Beantwoord

Port Forwarding VMG8825-T50

  • 28 December 2021
  • 73 reacties
  • 2131 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

73 reacties

Oke, ik een ontdekking gedaan. Een of andere reden, werkt port forwarding via ETH_Internet van de poort 3389 (remote desktop) wel gewoon, maar de poort die ik wil forwarden (37015) werkt niet, met dezelfde settings. Hoe raar is dat? 

 

Reputatie 1

Hi @Gerrit078 

Thanks, zie 

 

Reputatie 1

De ONT is alleen maar een glas naar ethernet omzetting. Zeg maar OSI model laag 1. Daar wordt dus niets met IP adressen of poorten gedaan.

Ok, dus die kan ik ook uitsluiten in dit verhaal. Wat zou het dan kunnen zijn? 

Hi @Gerrit078 

Thanks, zie 

 

Getest met je eigen modem of de Zyxel?

Public IP trouwens beginnend met 87.208 ?

Reputatie 1

Hi @Gerrit078 

Thanks, zie 

 

Getest met je eigen modem of de Zyxel?

Public IP trouwens beginnend met 87.208 ?

Getest met R7000. Nee, ip adres begint met 85.144

Reputatie 7
Badge +3

@San2022

Kijk eens of deze setting in je router eventueel toch verkeer tegen aan het houden is, want echt .. WANIP:poort → NASIP:poort met een eenvoudige poort forwarding rule moeten werken.

Zelf pfsense, die best wel zinnig is soms, werk het met 1 regel gewoon om een translation te doen van Ext-poort naar Int-poort 5000

 

Reputatie 1

Hi @Pieter_B haha ja ik begrijp er ook helemaal niets van. Hopelijk doe ik iets doms. 

Heb de instelling in de R7000 veranderd, zie: 

 

Vervolgens heb ik weer een probe gedaan: 

Helaas.. 

 

Voor het beeld, ook nog even een plaatje van de port forwarding regels. 

 

Reputatie 1

Zal ik de Zyxel er weer eens achterhangen?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @royvandijk06, dat is inderdaad erg vreemd, zeker wanneer je exact dezelfde settings gebruikt voor de configuratie! 🤔 

Ik heb op dit moment oprecht geen idee waar het aan kan liggen. Wellicht weet @Cal of @Pieter_B het verlossende antwoord?

Reputatie 7
Badge +3

@San2022 

Die NAS is direct aangesloten op de Netgear/ Zyxel, of zit er nog iets tussen?

Log je via je webbrowser ook in op dat IP met het betreffende poortnummer?

Blijf het raar vinden dat je STEALTH krijgt, wat min of meer aangeeft dat er wel een soort van reactie komt vanuit je netwerk. Zou er geen enkele reactie komen, zou er CLOSED staan. En als de gewenste reactie wel komt, dan zou er OPEN staan.

Zie dat je ook een FTP server open hebt gezet, als je die poort vai GRC controleert, wat krijg je dan?

Reputatie 1

@Pieter_B 

De NAS is “in principe” direct aangesloten op de router. Er zit wel een switch tussen, maar dat heeft m.i. geen effect. 

Momenteel kan ik alleen maar inloggen via interne LAN, dus 192.168.1.15. Dan spring hij automatisch naar poort 5000 met google chrome en kom ik gewoon op de NAS. Ook als ik naar 192.168.1.15:5000 ga kom ik bij NAS. De poort van NAS is gewoon open. 

Als ik poort 21 scan, krijg ik ook ‘stealth’. 

Het is idd gek. waarom worden de poorten als stealth of filtered gezien, en zijn ze niet gewoon open. En hoe kan het dat dit ook zo was bij de Zyxel router. Aan de NAS lijkt het niet te liggen. 

 

Reputatie 7
Badge +3

@San2022

Heb je toevallig ook ‘Quickconnect’ enabled of heb je onder de andere tabs iets ingesteld?

Dit kan je vinden onder Control panel → External access

Als dat zo is, verwijder of disable dat.

Reputatie 7
Badge +5

@Pieter_B

De NAS is “in principe” direct aangesloten op de router. Er zit wel een switch tussen, maar dat heeft m.i. geen effect. 

Momenteel kan ik alleen maar inloggen via interne LAN, dus 192.168.1.15. Dan spring hij automatisch naar poort 5000 met google chrome en kom ik gewoon op de NAS. Ook als ik naar 192.168.1.15:5000 ga kom ik bij NAS. De poort van NAS is gewoon open. 

Als ik poort 21 scan, krijg ik ook ‘stealth’. 

Het is idd gek. waarom worden de poorten als stealth of filtered gezien, en zijn ze niet gewoon open. En hoe kan het dat dit ook zo was bij de Zyxel router. Aan de NAS lijkt het niet te liggen. 

 

 

Misschien ben ik wel dom(bo) Maar in de schermdump van de instellingen zie ik 192.168.1.50
in de gequote reactie zie ik 192.168.1.15

Nogmaals in mijn gedachte moet het gezocht worden in de Synology Disk Station

Reputatie 1

@yalerta goed gezien, dit probleem duurt inmiddels al best lang. In het begin op de Zyxel had ik alles op .50 staan, op de R7000 heb ik .15 geprobeerd. 

Reputatie 7

Hoi @San2022 ,

Terechte vragen. Graag wil ik onze NAS-experts @Gerrit078 en @Pieter_B vragen om een kijkje te nemen naar jouw vraag. Ik weet zeker dat we tot een oplossing komen.

Reputatie 1

Hi @Pieter_B , 

Ja het klopt deels, ik gebruik geen UPnP, maar het gaat mij om DDNS. Die setup heb ik gevolgd. 

Ik heb de factory reset gedaan. Vervolgens heb ik niets anders gedaan dan de stappen die jij ook hebt gepost in 

Ik heb het gehouden bij 2 standaard poorten voor synology: 5000 en 5001

 

 

Resultaat: 

 

Vervolgens vanaf laptop via 4g een zenmap intense scan doorgevoerd: 

Geen verbetering helaas. 

Weet iemand of ik niet gewoon een nighthawk als alternatief voor de zyxelrouter kan gebruiken?

Gr

Reputatie 7
Badge +3

@royvandijk06 intern binnen je netwerk wel een response?

Reputatie 1

Daar ging iets mis, de screenshot van Zenmap: 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @San2022 

Je kan een Nighthawk gebruiken in plaats van de Zyxel, sluit deze aan op de mediaconverter en stel VLAN 300 in voor internet.

https://kb.netgear.com/25724/VLAN-tagging-setup-for-Nighthawk-router

Reputatie 1

Hi @Waqqas ,

Dat klikt goed. Wat bedoel je precies met een mediaconverter. Is dat de Huawei OptiXstar HG8010Hv6 waarom de WAN kabel van de Zyxelrouter is aangesloten? 

 

Reputatie 7
Badge +15

@San2022 

Ja, die kabel die naar de WAN poort van je Zyxel gaat kan je in de Netgear doen en dan het VLAN gedeelte toepassen.

Reputatie 7
Badge +16

@San2022 Geweldig om te zien dat het je gelukt is, lekker bezig en super bedankt voor het delen van jouw oplossing; dit gaat een hoop gebruikers helpen! 😄👍👍

Misschien kunnen we de technische dienst van t-mobile inschakelen?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @BjornV 

Klopt het dat je DSL hebt en is de server IP adres een statische IP adres? En heb je dat middels statische DHCP gedaan of door de DHCP range aan te passen naar begin 192.168.1.30 bijvoorbeeld?

Wat probeer je verder precies te bereiken, misschien dat je niet de juiste server IP gebruikt?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @BjornV, van harte welkom op de Community!

Net als Waqqas ben ik heel benieuwd naar zijn vragen, in principe ziet de configuratie er zo prima uit, maar wanneer de server IP en DHCP range niet kloppen, kan dat resulteren in obstructies. Alvast bedankt voor je antwoorden en we gaan dit samen oplossen dankzij de deskundigheid van onze Community! 😊