Beantwoord

Port Forworden op de Zyxel VMG8825-T50 krijg ik niet aan de praat

  • 1 December 2021
  • 16 reacties
  • 228 Bekeken

Beste Iedereen

Het lukt mij niet om te port forworden op deze router. ik wil mijn minecraft server hosten en dus een port openen op 25565. ik heb het gedaan alleen de port is echter nog niet open. kan iemand mij hiermee helpen? als er screenshots nodig zijn vraag het dan gerust. 

icon

Beste antwoord door Waqqas 1 December 2021, 20:14

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

16 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @BoazAir2005 

Zie hier de reactie van Pieter_B voor een stap voor stap uitleg over portforwarden.

Hallo @Waqqas 
ik had die inderdaad eerder al gezien. en ik heb hem gevolgd, maar het werkt nog steeds niet. ik heb al een aantal pagina’s op dit forum bekeken, maar niks werkte, of ik snapte niet wat er nou gedaan werd, dus ik werd er niks wijzer van. daarom zou het fijn zijn als persoonlijk hulp zou krijgen.

Reputatie 7
Badge +15

@BoazAir2005 

Kan je eens een screenshot maken van de door jou aangemaakte regel en krijgt het apparaat waarop je de Minecraft server host een statische IP adres?

@Waqqas 

 ja, mijn pc die het host heeft inderdaad een statisch IP adres

Reputatie 7
Badge +15

@BoazAir2005 

En met oorspronkelijke IP adres configureren uitgevinkt? Geef het modem daarna eens een herstart 

Hier ook al eens gehad dat het pas werkte na een herstart van het modem. 

@Waqqas ik heb geprobeerd hem te herstarten. nog steeds werkt het niet.

Reputatie 7

Hi @Pieter_B, zou ik jou hiervoor kunnen optrommelen? Aangezien jij er eerder al zo'n mooie reactie aan hebt geweid! 😁 Heb jij nog een andere tip voor @BoazAir2005 wellicht? Dankjewel alvast! 

Reputatie 7
Badge +3

@BoazAir2005 

Alles ziet er redelijk goed uit, maar het vinkje ‘Oorspronkelijke IP’ moet je weghalen. Deze heeft als functie, om te controleren dat een bepaalde IP alleen toegang heeft tot dit device.

Wat ik voorstel is eerst eens een factory reset te doen, daarna deze regels nog eens invoeren zonder de setting ‘Oorspronkelijke IP’ te gebruiken.

hoi @Pieter_B bedankt voor je reactie. hoe voer in een factory reset uit? 

Reputatie 7
Badge +15

@BoazAir2005 

Houd het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden ingedrukt met een paperclip bijvoorbeeld en daarna is het modem hersteld met de default gegevens.

hoi @Waqqas  en @Pieter_B ik heb een factory reset gedaan en weer ge portforword, maar helaas nog geen resultaat. De port is nog steeds gesloten.

Reputatie 7
Badge +3

@BoazAir2005 

Dan is mijn volgende vraag toch, reageert het device op bijv. ping testen binnen je eigen netwerkt?

Ping is een redelijke algemene test waarop veelal een server je een response zou moeten opleveren, want als dat niet zo is, dan heeft het testen met de vele online tools ook weinig zin.

@Pieter_B hoe doe ik zo een ping test binnen eigen netwerk? en wat houd het in?

@Pieter_B de ping test lukte en hij reageerde er gewoon op

Reputatie 7
Badge +3

@BoazAir2005 

Weet niet op welke manier je deze poort test, doe je dat via je eigen netwerk en dan je externe IP in te vullen .. dus wat we noemen ‘hair pinning’?

Zou eens voorstellen grc.com met het onderdeel ShieldsUP! gebruiken, deze kun je bereiken door op de shieldsUP te klikken en dan iets naar beneden te scrollen en daar nogmaals shieldsUP te klikken.

Daarna klik je op ‘Proceed’ button, waarna je op de eigenlijk test pagina terecht komt.

Daarna vul je het poortnummer in en klik je op ‘User Specified Custom Port Probe’ button.

Als je hierop de check doet, controleert deze site op diverse manieren of die poort ‘OPEN’ of ‘STEALTH’ (CLOSED) is.

Bij mij is hij gesloten, maar bij jou zou hier ‘OPEN’ en ‘FAILED’ moeten komen als de poort is doorgeschakeld.

Vraagje, heb je glasvezel (ETH) of DSL (VD)?