Portforwarding Zyxel DX5401-B1

  • 15 March 2023
  • 9 reacties
  • 1456 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Hallo,
Ik ben al een tijdje bezig om de portforwarding op de router voor elkaar te krijgen. Ik heb de volgende instellingen actief staan:

Ik heb ook geprobeerd om het device in de DMZ te zetten, ook dit lijkt niet te werken. Ik heb dit gecontroleerd door een PC achter de modem te hangen en de portforward hier naartoe te laten portforwarden. Op de PC heb ik TCP dump gestart op die poort, maar zie geen verkeer binnenkomen wanneer ik (op een andere PC) een port check doe op mijn externe IP-adres. of met telnet een verbinding probeer op te zetten.
Op het forum zag ik dat ik niet de enige was met dit probleem. Het viel mij ook op dat de versie van de router misschien niet de nieuwste is:

Ik heb zelf helaas niet de mogelijkheid om dit te updaten, of te checken dat mijn modem up to date is. Eergisteren heb ik gebeld met jullie helpdesk, die konden mij niet helpen. Ze hadden geen idee of ik de laatste versie had en wat dan de laatste versie moest zijn. Wel werd ik verzekerd dat T-Mobile de updates pusht, dus dat er niks fout kan gaan.

Nu zag ik op het forum iemand die hetzelfde probleem had, met dezelfde versie. Iemand met een oplossing (deed qua configuratie hetzelfde) maar lukte het wel. Deze persoon had een firmware versie van V5.50. Ik heb dus het idee dat mijn router niet up to date is.

Kan iemand mij helpen?

Waqqas 1 jaar geleden

Hallo @TD1 

In de bijgevoegde screenshot hoor je bij Server IP address het 192.168.1.xx in te vullen dat het apparaat waarvoor de portforwarding is van de Zyxel-T54 krijgt.

Zorg dat dit IP statisch is.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @TD1 

In de bijgevoegde screenshot hoor je bij Server IP address het 192.168.1.xx in te vullen dat het apparaat waarvoor de portforwarding is van de Zyxel-T54 krijgt.

Zorg dat dit IP statisch is.

Hallo @TD1 

In de bijgevoegde screenshot hoor je bij Server IP address het 192.168.1.xx in te vullen dat het apparaat waarvoor de portforwarding is van de Zyxel-T54 krijgt.

Zorg dat dit IP statisch is.

Ik heb de DHCP range naar 10.1.1.1/24 gezet. Het apparaat met 10.1.1.227 heb ik op static DHCP gezet:

Een static IP heb ik ook geprobeerd, dit lijkt ook geen verschil te maken.

Kan je mij daarnaast vertellen wat de laatste firmware versie moet zijn voor mijn router? Aan de telefoon wisten ze het niet, en verwezen mij naar dit forum.

Reputatie 7
Badge +14

@TD1 Ik heb deze versie: V5.17(ABZC.0)T54C_b21_1129_2 in mijn  Zyxel-T54

Hallo @TD1 

In de bijgevoegde screenshot hoor je bij Server IP address het 192.168.1.xx in te vullen dat het apparaat waarvoor de portforwarding is van de Zyxel-T54 krijgt.

Zorg dat dit IP statisch is.

Ik heb de DHCP range naar 10.1.1.1/24 gezet. Het apparaat met 10.1.1.227 heb ik op static DHCP gezet:

Een static IP heb ik ook geprobeerd, dit lijkt ook geen verschil te maken.

Een andere IP-range zou geen verschil moeten maken toch? 

Reputatie 7
Badge +15

@TD1 

Het is geen slecht idee om eens een fabeieksreset uit te voeren en alles stap voor stap opnieuw te doen met het originele LAN IP bijvoorbeeld.

Reputatie 7
Badge +5

@TD1 

Het is zeker geen slecht idee dat @Waqqas voorstelt.

De firmware van de T54 is een aangepaste versie voor Tmobiel en wie weet waar in het eruit slopen of afschermen van functies een kevertje is gekropen.

De poortmapping werkt namelijk als het adresgebied ingesteld is vanuit het standaard IP gebied 192.168.x.x

Ik heb de modem gerest, ik heb de IP-range laten staan (192.168.x.x) en heb opnieuw de portforward aangemaakt.
Helaas geen verschil. Ik zie nogsteeds niks binnenkomen.

Zijn dit de eerste en enigste instellingen die je hebt gedaan na de reset? Je kan onder Systeem monitor→ Verkeersstatus→ NAT controleren of traffic juist door wordt gezet. Gezien de info die je geeft denk ik ook dat enkel TCP doorzetten voldoende is ipv ALL. De dienst die ik gok dat je gebruikt is TCP only namelijk.

Reageer