Beantwoord

Port forwarding for NextBox

  • 31 December 2021
  • 3 reacties
  • 37 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo,

ik ben net bezig een nextbox aan te sluiten en loop door de “walktrough” https://docs.nitrokey.com/nextbox/remote/walkthrough.html. Ik heb een glasvezel aansluiting en een alleen een Zyxel T-50 t-mobile modem aangesloten. Het is me gelukt mijn ports 443 en 80 open te zetten. De ports worden via nmap (ubuntu) als open herkend. Ik heb alle stappen gevolgd en land naar het intypen van nextcloud.local nu niet meer op de nextbox, maar in het inlogscherm van de modem. Dit lijkt een bekend probleem te zijn;

“Now you are the owner of your very own sub-domain. You can try and visit this subdomain now, but you will see that it will only (best case) end up on your internet router. This is because your router is your door to the internet and it has to be made aware that you want specific traffic to be forwarded to your NextBox. Please set up Port Forwarding & Firewall Configuration on your internet router now, once this is done, visiting your registered sub-domain in the browser will show you your NextBox’ Nextcloud instance.”

Stappen, die ik gezet heb zijn:

  1. static ip voor de nextbox aangelegd en geactiveerd.

  2. Port forwarding rules voor 443 en 80 en de ip van de nextbox aangezet en opties ETH_internet en VD_internet geprobeerd. De rules zijn ook aktief. Dit lijkt te werken, want de ports worden als open herkend.

  3. Nog bij DMZ de server adress van mijn nextbox gezet.


 

Desondanks kom ik niet op de nextbox, maar de router terecht.


 

Met vriendelijke groet,


 

Volker

 

icon

Beste antwoord door VHIL 31 December 2021, 10:29

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Hallo,

ik ben net bezig een nextbox aan te sluiten en loop door de “walktrough” https://docs.nitrokey.com/nextbox/remote/walkthrough.html. Ik heb een glasvezel aansluiting en een alleen een Zyxel T-50 t-mobile modem aangesloten. Het is me gelukt mijn ports 443 en 80 open te zetten. De ports worden via nmap (ubuntu) als open herkend. Ik heb alle stappen gevolgd en land naar het intypen van nextcloud.local nu niet meer op de nextbox, maar in het inlogscherm van de modem. Dit lijkt een bekend probleem te zijn;

“Now you are the owner of your very own sub-domain. You can try and visit this subdomain now, but you will see that it will only (best case) end up on your internet router. This is because your router is your door to the internet and it has to be made aware that you want specific traffic to be forwarded to your NextBox. Please set up Port Forwarding & Firewall Configuration on your internet router now, once this is done, visiting your registered sub-domain in the browser will show you your NextBox’ Nextcloud instance.”

Stappen, die ik gezet heb zijn:

  1. static ip voor de nextbox aangelegd en geactiveerd.

  2. Port forwarding rules voor 443 en 80 en de ip van de nextbox aangezet en opties ETH_internet en VD_internet geprobeerd. De rules zijn ook aktief. Dit lijkt te werken, want de ports worden als open herkend.

  3. Nog bij DMZ de server adress van mijn nextbox gezet.


 

Desondanks kom ik niet op de nextbox, maar de router terecht.


 

Met vriendelijke groet,


 

Volker

 

Ik reageer nu zelf, omdat het plotseling goed kwam. Dus, dit topic kan gesloten worden, alleen weet ik niet, hoe ik dat kan doen (1ste keer, dat ik op dit forum ben).

Reputatie 7
Badge +3

@VHIL 

De meeste web based interfaces van routers / modems werken als een standaard webserver, die als default de poort 80 gebruiken. Elke keer als je aan het surfen slaat op het WWW, maakt je browser (client) default contact via die poort 80.

Dus op de achtergrond doet je browser bij het verzenden van je vraag naar een server niet anders dan simpel de poort toch meesturen, wat er op de achtergrond dus zo uitziet http(s)::/domein.com:80.

Je kunt ook in de Zyxel de default setting van deze default aanpassen, door bijv. die 80 om te zetten naar 81. Nadeel daarvan is dan wel, dat je de browser ook moet vertellen dat de default niet langer 80 is, maar 81. Dus in je adresbalk zal dan moeten komen te staan http(s)::/domein.com:81, met die poort ook gespecificeerd.

Je kan ook op de Zyxel WAN access uitzetten, waardoor je eigenlijk de webserver functie uitzet voor buitenaf.

Goed om te horen dat nu alles werkt, bij veel mensen met problemen wil namelijk een reboot van de router nog wel eens de oplossing zijn.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @VHIL, van harte welkom op de Community!

Heel fijn dat het inmiddels weer werkt en dat de port forwarding nu werkt op de Nextbox. Heb je enig idee waardoor dit kwam? Mocht je de specifieke oplossing al hierboven hebben geplaatst, dan helemaal top. Mocht je nog andere users willen helpen met jouw mooie uitkomst, dan ook heel graag! 😊👍

Indien we elkaar niet meer spreken voor morgen: een prachtige, gezonde jaarwisseling toegewenst! 🎉💐

Dit topic zal straks op jouw verzoek gesloten worden.