probleem met @infomail

  • 9 December 2022
  • 5 reacties
  • 54 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

beste community, 

 

ik heb sinds 7 december t mobile thuis internet. internet werkt wifi werkt alleen heb ik de volgende problemen

Kan geen mails versturen/ontvangen op mijn @infomail.
heb bij een streaming app op tv pas na 1 minuut beeld op tv.

kan geen verbinding maken met de server van mijn werkgever waardoor ik niet thuis kan werken.

iets met dns? graag ontvang ik tips en antwoorden.

met vriendelijke groet
 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@sompi15 Meer vragen als antwoorden.

  1. Wat bedoel je met @infomail. ? Is dat een mailhoster als gmail.com of outlook.com
  1. Op welke wijze streaming opgebouwd, via een telefoon of via het web?
  1. Hoe wordt de verbinding naar de werkgever opgebouwd?. Controleert de werkgever van welk IP adres de verbinding wordt gemaakt, Dat is namelijk gewijzigd nu je bij Tmobile aangesloten bent.

 

@yalerta infomail bedoel ik mijn werk mail info@sompayfinance.nl 

streaming app is een app die ik via mijn tv heb gedownload

 

de verbinding met mijn werkgever wordt tot stand gebracht met mijn ip adres inderdaad

Reputatie 6
Badge

@yalerta infomail bedoel ik mijn werk mail info@sompayfinance.nl 

streaming app is een app die ik via mijn tv heb gedownload

 

de verbinding met mijn werkgever wordt tot stand gebracht met mijn ip adres inderdaad

Gebruik je een VPN voor de verbinding naar je werkgever? Zoja: is die verbinding correct geactiveerd?

Doe eens een test van de snelheid van je verbinding (https://www.speedtest.net/nl of met de T-mobile speedtest: https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/speedtest

Dit even om een basistest te doen.

Reputatie 7
Badge +14

@yalerta infomail bedoel ik mijn werk mail info@sompayfinance.nl 

streaming app is een app die ik via mijn tv heb gedownload

 

de verbinding met mijn werkgever wordt tot stand gebracht met mijn ip adres inderdaad

Begrijpt het systeem van jouw werkgever dat je een dynamisch IP adres hebt? Deze kan dus wijzigen.

Reputatie 7
Badge +5

@sompi15 

Email verzenden/ontvangen is op diverse manieren op mogelijk met verschillende protocollen zoals POP of IMAP. Dit gaat dan via een email programma op de PC en moet de juiste mailserver ingesteld worden. Via een webinterface aanmelden zou geen problemen moeten geven.

Werkgever je nieuwe IP adres gemeld?. (watismijnip.nl)

Trage start streaming? (heb ik geen idee over een eventuele oorzaak)

Je schiet met een losse flodder over “iets met DNS” Daar is in de router van Tmobiel in voorzien om zelf eigen DNS servers in te stellen. Standaard staan daar de servers van Tmobiel maar andere zoals 1.1.1.1 of 8.8.8.8 of 9.9.9.9 zijn daar in te stellen maar daar ligt niet de oorzaak van jouw uitdagingen.

 

Reageer