Beantwoord

Ring Video Doorbell

  • 31 January 2019
  • 12 reacties
  • 1320 Bekeken

ik was klant bij KPN en ik had nooit probleem met mijn Ring video doorbell, verbinden met wifi was nooit een probleem, sinds dat ik klant bij T-mobile, lukt het mij Ring video doorbell niet te verbinden met wifi,
Heeft iemand ervaring mee?
👍🏻👌🏽
icon

Beste antwoord door Pieter_B 31 January 2019, 19:12

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +14
Heb je wel de portforwarding in het tmobile modem geplaatst?
Reputatie 7
Badge +3
@tanger67

Heb je deze video ook bekeken hoe dit eventueel op te lossen How to Troubleshoot Ring Video Doorbell Setup Issues.


In de normale setup is er nog geen sprake van portfowarding als we alleen even naar de wifi verbinding kijken. Het is dan voor je netwerk niets anders dan een mobile device, welke inlogt op je wifi netwerk.

Ik heb al 3 weken sinds ik naar T-Mobile ben overgestapt precies hetzelfde. Het lukt maar niet om mijn Ring videodeurbel te configureren via mijn netwerk. @tanger67  is het bij jou al opgelost, zo ja hoe?

Reputatie 7
Badge +3

@Manuel43

Neem aan dat je al een factory reset en een device removal had uitgevoerd, zoals hier in dit filmpje is beschreven?

Of deze: Change Ring Doorbell WIFI Network

@Pieter_B dank, het is inmiddels al gelukt. Heb wat info gelezen via de community en Ring support, heb zo via mijn Modem ingelogd en wat gegevens ingevuld en hij doet het weer ! Thanks

@Pieter_B dank, het is inmiddels al gelukt. Heb wat info gelezen via de community en Ring support, heb zo via mijn Modem ingelogd en wat gegevens ingevuld en hij doet het weer ! Thanks

@Manuel43 heb jij deze gegevens nog ergens op de plank liggen? Want ik kom er niet zo 1, 2, 3 uit welke informatie ik moet opnemen in mijn modem.

Ik heb wel een support topic van Ring gevonden. Wanneer ik deze informatie opneem in mijn port triggering van mijn T50 modem, biedt het nog geen uitkomst. De Ring helpdesk heeft vastgesteld dat mijn deurbel juist is geconfigureerd en dat hier normaal gebruik van gemaakt kan worden. Ik heb dit zelf getest door mijn wifi uit te zetten en en gebruik te maken van 4G. ik kan dan op een normale manier gebruik maken van de Ring applicatie en de deurbel. Het is alleen uitermate onpraktisch. :grin:

Het support ticket van Ring geeft de volgende verklaring voor het niet functioneren van de deurbel en applicatie binnen het lokale netwerk:
“Generally, Ring devices and the Ring application can access the ports they need without any problems. Occasionally a firewall on the router (gateway) in your home or business may be configured to block one or more of these ports. 

It is also possible that your Internet Service Provider (ISP) may be blocking these ports. In such cases, the Ring device won’t be able to respond to Live View requests from your mobile device and you may receive motion notifications (or ding events in the case of the doorbell) but find yourself unable to connect to the video.”

Ring gaf ook aan om contact op te nemen met mijn ISP om het probleem te verhelpen. Ik heb vandaag ook telefonisch contact gehad met de servicedesk van T-Mobile, maar die gaven aan geen FAQ-beschikbaar of ander advies hier over te kunnen geven.

Ik denk toch niet dat ik de enige in Nederland ben met een T-Mobile verbinding en een Ring deurbel, had wel een beetje verwacht dat hier een FAQ over zou bestaan vanuit T-Mobile zelf.

Momenteel heb ik zelf de onderstaande porttriggering ingesteld, maar deze blijkt niet echt een effect te hebben op de werking van mijn Ring Applicatie.

Mocht een andere community member nog informatie hierover hebben, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag. :wink:

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @rodebeer,

Welkom op de Community!

Heb je DSL of glasvezel? In het laatste geval moet je bij WAN-interface voor ETH_Internet kiezen. Als dat niet werkt, zou je dan eens willen proberen om de gegevens die je hier hebt ingevuld bij Poortdoorschakeling in te vullen en ze vervolgens bij Poorttriggering te verwijderen?

Hoi @rodebeer,

Welkom op de Community!

Heb je DSL of glasvezel? In het laatste geval moet je bij WAN-interface voor ETH_Internet kiezen. Als dat niet werkt, zou je dan eens willen proberen om de gegevens die je hier hebt ingevuld bij Poortdoorschakeling in te vullen en ze vervolgens bij Poorttriggering te verwijderen?

@TMTV ik heb helaas DSL en geen glasvezel, dus de WAN-interface heb ik denk ik goed gekozen. Bij poorttriggering moet ik ook een ip-adres gaan opgeven. Nou kan ik hier het IP-adres van mijn deurbel aan gaan koppelen. Logischerwijs moet de deurbel dan wel een vast toegewezen ip-adres ontvangen.

Maar aangezien de deurbel vanuit buiten het interne netwerk goed functioneerd, denk ik niet dat dit dan de juiste aanvliegroute is.

Alternatief is dan om voor de app registraties het ip-adres van mijn mobiele telefoon in te vullen. Echter doordat mijn vrouw en ik beide gebruik maken van de app, dit nog niet de volledige gewenste eind situatie creëert.

Ik ga deze laatste situatie even proberen en dan laat ik de uitkomst weten.

Ik heb de app nu op mijn eigen mobiele telefoon aan de praat. Hiervoor heb ik een statisch ip-adres aan mijn mobiele telefoon gekoppeld.

Daarna heb ik dus de poortdoorschakeling van de Ring app gekoppeld aan het statische ip-adres van mobiele apparaat. Dit lost het probleem op één mobiel apparaat. Wel handig om te weten is dat ik eerst de Zyxel router heb moeten rebooten wilde de instellingen daadwerkelijk effect hebben.

Mijn vrouw is nog steeds niet in staat gebruik te maken van de Ring App. Gelukkig beschik ik over een apart Mesh (Deco) netwerk achter de router van T-Mobile. Ik ga de portdoorschakeling van de app koppelen aan de main Deco Mesh router. Hiermee hoop ik dat mijn Mesh router de rest van de routing van de overige devices voor zijn rekening neemt.

Mocht dit daadwerkelijk echt werken, dan laat ik dat nog even weten in dit topic.

Nu de poortdoorschakeling voor de ring app is doorgezet naar mijn Mesh netwerk, kan mijn vrouw nu ook gebruik van maken. Hoewel de live modus nog niet altijd succesvol geactiveerd kan worden, denk ik zelf dat dit probleem eerder in de Ring zelf zit dan in het modem of de interne routing.

Poorttriggering heb ik toch laten staan voor Session Initiation Protocol (SIP) en Ring Socket Service (RSS). Misschien dat dit toch iets doet…

 

Reputatie 7
Badge +6

@rodebeer Fijn dat het nu (bijna) goed werkt! Ik heb zelf niet zo'n deurbel, maar misschien is er nog iemand anders die het laatste puzzelstukje heeft om het helemaal goed te laten werken.

Ik ben toch nog even verder aan het kijken geweest, maar het lijkt het beter te doen wanneer je toch poortdoorschakeling gebruikt voor RSS en SIP. Deze moeten dan wel naar een statich ip-adres wijzen van je Ring doorbell.

In mijn voorbeeld zijn dus de app registraties bedoeld voor routing naar je mobiele apparaat (of achterliggend netwerk) de overige registraties kunnen gekoppeld worden aan de deurbel zelf. Beide wel even via een vast ip-adres koppelen.

Audio gaat over de poorten 16500 tot 65000, maar deze heb ik niet ingericht omdat ik geen problemen met audio heb ondervonden.

 

Reageer