Overstappen van KPN naar T Mobile (glazvezel)


Beste Mensen van T Mobile,

Ik heb op 24 februari mijn overstap van KPN naar T mobile aangevraagd.
Op 27 maart zou ik overgestapt zijn van KPN naar T Mobile en zou ik gelijk gebruik kunnen maken van het netwerk van T Mobile.

Nu is het 30 maart en heb ik nog steeds geen internet, alles is geinstalleerd, KPN heeft alles gepatched en het internet van KPN is niet meer actief. Waarom heb ik dan nog steeds geen internet van T mobile? Ook heb ik al meerdere keren gebeld maar niemand weet wat er nou precies aan de hand is, ik krijg iedere dag te horen dat het voor 6 uur opgelost moet zijn. Ik ben nu alweer 4 dagen verder en het is nog steeds niet opgelost.

 

Zoals je op de foto’s kan zien knippert het los knopje om de 2 sec. Ik neem daarom aan dat het probleem bij de centrale ligt? 

Wel heb ik een unlimited bundel gekregen maar daar heb ik verder niks aan omdat ik via de computer thuis werk met bekabeld internet. Ik hoop dat dit eigenlijk nog vandaag of morgen opgelost kan worden en anders wil ik mijn abonnement bij T mobile opzeggen, aangezien er niet geleverd wordt wat wel afgesproken is. 

 

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Hoi @DannyGouda, welkom op onze Community! Ik help je hier graag mee, alleen kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht sturen? Dan kan ik met je mee kijken! 

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @DannyGouda, welkom op onze Community! Ik help je hier graag mee, alleen kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht sturen? Dan kan ik met je mee kijken! 

Hallo @Tommie ,

ik heb je een bericht gestuurd!

Reputatie 6
Badge

@DannyGouda : is guidion bij je langs geweest voor de installatie? Ik zie daar niets over in je bericht. Maar zij moeten de ONT registreren in het netwerk. Zonder dat zal je verbinding niet gaan werken….

En als zij wel de installatie gedaan hebben, dan hebben ze als het goed is ook getest of de verbinding werkt. Wat was de uitkomst van die test?

@DannyGouda: is guidion bij je langs geweest voor de installatie? Ik zie daar niets over in je bericht. Maar zij moeten de ONT registreren in het netwerk. Zonder dat zal je verbinding niet gaan werken….

En als zij wel de installatie gedaan hebben, dan hebben ze als het goed is ook getest of de verbinding werkt. Wat was de uitkomst van die test?

Er is in dit geval helemaal geen verbinding.

@DannyGouda dit probleem zit waarschijnlijk in de wijkkast.

 

 

Reputatie 6
Badge

De verbinding moet ook gepatched worden in de POP. Dat kan Guidion vaak zelf doen maar moet wel gedaan worden voordat de verbinding actief kan worden.  @DannyGouda komt van KPN. Als dat WBA was is het logisch dat de patch pas gezet kan worden als de oude media converter is verwijderd…..

De verbinding moet ook gepatched worden in de POP. Dat kan Guidion vaak zelf doen maar moet wel gedaan worden voordat de verbinding actief kan worden.  @DannyGouda komt van KPN. Als dat WBA was is het logisch dat de patch pas gezet kan worden als de oude media converter is verwijderd…..

Waar zie je die oude media converter.?

De aansluiting is toch al gereed gemaakt.

(Op de foto)

 

 

Reputatie 6
Badge

Dat was juist de vraag: wie heeft dit gedaan? Ik hoor niets over Guidion en dat maakt me wat wantrouwend. Jouw reactie snapte ik niet: als er een Guidion monteur is geweest heeft die getest? Wat heeft die uitgezet naar T-mobile om dit op te lossen? Dat er geen verbinding is, is duidelijk. Maar waarom?

@louisL 

Bij mij was het zo omgezet van kpn naar T-Mobile.

Ik heb gelukkig zelf de thuis installatie gedaan.

(Ik ben nogal precies met glasvezel)

De monteur heeft het alleen in de pop omgezet.

Louisl je hebt gelijk wie heeft de installatie bij ts gedaan.?

 

 

Hallo @peter-keetfm & @louisL ,

Guidion heeft de installatie bij mij thuis gedaan op 27 maart, de verbinding van KPN was toen helaas nog actief dus kon hij de verbinding van t mobile niet testen.

Hij legde uit dat hij naar de netwerkcentrale had gebeld en die gaf aan dat het probleem voor 6 uur verholpen zou zijn ivm “patchen”.

Nu 5 dagen later nog niks..

Bedankt voor jullie hulp in ieder geval!

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @DannyGouda, ik ben voor je gaan kijken en zie dat er een afspraak met de monteur ingepland staat op vier april. Hij zal de installatie voltooien! Wil je mij hiervan op de hoogte houden? 

Reageer