Beantwoord

Problemen DDNS portforwarding eigen router achter zyxel

  • 19 January 2022
  • 5 reacties
  • 173 Bekeken

Reputatie 2

 Ik probeer nu al enige tijd mijn netwerk in orde te krijgen, en mijn server en cloud actief en bereikbaar maar blijf tegen problemen oplopen.#

Omdat zyxel beperkt is in functies had ik al uiteindelijk een asus gaming router aangeschaft, en deze staat nu achter mijn Zyxel.

Maar toch verloopt het niet zoals het zou moeten, en kan ik niet van alle functie gebruik maken.

problemen.
1.Verbinding is nog steeds onstabiel
2. Portforwardingen wil maar niet werken. (hierdoor kom ik dus ook nergens met mijn cloud en server!!)
3. DDNS blijft onderstaande foutmelding geven. (ik heb van alles geprobeerd maar blijft hetzelfde, heb ook instructies in diverse topics uitgeprobeerd maar geen succes).
 

Als ik echter kijk via watismyip, word wel mijn public ip adres weergegven, dus ik snap niet waar het nu fout zit. 
Als op uitroepteken klik geeft ie ook aan invaild ip.

Wie o wie kan mij helpen dit eindelijk op te lossen.
Op de Zyxel staat het als volgt.
Bij DMZ heb ik het IPadres ingevuld wat is toegekend aan de ASUS router.
Bij DHCP begin range is aangepast zodat alles daarvoor bij asus als statisch IP gebruikt kan worden.

Op de Asus
het toegekende ip als Statisch ingesteld.
En maak gebruik van VPN

icon

Beste antwoord door sublimerote 21 January 2022, 19:25

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7

Hi @SkyesAngel ,

Mooie vraag! Ik denk graag met je mee. Ik ben namelijk erg benieuwd naar hoe de Port Forwarding instellingen op dit moment zijn ingesteld. Ik heb het vermoeden dat we daar moeten beginnen. We hebben op onze Community een mooie topic waarin precies wordt uitgelegd hoe je deze precies het best kan instellen: 

Dat er hierdoor geen goede DDNS service kan worden gepushed, kan wel eens daar aan liggen. Zou je deze met ons willen delen? Ik ben erg benieuwd.

Reputatie 2

Hi @SkyesAngel ,

Mooie vraag! Ik denk graag met je mee. Ik ben namelijk erg benieuwd naar hoe de Port Forwarding instellingen op dit moment zijn ingesteld. Ik heb het vermoeden dat we daar moeten beginnen. We hebben op onze Community een mooie topic waarin precies wordt uitgelegd hoe je deze precies het best kan instellen: 

Dat er hierdoor geen goede DDNS service kan worden gepushed, kan wel eens daar aan liggen. Zou je deze met ons willen delen? Ik ben erg benieuwd.

 

Hoi bedankt voor je reactie, hier screenshot van de portforwarding.
Deze staan volgens de turturial precies zoals bedoeld, maar toch geen succes.

 

Je zou kunnen overwegen om de custom Asuswrt-Merlin firmware op je ASUS router te installeren. Die ondersteunt Double NAT wél.

Ik gebruik deze op mijn AC86u in een vergelijkbare opstelling (Zyxel in DMZ, ASUS voor het echte werk). Werkt prima!

Hier ook geen problemen met port forwarding.

Custom firmware klinkt misschien eng, maar de ontwikkelaar hiervan werkt nauw samen met ASUS. ASUS neemt zelfs af en toe functionaliteit die hij ontwikkeld heeft over in de officiële firmware.

Reputatie 2

Je zou kunnen overwegen om de custom Asuswrt-Merlin firmware op je ASUS router te installeren. Die ondersteunt Double NAT wél.

Ik gebruik deze op mijn AC86u in een vergelijkbare opstelling (Zyxel in DMZ, ASUS voor het echte werk). Werkt prima!

Hier ook geen problemen met port forwarding.

Custom firmware klinkt misschien eng, maar de ontwikkelaar hiervan werkt nauw samen met ASUS. ASUS neemt zelfs af en toe functionaliteit die hij ontwikkeld heeft over in de officiële firmware.

Hoi goeie tip, is dit net zo simpel als een custom rom flashen bij een mobieltje?

Want kom gewoon geen stap verder, heb nu zelfs ook al geprobeerd, door de Zyxel ertussen uit te halen, maar portforwardingen enzo wil nog steeds niet.
Heb er vroeger nooit last van gehad, heb het altijd voor (camera)beveiligingssysteem enzo moeten doen, werkte prima.
En ineens weet niet, maar wil niet doorzetten.

Reputatie 2

Je zou kunnen overwegen om de custom Asuswrt-Merlin firmware op je ASUS router te installeren. Die ondersteunt Double NAT wél.

Ik gebruik deze op mijn AC86u in een vergelijkbare opstelling (Zyxel in DMZ, ASUS voor het echte werk). Werkt prima!

Hier ook geen problemen met port forwarding.

Custom firmware klinkt misschien eng, maar de ontwikkelaar hiervan werkt nauw samen met ASUS. ASUS neemt zelfs af en toe functionaliteit die hij ontwikkeld heeft over in de officiële firmware.

Hoi, werkt dat hetzelfde als met een custom rom flashen bij een mobieltje?
Is een goede tip, ga ik even naar kijken, want kom nu gewoon geen stap verder, en de instellingen staan volgens de turturials goed.
Heb wel vaker te maken gehad met ddns en portforwarding, met (camera)beveiliginssystemen, en nooit problemen gehad.