Rockstar services werken niet


Goedeavond, heb nu al een langere periode problemen met het verbinden naar de Social club servers, zowel hun website als hun launcher laad niet in, de verbinding met de website wordt na een x aantal seconden getimed-out, en hun launcher die boot na een aantal minuten in offline modus, vanuit daar kan ik niks meer. Zodra ik verbind met een verbinding wat niet mijn thuis netwerk is, dus denk hierbij aan een VPN of mobiele data werken zowel de website als launcher allebij, het enige probleem hieraan is dat spelen op een VPN gewoon geen oplossing is, heb al rond gekeken op het forum hier en ik zag dat al meerdere mensen met dit probleem te maken hebben gehad, alleen hier heb ik geen duidelijk oplossing/antwoord op gevonden, heb zelf al meerdere handelingen proberen te verichten.

- hele thuis netwerk x periode uitgelaten, zonder effect

- DNS settings aangepast naar meerdere DNS settings, zonder effect.

- firewall + antivirus uitschakelen, zonder effect

- op aanraden van rockstar games, een nieuwe windows user aangemaakt en vanuit daar geprobeert te installeren, zonder effect

- alle niet windows services op de rockstar library services na uitschakelen en rebooten, zonder effect

- vanuit andere apparaten geprobeert een verbinding te maken met de services ook zonder effect

Hopelijk kan iemandm mij hier verder mee helpen

 

 

 

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Hi @RonnieA, welkom op onze Community! Goed dat je hier een topic over begint. Ik zie dat het modem al langere tijd online staat, zou je deze een powerflip kunnen geven? Vervolgens wil ik je vragen om een traceroute naar de website uit te voeren en hier te delen. 

 

Traceroute uitvoeren:

  1. Open op command prompt
  2. Type daar het volgende in: tracert domeinnaam.extensie (tracert socialclub.rockstargames.com)
  3. Wacht nu tot hij klaar is, u krijgt een melding te zien "Trace complete".
  4. Maak hiervan een screenshot of selecteer de uitkomst van de trace. Dit kunt je doen door op het scherm op uw rechtermuisknop te klikken en te kiezen voor select all. Hij kopieert de tekst dan al automatisch. Plak deze in een comment.

 

Talk soon!

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RonnieA, welkom op onze Community! Goed dat je hier een topic over begint. Ik zie dat het modem al langere tijd online staat, zou je deze een powerflip kunnen geven? Vervolgens wil ik je vragen om een traceroute naar de website uit te voeren en hier te delen. 

 

Traceroute uitvoeren:

  1. Open op command prompt
  2. Type daar het volgende in: tracert domeinnaam.extensie (tracert socialclub.rockstargames.com)
  3. Wacht nu tot hij klaar is, u krijgt een melding te zien "Trace complete".
  4. Maak hiervan een screenshot of selecteer de uitkomst van de trace. Dit kunt je doen door op het scherm op uw rechtermuisknop te klikken en te kiezen voor select all. Hij kopieert de tekst dan al automatisch. Plak deze in een comment.

 

Talk soon!

Hallo @Tommie , bedankt voor je reactie, modem is gepowerfliped, tracert uitgevoerd, zie hieronder de bijgevoegde screenshot,

De tracert result zijn precies hetzelfde als met een wel werken verbinding naar de rockstar services met bijvoorbeeld een VPN of mobiele data.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RonnieA, bedankt voor je snelle reactie en het uivoeren van de traceroute. Ik heb dit doorgezet naar onze techneuten. Zij gaan hier naar kijken en hopelijk kunnen zij dit euvel ontrafelen. Ik wacht hun reactie af!  

Hi @RonnieA, welkom op onze Community! Goed dat je hier een topic over begint. Ik zie dat het modem al langere tijd online staat, zou je deze een powerflip kunnen geven? Vervolgens wil ik je vragen om een traceroute naar de website uit te voeren en hier te delen. 

 

Traceroute uitvoeren:

  1. Open op command prompt
  2. Type daar het volgende in: tracert domeinnaam.extensie (tracert socialclub.rockstargames.com)
  3. Wacht nu tot hij klaar is, u krijgt een melding te zien "Trace complete".
  4. Maak hiervan een screenshot of selecteer de uitkomst van de trace. Dit kunt je doen door op het scherm op uw rechtermuisknop te klikken en te kiezen voor select all. Hij kopieert de tekst dan al automatisch. Plak deze in een comment.

 

Talk soon!

Goeiemorgen, ik vroeg me af of er wat meer info was vanuit het techneuten team?.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RonnieA 

Hier via T-Mobile WiFi is de website goed bereikbaar en ik krijg ook precies dezelfde traceroute als hierboven, wellicht iets met je IP adres die wordt geblokkeerd of op een blacklist staat?

Hallo @RonnieA 

Hier via T-Mobile WiFi is de website goed bereikbaar en ik krijg ook precies dezelfde traceroute als hierboven, wellicht iets met je IP adres die wordt geblokkeerd of op een blacklist staat?

Dat is ook waar ik aan zat te denken inderdaad, en de overige 2 posts die hierover geplaatst zijn hadden exact hetzelfde probleem, traceroutes zijn het zelfde etc etc.

Reputatie 7
Badge +15

@RonnieA 

Heb je Rockstar Games laten kijken of zij je IP adres blokkeren of kun je dat anders nog eens navragen?

 

@RonnieA

Heb je Rockstar Games laten kijken of zij je IP adres blokkeren of kun je dat anders nog eens navragen?

 

Ik had als aller eerste al contact gehad met rockstar games, heb met hun ik weet niet hoeveel stappen gedaan die ik al had uitgevoerd, ik heb ze indd gevraagd of het mogelijk was dat me IP geblacklist was maar daar gingen ze niet verder op in en vertelde me dat ik maar contact moest opnemen met me ISP.

Reputatie 7
Badge +15

@RonnieA 

Op deze pagina kan je nagaan of je IP adres op een blacklist staat, bij mij heeft alles een groen vinkje (good).

@RonnieA

Op deze pagina kan je nagaan of je IP adres op een blacklist staat, bij mij heeft alles een groen vinkje (good).

1tje is er rood, rest is allemaal groen.

Reputatie 7
Badge +15

@RonnieA

Iets met spam, waarschijnlijk wordt je IP adres dus geblokkeerd.

@RonnieA

Iets met spam, waarschijnlijk wordt je IP adres dus geblokkeerd.

Zo'n idee had ik al inderdaad, maar wat zou hier aan gedaan kunnen worden?

Reputatie 7
Badge +15

@RonnieA 

Een optie is om de modem/router voor 48-72 uur stroomloos te laten, de kans is dan groot dat je een nieuwe IP adres toegewezen krijgt.

@RonnieA

Een optie is om de modem/router voor 48-72 uur stroomloos te laten, de kans is dan groot dat je een nieuwe IP adres toegewezen krijgt.

Ja maar dan zou ik 2/3 dagen zonder internet en tv, dr zou toch wel een andere oplossing zijn?.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RonnieA, ik heb zojuist bericht gehad van onze techneuten. Op basis van de tracert lijkt het probleem bij Rockstar zelf te liggen. Zoals @Waqqas ookal zegt, je kan proberen het modem uit te zetten voor die periode, er is dan een kans dat je een nieuw IP-adres krijgt. Anders zou je contact met Rockstar moeten opnemen.

Reageer