Beantwoord

Philips Hue bridge maakt geen verbinding met Zyxel T-50 modem

  • 31 July 2021
  • 10 reacties
  • 428 Bekeken

Hi, sinds vorige week heb ik thuis glasvezel internet van T-Mobile via de Zyxel T-50 modem en sindsdien lukt het niet om de Philips Hue Bridge te verbinden met het internet.

De Bridge staat naast de modem en is aangesloten via een UTP kabel op LAN 1. De linker twee lampjes op de Bridge staan aan, alleen die van de wereldbol blijft uit. Ik kan mijn Hue lampen nog wel bedienen met de remote.

Weet iemand of dit met de netwerk instellingen te maken kan hebben en hoe ik dit op kan lossen?

 

icon

Beste antwoord door yalerta 1 August 2021, 14:01

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @OlivierSeb 

Dit vond ik op het internet :

De bridge geeft aan dat hij wel verbonden is met de router, maar geen werkende verbinding heeft. Controleer of andere apparaten die internet gebruiken, zoals smartphone of computer wel internet hebben. In de meeste gevallen helpt een reset van de router of contact met de internet provider.

Anders kan je hem misschien even resetten.

Reputatie 7
Badge +2

@OlivierSeb 

  1. Probeer een andere UTP kabel. (Alhoewel de lampjes een verbinding aangeven)
  2. Stel de DNS server in de Zyxel modem in op een andere DNS service. b.v. 1.1.1.1 of 8.8.8.8 of 9.9.9.9 (menu → netwerkinstelling → DNS)
  3. In het uiterste geval kun je een reset naar fabrieksinstelling proberen. LET OP! Alle lampen en gekoppelde apparaten moet dan opnieuw aangemeld worden bij de bridge. Aan de achterzijde zit een klein gaatje om met een paperclip een reset te geven

Die reset moet je alleen in het uiterste geval doen, anders ben je zo een dag verder voor je weer kan genieten van je “slimme” verlichting. (Na mijn overgang van een bridge V1 naar V2 was ik ook 2 dagen aan het rommelen om mijn schakelklokjes en andere sensoren “up and running” te krijgen.

@yalerta @Waqqas 

Bedankt voor jullie antwoord. Ik heb van het weekend alles geprobeerd wat jullie aangaven (behalve de reset), niks werkte.  Maar vandaag ging het lampje zonder duidelijke reden opeens aan.

Het werkt weer :)

Ik heb hetzelfde probleem kan de hue wel bedienen met de app . Maar spraak opdrachten via via google niet . De bridge is niet te bereiken zegt google ???

Reputatie 7
Badge +2

Pas veranderd van Internet provider?

Ja klopt van Ziggo naar t mobile 

Reputatie 7
Badge +2

In dat geval is je Internet IP adres veranderd.

Geen idee hoe Google de bridge aanstuurt d.m.v. stemcommando's omdat ik me niet (meer) met een dergelijke controle over mijn lampen bezig hou. Ik ben over naar de Push button en Remote control.

De setup van het Google spraak gedeelte opnieuw uitvoeren lijkt me de snelste manier

En de Hue bridge opnieuw verbinden voor het externe toegang gedeelte.

Ik heb hetzelfde probleem...Ik kan de hue lampen wel bedienen met accessoires zoals afstandsbediening en beweegsensoren maar niet met de app. het derde lampje van de bridge brand ook niet. Weet iemand wat ik kan dien….behalver terug naar fabrieksinstelling….

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Pincubus 

Heb je bovenstaande doorgelezen en alle tips geprobeerd die er staan?

Hallo @Pincubus 

Heb je bovenstaande doorgelezen en alle tips geprobeerd die er staan?

ja, behalve het omzetten van de dns server…..ik weet niet hoe dat moet

 

Reageer