poort vanzelf gesloten en opent niet meer

  • 23 November 2021
  • 6 reacties
  • 108 Bekeken

ik heb een aantal poorten reeds open staan en deze werken naar behoren,

één poort heeft open gestaan, heeft zichzelf gesloten (??) maar wil nu niet meer open.

het heeft dus gewerkt en  instellingen zijn niet verandert.

poorten 80,8000, 8091,554 staan open en blijven ook geopend, met yougetsignal is precies te volgen wanneer ik de poorten in en uitschakel.

Echter dit geld niet voor poort 44158, deze wil niet meer openen, ook niet via DMZ

kan hem wel openen als ik de poort via extern beheer, mgmt-service erinzet bij de http, maar dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

waar zit het probleem en hoe los ik dit op?


This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @johand1978, welkom op de Community, leuk dat je jouw vraag hier stelt!

Van welk modem maak je gebruik? Mocht het de Huawei HG659 zijn, dan kun je de leidraad in dit topic goed gebruiken: 

Neem ook meteen een kijkje in het superhandige topic van @Pieter_B

Indien je er toch niet uitkomt, geen zorgen! Laat het ons weten, dan pakt de Community het verder op met je: overal is een oplossing voor.

Hey jason,

Het modem dat ik gebruik is de zyxel.

Topics zijn handig maar hier nu niet van toepassing..

Ik weet hoe ik het in moet stellen en het werkt ook zoals gezegd voor een aantal poorten maar niet voor die bepaalde poort.

Sterker nog, de poort stond open maar is nu plotseling gesloten..

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@johand1978

Het poortnummer komt mij bekend voor en is mij ook bekend voor wat voor soort ‘device’ dit is.

Zou het kunnen zijn dat er een software update is gedaan op dit device, dat hem ‘doof’ maakt voor reguliere aanroepen om attacts op zo’n ‘device’ door hackers op deze ‘aantrekkelijke poort’ wereldwijd  te stoppen?

In de app heb je ook een melding dat deze poort ‘dicht’ zou staan (Relayed)?

beste pieter,

 

Een software update is mij niet bekend.

via de app heb ik nu inderdaad de melding relayed, dit was ook met opstarten, hierna poort geopend, relayed verdween hierna.

nu is relayed weer terug. via yougetsignal krijg ik ook de melding dat de poort gesloten is..

 

Reputatie 7
Badge +3

Ze zijn dit netwerk en de werking ervan nog steeds aan het finetunen, dus het zou mij niets verbazen dat dit op de achtergrond wel kan gebeuren.

Wat ik nu begrijp is, dat je de poort open hebt gezet, maar je toch ‘releayed’ krijgt te zien?

Weet niet hoe deze melding precies tot stand komen, of deze uit het netwerk zelf komt of dat dit iets is wat de software in het device waarneemt. Verwacht dat het een netwerk melding is, waarbij ik zou zeggen, laat het gewoon eens open staan om te kijken of de melding binnen 48 uur of korter alsnog verdwijnt.

@Pieter_B ik heb je een bericht gestuurd hierover..