatie 7

Hi @frank190189, ik geef je graag nog wat extra informatie over het issues dat je onlangs ervaarde! Er speelde een algemeen probleem in jouw omgeving waar meerdere klanten last van hadden. Gelukkig is dit nu weer verholpen. Als je nog andere vragen hebt, weet dan dat je hier altijd terechtkunt. Voor nu een heel mooi weekend!

Reputatie 1

Goedendag,

 

Ik was blij dat het probleem was opgelost, maar sinds deze week gaat het weer de verkeerde kant op.

 

Ik heb nu af en toe dat het beeld en geluid even kort stil staat.

Of dat het beeld grijs wordt. Dit is of het hele scherm of de onderste helft van het beeld.

 

Ik hoop dat dit ook wordt opgelost.

Ter info: De tv box staat bij mij snachts en doordeweeks overdag altijd helemaal uit.

Reputatie 7

Hi @frank190189, ik had ontzettend gehoopt dat je nog steeds zonder problemen aan het genieten was! Dit wil ik dan ook zo snel mogelijk tackelen. Ervaar je dit op bepaalde zenders? Wil je eens de HDMI-kabel (of SCART-kabel) opnieuw aansluiten op zowel de TV Box als de tv? Als dit het probleem niet oplost vraag de klant dan of hij/zij kan testen met een vervangende kabel. Een vreemde kleur of gloed van het beeld ligt vaak aan de kabel of de aansluiting/poort.

Wil je daarnaast het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Het valt mij op dat ik de TV Box niet terugzie in de verbinding. Is deze rechtstreeks aangesloten op het modem? Ik hoor het graag van je. 

Reputatie 1

Goedendag,

 

Als het infopunt gelezen is zie je waarom de tv box niet zichtbaar.

Ter info: De tv box staat bij mij snachts en doordeweeks overdag altijd helemaal uit.(vorige bericht)

 

ik zal morgenavond de stekkers er uit halen en opnieuw in doen en de kasten uit en aan doen.

 

Maar wat ik al in andere berichten heb aangegeven dit blijf ik niet de hele tijd doen.

Dus ik ga dat nog 1x doen en dan moet het opgelost zijn.

Anders moeten jullie het maar weer omzetten naar DSL waar ik nooit geen problemen mee heb gehad. En dan ook regelen dat ik daar jaren gebruik van kan maken.

 

 

Reputatie 7

Hi @frank190189, merci voor het aangeven en voor de moeite! Excuses, dat heb je inderdaad helemaal helder aangegeven. Dus mijn eerdere opmerking over dat de ik TV Box niet terugzag die kun je vergeten. Als dit issue inderdaad nog blijft aanhouden, dan wil ik graag een verzoek indienen bij onze technische dienst. Heb je ook al een ander LAN-poort op het modem geprobeerd? Het handige aan het Zyxel modem is dat alle vier de LAN-poorten geschikt zijn voor tv. Ervaar je deze problemen daarnaast voornamelijk met live tv-kijken of bij het kijken van jouw opnames? Ik ontvang heel graag voorbeelden als dit euvel zich blijft voordoen. Kun je mij in dat geval laten weten om welke zenders en programma's het gaat inclusief de datum en het tijdstip? Dat zou super zijn en dan kan ik dit verder laten uitpluizen. 

Ook zie ik dat het modem al meer dan 45 dagen aan staat. Zou je mijn eerdere stappen nog willen volgen?

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Thanks! 😊

Reputatie 1

Goedendag,

 

Dat een modem 45 dagen achter elkaar aan staat moet volgens mij toch geen probleem zijn?

Als dit het wel is zou ik dat graag willen weten.

 

Ik heb de storing met live tv kijken want opnemen heb ik nog niet geprobeerd.

 

Op vrijdagavond rond 21:30 uur heb ik storend beeld gehad op Espn.

 

Ik heb de converter, modem en tv box van het stroom gehad. Maar dit is geen oplossing en ik ga dit ook niet blijven doen. Maar dit heb ik al eerder aangegeven.

 

 

Reputatie 7

Hi @frank190189, thanks voor je bericht en terugkoppeling! Heb je naast het voorbeeld wat je noemt, ook het programma wat daarbij werd gekeken? Met de volledige informatie kunnen wij aan de slag. Ook ben ik erg benieuwd of het is gelukt om een andere LAN-poort te gebruiken en of dit verschil geeft. Als laatst wil ik vragen om de TV Box aangesloten te houden, zodat wij vanaf een afstandje mee kunnen kijken. Wanneer deze niet verbonden is, is het onmogelijk voor ons om je te helpen. Ik hoor dit nog graag van je.

Reputatie 1

Ja ik heb het voetbal schakelprogramma gekeken op Espn.

Ik heb de tv box op een andere poort gedaan.

En de tv box blijft nu aan staan overdag zodat jullie het kunnen uitlezen.

Reputatie 7

Hi @frank190189, dank voor je terugkoppeling en het aansluiten van de TV Box! Ik heb daardoor de stream kunnen bekijken die binnenkomt op de TV Box. Het beeld, als het ware. We zien dat deze de afgelopen dagen heel goed eruit zag, maar dat er daarvoor inderdaad problemen zijn geweest. Klopt dit ook met jouw waarnemingen? Graag wil ik je in ieder geval vragen om de TV Box van een fabrieksreset te voorzien. We zetten ‘m daarmee terug naar de fabrieksinstellingen, zodat we eventuele fouten eruit kunnen halen. Op onze Wiki leggen we precies uit hoe dat gaat: Hoe geef ik de TV Box een fabrieksreset? | T-Mobile Community. Wil je het mij laten weten hoe de kwaliteit is wanneer je deze hebt kunnen doen? Alvast heel erg bedankt.

Reputatie 1

Ik heb de tv box gereset en ik hoop dat ik nu helemaal probleemloos kan blijven kijken.

 

Het is mooi dat jullie wat gezien hebben wat niet goed is/was, en ik hoop dat er iets aangedaan is. 

Reputatie 1

Zaterdag 22-10-2022:

 - Weer last van grijs storend beeld op Espn om 17:45 uur.

 - 17:50 Espn

 - 17:53 Espn

 

Ik hoop dat nu een keer echt het probleem wordt aangepakt! 

Ik ga niet weer de stekkers of kastjes uit doen, nu moet er echt een oplossing komen!

Reputatie 7

Hi @frank190189, ik wil je laten weten dat ik een verzoek voor je heb ingediend bij onze technische dienst! Je hebt hier zojuist ook een bevestiging van gekregen per mail. Het onderzoek ga ik goed in de gaten houden, zodat ik alle updates hier met je kan delen. Weet dat ik er alles aan ga doen dat we hier een permanente oplossing voor doorkrijgen. Ik houd je op de hoogte! 

Reputatie 1

Ik wil jullie de complimenten geven.

 

Het is fijn dat jullie mij zo goed op de hoogte houden van het onderzoek. En dat jullie het onderzoek ook goed in de gaten houden zoals jullie zelf aangeven in het vorige bericht.

 

 

Maar nu weer even serieus.

 

Is het onderzoek al klaar? 

Of is daar nog/weer niets uitgekomen?

Reputatie 7

Hi @frank190189, excuses dat je zo lang hebt moeten wachten op de uitslag! De uitslag van de technische dienst komt mij net voor ogen. Om deze reden heb je nog niet eerder een update van mij gekregen. Mijn collega heeft laten weten dat de betreffende TV Box momenteel niet gekoppeld is aan het modem. Ben je in de gelegenheid om dat te doen? 💪

Reputatie 1

@Lisa de tv box staat aan dus jullie kunnen het nakijken.

 

Maar zo te lezen hebben jullie er dus helemaal niets mee gedaan, want tot en met afgelopen dinsdag heeft de tv box continu aangestaan.

Daarna waren de 5 werkdagen om en heb ik de timer weer aan gezet.

Reputatie 7

Hi @frank190189, dankjewel voor deze snelle aanvulling! Ik heb gisteren meteen aan mijn collega gevraagd om hier verder naar te kijken en ze heeft aangegeven dat ze een kleine aanpassing heeft verricht. Merk je hierna een verbetering? Zo niet, dan wil mijn collega graag weten op welke ESPN zenders je dit grijze beeld ervaart? Zou je net zoals je op 22-10 hebt gedaan, opnieuw voorbeelden kunnen doorzetten inclusief de datum en de naam van het programma? Dan kan mijn collega vervolgens nog gerichter aan de slag. Ik trek mijn collega meteen weer aan de mouw als je dit hebt kunnen aangeven, zodat de uitkomst van het onderzoek dit keer eerder met jou gedeeld wordt. 

Reputatie 1

Ik hoop dat het nu opgelost is.

 

En mocht het niet zo zijn dan meld ik mij weer. En hoop ik dat er dan ook sneller actie wordt ondernomen en het niet vergeten wordt. Zoals deze keer.

 

En ik zou nog graag antwoord willen op een vraag die ik eerder heb gesteld.

Toen gaven jullie aan dat de modem al 45 dagen aanstond. Daarop heb ik gevraagd of dat dat een probleem is? Maar daar heb ik geen antwoord op gehad.

Reputatie 7

Hi @frank190189, yes - dat hoop ik ook! Heel fijn als je je hier weer meldt wanneer je hebt gecheckt of het is verholpen. Zo kan ik namelijk meteen mijn collega van de technische dienst aan de mouw trekken mocht dat nodig zijn.

Wat betreft jouw tweede vraag: excuses dat je hier nog niet eerder een concreet antwoord op hebt gekregen. Terechte vraag van je Normaliter kan het zeker geen kwaad om het modem voor een langere tijd onafgebroken aan te laten staan. Echter vragen we vaak om het modem te herstarten, zodra klanten problemen ervaren. Het kan dan namelijk zo zijn dat het modem soms net iets verkeerds heeft geladen. Geeft dit een antwoord op jouw vraag? Laat het vooral weten als je nog meer informatie wilt, want dan breng ik je daarvan op de hoogte! 😊

Reputatie 1

Goedendag,

 

Het was dit weekend weer raak helaas met af en toe grijs beeld.

 

Zaterdag 7-01-2022

 - 20:30 uur espn 2 (grijs beeld)

Zondag 8-01-2022

 - 10:01 uur espn 1 (grijs beeld)

 - 15:15 uur espn 3 (grijs beeld)

 

Op deze 3 momenten heb ik dat in ieder geval gehad. 

 

Het valt mij op dat dit eigenlijk alleen maar op de espn zenders gebeurt dus ik denk dat jullie op dat signaal moeten zoeken wat is fout zit.

 

Reputatie 7

Hi @frank190189, heel goed dat je dit opnieuw doorgeeft en de momenten zo duidelijk hebt genoteerd! Ik wil dit graag doorzetten naar onze IT-afdeling, zodat het daar gereproduceerd kan worden. Hiervoor is het alleen van belang dat de TV Box aan blijf staan. Kun jij mij hier een seintje van geven? Dan kan ik de TV Box namelijk terugzien in de verbinding en kan ik hier voor je achteraan gaan. Het wordt namelijk tijd dat het grijze vlak voor eens en altijd weggaat. 

 

Reputatie 1

Ik hoop ook een keer dat dit verholpen wordt.

 

Ik zorg ervoor dat de tv box aanblijft staan.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @frank190189, goed om te horen, bedankt! Omdat Lisa vandaag van een vrije dag aan het genieten is heb ik het onderzoek voor je doorgezet met de bestaande notities van @Lisa. Ik hoop dat je snel weer ongestoord kan genieten, daar gaan wij onze uiterste best voor doen!

Reputatie 1

Ik neem aan dat ik nog wel even weer reactie van jullie krijg zodra jullie het probleem eindelijk hebben opgelost en wat er was.

Reputatie 7

Hi @frank190189, yes - @Cal houdt je hiervan op de hoogte! 😁