Beantwoord

Problemen Port Forwarding VMG8825-T50

  • 8 September 2022
  • 4 reacties
  • 126 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hi,

Ik loop sinds een tijd tegen een probleem aan met port forwarding op mijn VMG8825-T50.

ik gebruik al tijden de remote desktop functies van windows en heb dit in het verleden op dezelfde router ook zonder problemen kunnen gebruiken. Echter is deze functie op een gegeven moment gestopt met werken voor onduidelijke redenen.

Statische Dhcp staat ingesteld en functioneerd naar behoren. Maar wanneer ik hier een poort voor open wil zetten gebeurt er vrij weinig mee. 

Router is al gereset, opnieuw ingesteld, al geprutst met firewall aan/uit maar nergens krijg ik effect. Windows firewall staat ook ingesteld om te luisteren naar de poort. 

en nogmaals, het heeft in deze exacte opstelling in het verleden gewerkt, het werkt sinds een maand of 2 van de ene op de andere dag niet meer.

Ideeën waar ik naar zou kunnen kijken?

icon

Beste antwoord door Waqqas 9 September 2022, 10:11

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Denson 

Hier vind je een uitgebreide stappenplan over hoe portforwarding werkt in de Zyxel en zorg ook dat je pc rechtstreeks verbonden is met de Zyxel.

Reputatie 7
Badge +5

@Denson 

Probleem kan ook ontstaan zijn in de PC/Laptop firewall waar je verbinding mee maakt. o.a. Windows doet nogal eens updates waarmee later blijkt dat er iets verminkt is. Dit geldt voor beide zijden van de verbinding.

Windows RDP? poort 3389, Een poortmapping (poortomschakeling) is hierbij vaak aan te raden voorbeeld inkomend poort 34765 naar 3389. Elk stapje extra beveiliging is er één

Reputatie 4

In Windows wil het ook nog wel eens voorkomen dat het netwerk van 'zone' verandert.

Van private/privé gaat hij dan naar publik/publiek. Als dat in de firewall 3389 wel voor private maar niet voor publiek open staat, gaat het dus mis. 

Dank voor de reactie allen!

Inderdaad een windows probleem, de computer was overgeschakeld naar een “publiek” netwerk waar ik de firewall niet op had ingesteld.. kan je maar stom lang naar opzoek zijn

Alles werkt in elk geval weer naar behoren

Laters

Reageer