Problemen met access points Zyxel DX5401-B0

  • 8 January 2023
  • 2 reacties
  • 121 Bekeken

Ik heb de DX5401-B0 met drie AP’s. Helaas werken deze de helft van de tijd niet. Dan werkt er maar eentje, dan weer twee en dan opeens geen. Ik word er moe van.

Ik heb een huis met vier woonlagen en alle AP’s staan op elke woonlaag in het trapgat zodat ze goed contact kunnen maken met elkaar.

Hebben jullie tips om het werkend te krijgen. Opnieuw opstarten, instellen, installeren. Ik heb het allemaal al meermalen gedaan.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Sjakie81,

Het is van belang dat alle a.p.'s (T-mobile WAP's) de laatste versie firmware hebben. 

Gebruik je de MPro mesh app? Dan kan je zien welke versie firmware de wap's hebben. Dit zou versie 22 moeten zijn. Om ze te upgraden kan je ze één of twee dagen bekabeld aangesloten laten staan. 

Gebruik je alle wap's draadloos? Het zou mooi zijn als je één van de wap's boven bekabeld zou kunnen aansluiten. Ik vermoed dat 3 draadloze units boven elkaar geen betrouwbare verbinding geven.

Zijn de middelste lampjes van de wap's wel oranje of groen?

Mvg. Marcel

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Sjakie81

Wat bedoel je precies met “werken de heflt van de tijd niet”. 

  • Is het link lampje uit op de Access points? 
  • Zenden ze geen SSID uit? 
  • Schakelen clients niet over naar een nieuwe AP?

Ik denk dat 3 AP zo dicht bij elkaar in het trapgat, zorgt dat ze elkaar meer in de wegzitten. Kan je eens proberen er eentje uit te laten om te kijken of het dan beter gaat. Meer AP’s is  niet altijd beter ;) 

Reageer