Beantwoord

Philips Hue bridge maakt geen verbinding met Zyxel T-50 modem


Hi, sinds vorige week heb ik thuis glasvezel internet van T-Mobile via de Zyxel T-50 modem en sindsdien lukt het niet om de Philips Hue Bridge te verbinden met het internet.

De Bridge staat naast de modem en is aangesloten via een UTP kabel op LAN 1. De linker twee lampjes op de Bridge staan aan, alleen die van de wereldbol blijft uit. Ik kan mijn Hue lampen nog wel bedienen met de remote.

Weet iemand of dit met de netwerk instellingen te maken kan hebben en hoe ik dit op kan lossen?

 

icon

Beste antwoord door yalerta 1 August 2021, 14:01

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @OlivierSeb 

Dit vond ik op het internet :

De bridge geeft aan dat hij wel verbonden is met de router, maar geen werkende verbinding heeft. Controleer of andere apparaten die internet gebruiken, zoals smartphone of computer wel internet hebben. In de meeste gevallen helpt een reset van de router of contact met de internet provider.

Anders kan je hem misschien even resetten.

Reputatie 7
Badge +5

@OlivierSeb 

  1. Probeer een andere UTP kabel. (Alhoewel de lampjes een verbinding aangeven)
  2. Stel de DNS server in de Zyxel modem in op een andere DNS service. b.v. 1.1.1.1 of 8.8.8.8 of 9.9.9.9 (menu → netwerkinstelling → DNS)
  3. In het uiterste geval kun je een reset naar fabrieksinstelling proberen. LET OP! Alle lampen en gekoppelde apparaten moet dan opnieuw aangemeld worden bij de bridge. Aan de achterzijde zit een klein gaatje om met een paperclip een reset te geven

Die reset moet je alleen in het uiterste geval doen, anders ben je zo een dag verder voor je weer kan genieten van je “slimme” verlichting. (Na mijn overgang van een bridge V1 naar V2 was ik ook 2 dagen aan het rommelen om mijn schakelklokjes en andere sensoren “up and running” te krijgen.

@yalerta @Waqqas 

Bedankt voor jullie antwoord. Ik heb van het weekend alles geprobeerd wat jullie aangaven (behalve de reset), niks werkte.  Maar vandaag ging het lampje zonder duidelijke reden opeens aan.

Het werkt weer :)

Reputatie 1

Ik heb hetzelfde probleem kan de hue wel bedienen met de app . Maar spraak opdrachten via via google niet . De bridge is niet te bereiken zegt google ???

Reputatie 7
Badge +5

Pas veranderd van Internet provider?

Reputatie 1

Ja klopt van Ziggo naar t mobile 

Reputatie 7
Badge +5

In dat geval is je Internet IP adres veranderd.

Geen idee hoe Google de bridge aanstuurt d.m.v. stemcommando's omdat ik me niet (meer) met een dergelijke controle over mijn lampen bezig hou. Ik ben over naar de Push button en Remote control.

De setup van het Google spraak gedeelte opnieuw uitvoeren lijkt me de snelste manier

En de Hue bridge opnieuw verbinden voor het externe toegang gedeelte.

Ik heb hetzelfde probleem...Ik kan de hue lampen wel bedienen met accessoires zoals afstandsbediening en beweegsensoren maar niet met de app. het derde lampje van de bridge brand ook niet. Weet iemand wat ik kan dien….behalver terug naar fabrieksinstelling….

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Pincubus 

Heb je bovenstaande doorgelezen en alle tips geprobeerd die er staan?

Hallo @Pincubus 

Heb je bovenstaande doorgelezen en alle tips geprobeerd die er staan?

ja, behalve het omzetten van de dns server…..ik weet niet hoe dat moet

 

Sinds kort T-Mobile Zakelijk internet. Zyxel Modem en Zyxel T-54 Router keurig aangesloten, en beide werken prima.... tot ik vorige week een Philips Hue Bridge wil koppelen. In 1969 waren we reeds op de Maan, waarom kan T-Mobile deze koppeling niet klantvriendelijk oplossen.

Heb al tig keer met de klantenservice gebeld. 

Ja, alle 3 lampjes branden keurig, maar de Bridge wordt in de Philips Hue app op m'n telefoon niet gevonden.

Het schijnt dat er door de zakelijke klant geen toegang is om in/aan de Router te sleutelen. Overigens heb- en wil Ik daar ook geen verstand van hebben

Wie is lotgenoot? 

Reputatie 7
Badge +5

Sinds kort T-Mobile Zakelijk internet. Zyxel Modem en Zyxel T-54 Router keurig aangesloten, en beide werken prima.... tot ik vorige week een Philips Hue Bridge wil koppelen. In 1969 waren we reeds op de Maan, waarom kan T-Mobile deze koppeling niet klantvriendelijk oplossen.

Dergelijke vragen waarom Tmobiel dit niet klantvriendelijk kan oplossen snijden geen hout en geven alleen maar een gebrek aan kennis omtrent de totaal materie aan. (dit is alleen een constatering en geen aanval of dergelijke)

Heb al tig keer met de klantenservice gebeld. 

Als een klantenservice van alle beschikbare apparatuur op de wereld kennis moet hebben …..?

Ja, alle 3 lampjes branden keurig, maar de Bridge wordt in de Philips Hue app op m'n telefoon niet gevonden.

Dit geeft aan dat de bridge verbinding maakt met “Het Internet”

Het probleem is ontstaan door de wijziging van Internet aanbieder. Met deze verandering is namelijk ook het Internet IP adres gewijzigd maar ook het interne IP adres.

vraag:
Dat de bridge niet wordt gevonden wordt daarmee bedoeld op de telefoon in dezelfde wifi omgeving als de bridge, dan zitten ze niet op hetzelfde wifi netwerk. Is dat “buiten de deur” via het GSM netwerk dan heeft de wijziging van het internet IP adres voor de verbreking gezorgd.

Probeersel 1:
Probeer geen verbinding te maken op de bridge die al in de telefoon staat, verwijder deze eventueel en voeg een Bridge toe in de HUE app.

Probeersel 2:
Verwijder de App van de telefoon, herstart de telefoon en voeg de app opnieuw toe. Alle instellingen zijn in de bridge opgeslagen dus een dergelijke actie heeft niet veel impact.

Probeersel 3:
Voer een factory reset van de bridge uit, Helaas moeten dan ALLE lampen en accessoires weer aangemeld worden. Een dergelijk actie alleen in het uiterste geval uit voeren of je moet alleen de 3 lampen van de starterset in gebruik hebben. 😉

 

Het schijnt dat er door de zakelijke klant geen toegang is om in/aan de Router te sleutelen. Overigens heb- en wil Ik daar ook geen verstand van hebben

Wie is lotgenoot? 

Normaal gesproken zouden instellingen in de modem (merk-Type?) in het geval van Hue niet nodig hoeven zijn.
Het is mij onbekend in hoeverre bij een zakelijke aansluiting de modem/router dicht getimmerd is.
Bij de nieuwste Zyxel T54 is deze zelfs uitgerust met wifi6 en een sterkere wachtwoord versleuteling wat soms wifi problemen kan opleveren met oudere apparaten

bedankt Yalerta,

 

de T Mobile melding omtrent jouw bovenstaand reactie kwam als Spam binnen, vandaar mijn verlate reactie.

Zeer uitgebreid reageer je op mij frustrerend schrijven. Zat er idd wat doorheen, en dan kraam je er weleens wat uit.

In de tussentijd ging ik echter ook door om die Hue Bridge aan de praat te krijgen. Geloof het of niet, maar ineens daar was ie, wow!! Het enige wat ik nog niet gedaan had was op m’n Smart Phone Samsung Galaxy S20 5G Note Ultra m'n VPN uitzetten. ik gebruik F-Secure FREEDOM. (Na installatie deze weer gewoon aangezet trouwens)

Ik hoop dat iedereen die dit leest er weer z'n voordeel mee doet. Blijft onverlet dat ik jou bedank voor jouw gemotiveerde Probeersels.

Dank, keep on the good Community.

 

nu nog een Canonprinter Pixma MG4150 aan de Wifi (2,4 Ghz) knopen.

 

 

Het probleem is ontstaan door de wijziging van Internet aanbieder. Met deze verandering is namelijk ook het Internet IP adres gewijzigd maar ook het interne IP adres.

btw

dat kan het niet geweest zijn. Nooit eerder had ik een Internetaansluiting. Maar nu dan gelijk maar goed. Nogmaals dank.

 

 

Reageer