Beantwoord

Port forwarding tbv VPN server

  • 30 March 2023
  • 7 reacties
  • 264 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

ik heb op dit moment een synology Nas staat met van service geïnstalleerd (l2tp/ipsec)

deze is intern prima te benaderen op zijn interne adres. Als ik deze vanaf buiten probeer te benaderen krijg ik geen verbinding. ik heb op mijn modem van t-mobile 9een Zyxel vmg8825-t50) de portforwarding (denk ik) goed gedaan. 

ook heb ik mijn server ip tijdelijk in de DMZ geplaatst. maar het lijkt wel of geen van deze regels iets doet ???

iemand met het zelfde probleem ?

 

icon

Beste antwoord door eric 30 March 2023, 15:55

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +5

ETH_internet is glasvezel

VD_internet is VDSL (telefoonlijn)

ETH_internet is glasvezel

VD_internet is VDSL (telefoonlijn)

de vd_internet had ik als test aangemaakt omdat niets lijkt te werken.

ik heb Glasvezel van TM

Reputatie 7
Badge +14

Ik gebruik dezelfde setup. 

  1. Jouw NAS heeft vast IP adres 192.168.1.102 en je gebruikt geen DMZ meer?
  2. Met welk device probeer je een VPN naar je NAS op te zetten?
  3. Toen je de interne test deed, gaf je toen als destination 192.168.1.102 op?
  4. Toen je weer vanaf buiten ging testen, heb je de destination veranderd in jouw publieke IP adres (www.whatismyip.com)?
  5. p.s. haal de VD _internet maar weg

Ik gebruik dezelfde setup. 

  1. Jouw NAS heeft vast IP adres 192.168.1.102 en je gebruikt geen DMZ meer?
  2. Met welk device probeer je een VPN naar je NAS op te zetten?
  3. Toen je de interne test deed, gaf je toen als destination 192.168.1.102 op?
  4. Toen je weer vanaf buiten ging testen, heb je de destination veranderd in jouw publieke IP adres (www.whatismyip.com)?
  5. p.s. haal de VD _internet maar weg
  1. klopt. 
  2. zowel vanaf mijn laptop, als mijn telefoon (zonder wifi aan)
  3. yes 
  4. meerdere test vpn verbindingen aangemaakt,. dus ja
  5. check :P
Reputatie 7
Badge +14

zowel vanaf mijn laptop, als mijn telefoon (zonder wifi aan)

  1. Hoe heb je jouw laptop dan extern laten binnenkomen? Bijvoorbeeld wifi van de buren?
  2. Welk merk/type telefoon? Een S22 kan bijvoorbeeld geen LT2P aan.. (maar dan ook niet op interne adres)
  3. Gefet het VPN server logboek misschien nog wat prijs?

 

zowel vanaf mijn laptop, als mijn telefoon (zonder wifi aan)

  1. Hoe heb je jouw laptop dan extern laten binnenkomen? Bijvoorbeeld wifi van de buren?
  2. Welk merk/type telefoon? Een S22 kan bijvoorbeeld geen LT2P aan.. (maar dan ook niet op interne adres)
  3. Gefet het VPN server logboek misschien nog wat prijs?

 

ik heb de laptop even via thetering laten gaan. mijn telefoon is een iphone 13, logbook heeft verder geen informatie wat hier van toepassing is helaas. lijkt echt met de forwarding op de modem fout te gaan. ook als ik het interne ip van de synology in de dmz zet . kom ik nergens bij.

had al met helpdesk gebeld, maar die ondersteunen dit niet .. , wat ik raar vind want volgens mij is dit een onderdeel van de modem die t-mobile leverd. en dit werk niet ? 

Reputatie 7
Badge +14

Klopt, zij gaan niet in op alle losse mogelijkheden die de router biedt. Daarvoor kun je documentatie lezen en eventeel het forum raadplegen.

Het is niet logisch dat de router verder prima werkt maar alleen de port forwarding kapot zou zijn. Het is een software feature in de router, als die up to date is, dan werkt dat gewoon.

Ik heb een Z54 met firmware: V5.17(ABZC.0)T54C_b21_1129_2  Maar ook in oudere versies gebruikte ik al port forwarding. Je zou nog eens je router een fabrieksreset kunnen geven en even opnieuw de portforwardings erin kunnen zetten. Na al de aanpassingen die je hebt gedaan is dat misschien nog een idee. (reset knopje / gaatje aan de achterzijde)

 

Reageer