Beantwoord

Overstap naar T-mobile, gebruik maken Ubiquiti Dream Machine

  • 13 February 2023
  • 13 reacties
  • 966 Bekeken

Reputatie 1

Beste allemaal,

Ik ben zojuist overstapt naar Tmobile waarbij ik in het verleden (ziggo) gebruik maakte van Bridgemodus.

In de winkel van tmobile is mij toen verteld dat dit geen probleem was en dat tmobile modums dit ook kunnen. Helaas heb ik zojuist telefonisch begrepen dat dit dus niet klopt..

Naast dat er nog een monteur moet komen om de aansluiten (van 10 kabels) te ontrafelen voor de DSL aansluiting, wil ik graag gebruik blijven maken van mijn eigen router (Ubiquiti Dream Machine, UDM).

Ik kom er echter niet achter of dit iets is wat mogelijk is, wel zie ik veel artikels over combinaties van problemen met eigen routers maar nog niet de bevestiging en hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

Hoor graag van jullie.

Mvg Yves

icon

Beste antwoord door YVessss 13 February 2023, 15:20

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Welkom @YVessss op de Community! Dit klopt, het is inderdaad niet mogelijk om de Zyxel in bridgemodus te zetten. In dit topic lees je alles over een eigen router:

 

 

Kom je ergens niet uit? Laat hier weten waar je tegenaan loopt, er zijn veel users met expertise op het gebied van eigen apparatuur. Wij helpen je graag!

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @YVessss ,

Misschien dat je ook wat informatie uit dit topic kan halen

UDM installatie   ← Deze link is klikbaar.😉

Reputatie 1

Welkom @YVessss op de Community! Dit klopt, het is inderdaad niet mogelijk om de Zyxel in bridgemodus te zetten. In dit topic lees je alles over een eigen router:

 

 

Kom je ergens niet uit? Laat hier weten waar je tegenaan loopt, er zijn veel users met expertise op het gebied van eigen apparatuur. Wij helpen je graag!

dit laat dus blijken dat het wel kan, dankje. de reactie van Soepkin67 is hier ook handig!

Reputatie 1

Hallo @YVessss ,

Misschien dat je ook wat informatie uit dit topic kan halen

UDM installatie   ← Deze link is klikbaar.😉

Dankje voor deze link! ziet er allemaal vrij omslachtig uit als je van simpel weg bridgemode komt 😂 weet je dan toevallig ook of de normale poorten van de UDM ook nog bruikbaar zijn? ik heb namelijk maar 2 utp kabels ter beschikking op de positie van mijn UDM, en hier kan ik er geen meer bij plaatsen voor al mijn apartuur zoals tv, gaming console en smart home.

of moet m.a.w. alles vanuit deze switch lopen, en kan dit ook alleen een switch mini van ubiquiti zijn?

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @YVessss ,

Daar ben ik niet bekend mee, wist alleen dat het topic er stond. Je kan nog meer topics met UDM vinden.
Dit kan door in de zoekbalk boven aan de homepage van de community de zoekterm UDM in te geven.
Misschien staan daar de juiste gegevens tussen of kan je het vragen aan één van de personen die het beste antwoord gegeven hebben.😉

Ik was ook van plan om over te stappen van Ziggo naar T-Mobile, maar omdat de Helpdesk van T-Mobile alleen onzin kan uitkramen alles beloven om zieltjes te winnen en de beloftes uiteindelijk onjuis blijken te zijn. Zo zou een eigen mailserver geen enkel probleem zijn, echter blijkt TCP poort 25 inkomend dicht te zitten en is dus een eigen mail server bij T-Mobile praktische onmogelijk en dan de onzin die T-Mobile hiet plaatst over poort 25 dat deze verouderd is. Dit terwijl mail verkeer tussen servers onderling nog altijd data uitwisselen over poort 25. Dus zonder poort 25 zou er dus geen mail verkeer mogelijk zijn. 

T-Mobile blijkt dus lomp, log, niet van deze tijd en totaal niet flexibel te zijn.

Wij hebben hellaas de aansluiting bij T-Mobile geannuleerd en blijven lekker bij Ziggo.

Wanneer onze GSM abonnementen afgelopen zijn gaan deze ook bij T-Mobile weg.

Reputatie 7
Badge +14

Zo is er voor iedereen een passend aanbod in Nederland! Eigen mailservers en hosting draaien op een consumenten internetlijn is voor de happy few. Maar de upload van glasvezel t.o.v. Coax zou jou dan juist blij moeten maken. Men heeft bewuste keuzes gemaakt bij dit aanbod. Zo maken alle providers eigen keuzes voor kwaliteit en prijs. 

Beste Eric,

Dit is natuurlijk een onzin reactie.

Het gaat er in de eerste instantie om dat er beloftes worden gemaakt die niet juist zijn en het blijkt dus dat dit niet alleen bij mij is gebeurd.

 

Daarbij mag je van de een ISP anno 2023 wel enige flexibiliteit verwachten.

Reputatie 6
Badge

Beste Eric,

Dit is natuurlijk een onzin reactie.

Het gaat er in de eerste instantie om dat er beloftes worden gemaakt die niet juist zijn en het blijkt dus dat dit niet alleen bij mij is gebeurd.

 

Daarbij mag je van de een ISP anno 2023 wel enige flexibiliteit verwachten.

Het is triest dat je beloofd is dat een mail server zou werken.  De competentie van veel verkopers is echt beneden de maat.

Maar tegelijkertijd is het draaien van een mail server op een dynamisch IP-adres niet echt slim. Dat adres is toch niet echt bruikbaar als MX record. Maar ik snap de beperking op port 25 ook niet helemaal, maar het stopt wel allerlei spammers die blokkades op T-mobile IP-adressen kunnen opleveren. Geen uitgaand port 25 verkeer voorkomt gewoon dat T-mobile niet op mail blokkades terecht komt (tenzij ze spam doorlaten op hun eigen mail servers).

Kies gewoon een externe mail hoster en ga niet zelf je mail hosten. Zij kunnen spam filtering doen (inkomend en uitgaand). Dat voorkomt ook allerlei  spam blokkades. Dat moet je allemaal niet zelf willen doen.

Ik had in het verleden ook mijn eigen mail server maar ben om die redenen daar ook mee gestopt.. Een mail hoster die alles voor me regelt bevalt me prima. Port 25 open laten heeft niets met flexibiliteit te maken wel met het voorkomen dat je op allerlei blocklists terecht komt.

Ook dit is onzin wat je post.…

Waarom zou het niet slim zijn om een eigen mail server te hosten achter een dynamisch ip?

Wanneer je router 24x7 online is, zal het IP in principe nooit veranderen. Ik kan mij niet herinneren dat ik bij Ziggo ooit een ander IP heb gehad, dus dat moet heel lang geleden zijn geweest.

Dat uitgaand poort 25 dicht zicht is te begrijpen en logisch, daar zijn ook oplossingen voor, om dat op een veilige manier te omzeilen. 

Wat betreft het MX dns record, daar kun je gewoon een dynamisch IP voor gebruiken, werkt al vele jaren perfect.

Reputatie 7
Badge +5

Ook dit is onzin wat je post.…

Onzin

@Stanvc 

Bij het lezen van dit topic en jouw laatste reactie bemerk ik in de zinsopbouw daarvan een vreemde context.
Volgens mijn beleving reageer jij alsof @louisL al een eerdere opmerking heeft geplaatst.

Het lijkt mij meer dat de eerste regel van jouw reactie lijkt op wat jezelf aangeeft.

 

Ik zag idd een fout staan in de context alleen blijkt het niet mogelijk, om achteraf het bericht aan te passen. Dus dan maar niet.

Reputatie 7
Badge +16

@Stanvc Zie Factuur klopt niet | T-Mobile Community: houd het nu bij maximaal één topic, alsjeblieft.

Reageer