Beantwoord

Samsung Crystal UHD tv maakt geen verbinding met wifi

  • 23 November 2022
  • 6 reacties
  • 188 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Sinds twee dagen heb ik glasvezel van T-Mobile in huis. Sindsdien kan ik mijn Samsung Crystal UHD (UE43TU7090SXXN) met geen enkele mogelijkheid met wifi verbinden. Dit is wat ik tot nu toe al heb geprobeerd:

- softwareupdate via usb

- resetten naar fabrieksinstellingen

- 5G netwerk uitzetten en alleen 2.4G aanlaten

- WPA2-PSK instelling toepassen

- Wifi 6 uitzetten

 

Ik weet het echt niet meer nu. Wat zou ik nog kunnen proberen om mijn tv met wifi te verbinden? Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Waqqas 23 November 2022, 10:02

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Knippa 

Ziet de tv het WiFi netwerk wel?

Kun je eens kijken of je de tv kan verbinden middels de WPS functie? En indien je hem aan kan sluiten met een kabel doet hij het dan wel?

Je kan hem ook verbinden met de hotspot van je telefoon om te kijken of de WiFi wel gewoon werkt.

Hallo @Waqqas,

De tv ziet het wifi netwerk wel. Verbinden via hotspot gaat ook goed dus de wifi werkt wel. Verbinden via WPS lukt ook niet helaas. De tv staat in de slaapkamer en daar heb ik geen mogelijkheid tot aansluiten op de kabel. In de woonkamer staat exact hetzelfde model tv en die is op de kabel aangesloten wat wel gewoon werkt. 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Knippa, vreemd! Goed dat je zelf al zoveel getest hebt, ik kijk graag met je mee. Welke foutmelding krijg je wanneer je wilt verbinden met het netwerk? Gebruik je misschien een accespoint, of probeer je rechtstreeks met het wifinetwerk van het modem te verbinden? Lijkt de wifi sterk genoeg voor een verbinding, of is de afstand tussen het modem en deze televisie groot? Ik hoor het graag!

Reputatie 6
Badge +3

HI @Knippa

Krijg je toevallig een foutmelding te zien? Of alleen een “Kan niet verbinden” melding. 

 

Hoi @Cheyenne,  @TechRacing93 ,

 

Excuses voor mijn late reactie. Dit was wegens vakantie! Ik krijg verder geen foutmelding of iets dergelijks te zien. Het enige dat ik zie is dat er geen verbinding gemaakt kan worden met mijn wifi. Ik probeer rechtstreeks verbinding te maken met het wifinetwerk van de modem (T-54 Zyxel). Uit wanhoop heb ik net nog geprobeerd om de modem te resetten. Echter nu kan ik helemaal geen wifi verbinding meer krijgen. Pfff.. al met al heeft overgang naar glasvezel mij dus tot nu toe alleen maar gezeik en gedoe opgeleverd T-Mobile! Wat gaan we hier aan doen? Of welke community member kan mij hiermee verder helpen? Bedankt alvast!

Reputatie 7
Badge +15

@Knippa

Heb je thuis misschien een WiFi versterker liggen die je de WiFi kunt laten regelen en WiFi op de Zyxel uit?

Reageer