Beantwoord

Portforwarding / Zyxel T50

  • 20 January 2022
  • 3 reacties
  • 105 Bekeken

Dit is waarschijnlijk de zoveelste topic m.b.t. portforwarding maar ik kom er gewoon niet uit. Ik heb denk ik de meeste topics in de community wel gelezen en daarvan de processtappen doorlopen maar ik krijg de gewenste poort simpelweg niet open. Wellicht dat iemand aan de hand van de afbeeldingen en mijn informatie wel de juiste oplossing kan bedenken. 

Aanvullende info

  • Betreft de modem Zyxel T50 ( in combinatie met een WiFi versterker WAP 6807) 
  • Adsl verbinding 
  • Betreft poort:  44158 
  • Device in mijn netwerk is verbonden met de Wi-Fi versterker 

Stappen die ik heb doorlopen 

  • Modem eerst gereset naar fabrieksinstellingen 
  • Device (Sensecap) aangesloten op het WiFi netwerk en aan de hand daarvan via de modeminstellingen het IP adres van de device achterhaald, deze komt ook overeen (192.168.1.223)
  • In de modem instellingen heb ik het IP adres statisch gemaakt (met bijhorende (WiFi) MAC adres) 
  • In de modem instellingen vervolgens de portforwarding met gewenste poort geregistreerd en met het IP adres (zie afbeelding).  
  • UPnP uitgezet 
  • In de instellingen van de WAP 6807 zelfs gekeken of ik porten kon forwarden maar daarin geen mogelijkheid. 

 

  •  

icon

Beste antwoord door Waqqas 20 January 2022, 16:15

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @plein4045 

Heb je dat mac adres zelf ingevuld? Volgens mij moeten dat hoofdletters zijn weet niet of het verschil zal maken.

Zou je ipv dat eens naar het menu willen gaan, netwerkinstellingen, thuisnetwerk, statische DHCP, regel toevoegen en kies bij apparaat informatie die device IP 192.168.1.223, de rest wordt automatisch ingevuld en klik op toepassen.

Indien je de WAP bekabeld hebt aangesloten kijk dan ook eens of de WiFi van het modem gebruiken helpt.

Hallo @plein4045 

Heb je dat mac adres zelf ingevuld? Volgens mij moeten dat hoofdletters zijn weet niet of het verschil zal maken.

Zou je ipv dat eens naar het menu willen gaan, netwerkinstellingen, thuisnetwerk, statische DHCP, regel toevoegen en kies bij apparaat informatie die device IP 192.168.1.223, de rest wordt automatisch ingevuld en klik op toepassen.

Indien je de WAP bekabeld hebt aangesloten kijk dan ook eens of de WiFi van het modem gebruiken helpt.

@Waqqas dank voor je reactie!

Het mac adres is automatisch ingevuld. Ook geen mogelijkheid  om na selectie device met bijbehorende IP adres wijzigingen aan te brengen in het mac adres. WAP is draadloos aangesloten. ​​​​​

Reputatie 7
Badge +15

@plein4045 

Kun je eens uitsluiten of de WAP het probleem niet is door de Sensecap bekabeld op de modem aan te sluiten of dat de Sensecap verbinding maakt met de modem (wifi)?