Overgestapt van dsl naar glasvezel


Reputatie 1

Goedendag,

Ik ben sinds vandaag overgestapt naar glasvezel.

De monteur heeft alles netjes aangesloten en gecontroleerd dus daar ben ik zeer tevreden over.

Maar nu heb ik nog een modem en tv box uit 2017 en de monteur rade mij aan om contact te maken met jullie om navraag te doen voor een vernieuwde versie. (Entone26(tv-box))

Zouden jullie mij kunnen uitleggen wat hier mogelijk in is?


This topic has been closed for comments

95 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Afgelopen woensdag 20-07-2022 is mijn oude Draytek vervangen door de Zyxel T50 de monteur was netjes binnen de aangegeven tijdperiode aanwezig en had binnen een half uur alles vervangen, even internet getest en dat werkte perfect.

Daarna in een zelfs voor T-Mobile ongelooflijk snel tempo overgezet van oud naar nieuw platform, persoonlijk was ik altijd heel terughoudend om over te gaan naar nieuw platform maar moet er toch een keer aan geloven.

Na activering natuurlijk meteen kritisch gekeken met name naar sportuitzendingen met snelle bewegingen en zelfs bij voetbal of autoraces strak beeld, tot nu toe geen klachten kijk op een LG Oled tv 55” wel voor een paar euro bij de Action een HDMI 4k 18GB/S kabel gehaald en deze verbonden met de HDMI 2.1 4K op de tv.

Wat ik me wel afvraag of de standaard meegeleverde HDMI kabel bij de tv box wel snel genoeg is om de streams goed door te voeren, en ook de afstelling van de box speelt een rol 1080P50 en dan op HDMI status 3,  

Reputatie 7
Badge +14

Wow, dat is wel heel positief.  Jij was inderdaad altijd terughoudend op de nieuwe techniek, maar blijkbaar heeft t-mobile toch voldoende verbeteringen aangebracht de laatste tijd.

Reputatie 7
Badge +14

Ik denk dat Frank het internet,  bellen en tv bedrag als uitgangspunt neemt. Het 'probleem' was toch alleen met tv? Dan wordt alleen het stukje tv vergoed.

Reputatie 1

Ik wil jullie de complimenten geven.

 

Het is fijn dat jullie mij zo goed op de hoogte houden van het onderzoek. En dat jullie het onderzoek ook goed in de gaten houden zoals jullie zelf aangeven in het vorige bericht.

 

 

Maar nu weer even serieus.

 

Is het onderzoek al klaar? 

Of is daar nog/weer niets uitgekomen?

Reputatie 7

Hi @frank190189, super tof dat je bent overgestapt naar Glasvezel! Heel fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over de installatie. Je bent voor deze vraag helemaal aan het juiste adres en ik help je hier dan ook graag mee. Ik wissel de TV Box graag om naar een Amino Aria 610 en dien graag een verzoek in bij de technische dienst om het Huawei modem te swappen naar een Zyxel T-50. Ik hoor heel graag of jij hiermee akkoord gaat.

Ook vertel ik je gelijk graag meer over T-Mobile TV, zodat je kunt kiezen of jij nu al wilt migreren naar het nieuwe tv-platform. Momenteel begeef jij je namelijk nog op Interactieve TV (ons oude tv-platform). Omdat jij nu in het bezit bent van een Entone Kamai 510 TV Box, dient deze eerst omgewisseld te worden naar een Aria 610. Zodra de nieuwe TV Box bij jou binnen is én up and running is, dan kan ik de migratie verder aanvragen en zal ook jij vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. Hier komen de voorwaarden:

In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de tv geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. 

Ook ontvang jij een e-mail en sm vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als jij hier enthousiast over bent, dan hoor ik graag een akkoord van je. Vervolgens ga ik dan voor je aan de slag. 

In dit topic kun je nog eens alle ins en outs nalezen: Alles over T-Mobile TV | T-Mobile Community. Ik hoor het graag van je! 😁

Reputatie 1

Ik ga hier mee akkoord dat de modem en tv box worden omgeruild.

Reputatie 7
Badge +8

@frank190189  Helemaal goed Frank, ik heb de swap voor je aangevraagd. Je ontvangt hier nog een bevestiging van per e-mail!😁

Reputatie 1

Goedendag,

 

Ik heb de modem en tv box van de week ontvangen en omgewisseld.

Maar nu heb ik af en toe blokjes in beeld, wat is hier aan te doen?

En mijn vaste telefoon werkt ook niet meer.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @frank190189 

Voor een optimale kijkervaring is aan te raden om de tv box rechtstreeks aan te sluiten op de router dus zonder een switch er tussen bijvoorbeeld.

Voor vast bellen brand het telefonie lampje op de router en heb je de andere PHONE poort ook geprobeerd of misschien een andere telefoonkabel proberen?

Reputatie 1

Ik heb er geen switch tussen zitten, de kabel gaat van de modem rechtstreeks naar de tv box.

 

En het ledje van de telefoon brandt niet.

Ik heb de kabel in de 2de poort gedaan maar er verandert niets 

Reputatie 7
Badge +15

@frank190189 

Voor de tv kun je de tips in dit topic eens doornemen. Werkte telefonie met de oude modem op glasvezel? Misschien is telefonie nog niet actief op glasvezel.

Reputatie 1

Of de telefoon op de oude heeft gewerkt weet ik niet, maar de monteur heeft toen wel de telefoon in zijn handen gehad dus dat heeft hij neem ik aan gecontroleerd.

 

Maar als dat nog niet actief is op glasvezel, hoe wordt dat dan opgelost?

Reputatie 7

Hi @frank190189, ik wil ervoor zorgen dat jij zo snel mogelijk weer van jouw vaste telefoon gebruik kunt gaan maken! Zojuist heb ik dan ook een handeling uitgevoerd om dit weer werkend te krijgen. Zou jij het modem voor zo'n tien seconden van de stroom kunnen halen? Kun je aangeven of het hierna weer werkt zoals het hoort? Fingers crossed!

Ook vind ik het heel goed dat je aangeeft dat jouw tv af en toe blokjesbeeld vertoont, want ook dit wil ik heel graag verhelpen. Het beeld dat jij omschrijft, wordt vaak veroorzaakt door een kabel of de aansluiting/LAN-poort. Ik wil je dan ook vragen om de HDMI-kabel (of SCART-kabel) opnieuw aan te sluiten op zowel de TV Box als de tv. Als dit het probleem niet oplost, dan wil ik vragen of je kan testen met een vervangende kabel. Mocht dit het probleem niet verhelpen, dan wil ik je het advies geven om een ander LAN-poort op het modem te proberen. Het handige aan het Zyxel modem is dat alle vier de LAN-poorten geschikt zijn voor tv. Kan je hiermee uit de voeten? Ik hoor het graag! 

 

Reputatie 1

Goedendag,

 

 

Ik heb een andere hdmi kabel erin gedaan maar dat verandert niet helaas.

 

Maar ik heb nu helemaal niets meer.

Geen internet, tv of telefoon.

 

Ik heb alles al een paar minuten van het stroom gehad maar niets helpt.

 

En iets over een storing kan ik niet vinden.

Met DSL had ik nooit geen problemen maar nu ik op glasvezel zit is het mis.

Ik zou graag een goede oplossing horen en niet van probeer dit of dat.

 

Reputatie 7

Hi @frank190189,

Thanks voor je terugkoppeling! We vragen je de hierboven genoemde punten om tot de juiste conclusie te kunnen komen. Op die manier kunnen we bijdragen aan de juiste oplossing. Ik begrijp dat er inmiddels contact is opgenomen met onze telefonische collega's en dat er een onderzoek is gestart door onze technische dienst. Op deze manier gaan we achter de oorzaak én oplossing aan en doen we dit zo snel mogelijk. Mocht je in de tussentijd wel met een vraag zitten, schroom dan vooral niet. We staan voor je klaar! 

Reputatie 1

Alles doet het weer.

Maar af en toe heb ik nog wel blokkering/storend beeld.

Hier zou ik nog graag een oplossing voor zien.

Reputatie 7

Hi @frank190189,

Thanks voor je terugkoppeling! Ik ben direct gaan checken hoe de stream is die binnenkomt bij de TV Box en zie daar inderdaad enkele onregelmatigheden. Geen zorgen - die halen we er graag uit! Vaak is daarvoor een fabrieksreset dé oplossing. Hoe je deze precies doet, vind je op onze Wiki: 

Wil je ons laten weten of dat het probleem heeft doen oplossen? We horen het graag van je.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @frank190189, over welke update gaat het? Ik ook meteen een lijnmeting gedaan, ik zie niks raars op de meting. Je internet zou het gewoon moeten doen, op welk apparaat ervaar je geen internet?

Reputatie 1

Hoi, ik heb de reset gedaan. 

Maar af en toe is het nog blokkerig, het is al wel minder dan hiervoor.

Maar dit moet ook opgelost worden.

 

Reputatie 7
Badge +1

Dank je @eric klopt was inderdaad altijd terughoudend, vaak kun je beter even wachten dan voor aan staan dringen om over te gaan, wel ben ik er van overtuigd dat T-Mobile het nieuwe platform te snel en niet doorontwikkeld genoeg heeft gelanceerd.

Zeker als je beseft dat zelfs de grote jongens als Ziggo en KPN regelmatig updates aankondigen, in hoeverre de afstelling van de tv en box een rol spelen durf ik niet te zeggen, mocht er voor de LG nog een app komen wil ik deze wel testen maar of ik er ook gebruik van ga maken laat ik daar van afhangen.

Reputatie 1

Hoi, ik heb de reset gedaan. 

Maar af en toe is het nog blokkerig, het is al wel minder dan hiervoor.

Maar dit moet ook opgelost worden.

 

Volgens mij is het probleem zo groot, dat jullie er stil van zijn.

 

Ik zou het nu ook graag over een compensatie willen hebben. Dit heb ik eerder nog niet genoemd maar daar wordt het nu wel tijd voor.

Reputatie 7

Hoi @frank190189,

Thanks voor je reactie! Ik zie dat je laatste bericht een beetje tussen wal en schip is geraakt, waarvoor excuus. Ik heb direct meegekeken en zie dat je nog niet bent overgezet naar het nieuwe platform. We zien vaak dat dit een boost geeft in kwaliteit. Ik zet je graag zo snel mogelijk over en regel dat direct voor je. Het enige wat ik nodig heb, is jouw goedkeuring. Mocht dit nog niet het probleem hebben opgelost, dan wil ik checken of we door de andere aangesloten apparatuur geen verstoring binnen krijgen op het modem. Ervaar je het probleem ook als je enkel de TV Box aansluit op het modem? 

Reputatie 1

Maar dat is toch al gebeurt🤔 want daar heb ik allang toestemming voor gegeven toen ik de nieuwe modem en tv box kreeg. Toen moest ik al toestemming geven.

 

Maar dan zou ik nu toch ook echt willen weten hoe het met een compensatie zit?

Reputatie 7

Hi @frank190189,

Mijn welgemeende excuses voor de verwarring die het met zich mee heeft gebracht. De overzetting was reeds nog niet gedaan. Ik heb daarop direct gevraagd om je zo snel mogelijk te kunnen overzetten naar het nieuwe platform. Dit zal binnen enkele dagen, zo niet uren, worden gerealiseerd. Nogmaals excuus dat dit langer heeft moeten duren dan je van ons gewend bent.

Wanneer het nieuwe platform is geactiveerd, wil ik graag bekijken of de problemen met het beeld zijn opgelost. Wanneer de oplossing er is, kan er zeker gekeken worden naar een passende vergoeding, maar daarvoor moeten we eerst zorgen dat je geen last meer hebt en fijn kan zappen! 

Reputatie 1

Volgens mij ben ik overgezet, want ik moest opnieuw inloggen en het menu is anders.

Nu hopen dat het probleem ook is opgelost 🤞

 

 

 

 

 

Dit plaatje hoort er niet bij, dat lag aan mijn tv na een update.