Beantwoord

siren hub maakt geen wifi verbinding


  • is een Top Poster
  • 19 reacties

Ik ben van ziggo over op t-mobile en nu kan ik mijn Ynoa app van Zigbee (De siren hub 3.0 op 2,4Ghz) niet meer verbinden met het netwerk. Hij geeft steeds aan dat deze verbonden is zonder netwerk. 

Heb de helpdesk van T-mobile aan de lijn gehad en die heeft in eerste instantie de twee netwerken uit elkaar gehaald zodat de 2,4Ghz apart van de 5Ghz zou zijn maar dat resulteerde in helemaal geen netwerk overzicht. Weer teruggezet en geadviseerd om hier op deze community een topic aan te maken.

Is er iemand die mij hiermee zou kunnen helpen?

 

icon

Beste antwoord door yalerta 20 July 2022, 10:52

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

35 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @hvgog 

Heb je de Zyxel-T54 ontvangen?

Wat misschien kan helpen is inloggen op de zyxel webinterface met admin en het Login Password dat achter de zyxel staat. Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen en kies onderaan bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en toepassen.

Mocht dat nog niet helpen zet dan ook eens 5 GHz uit in het overzicht bij de WiFi instellingen.

Reputatie 7
Badge +5

? Beetje misbruikte terminologie?

De Ynoa app is niet van Zigbee. Het is een app van Leedarson Lightning Co die o.a. het Zigbee protocol ondersteund.

De Siren Hub is een fysiek apparaat, ook van Leedarson en Zigbee ondersteunend, die kan werken als een poort voor verschillende zogenaamd slimme apparaten.

To zover kan ik e.e.a. thuis brengen.

De vragen die opkomen na bovenstaand verhaal, maakt de app of het apparaat geen verbinding?
Aan te nemen is dat het apparaat geen verbinding maakt.
Veel van dit soort apparatuur maakt verbinding met een server ergens op het internet waarbij het internet adres dat gebruikt is om aan te melden opgeslagen wordt op die server. De communicatie tussen de App en het apparaat verloopt dan via de server.

Verhuizing van provider is dan ook een wijziging van het internet adres van het apparaat. Gevolg is geen communicatie meer tussen App en Apparaat.

Mogelijke oplossing: (Fabrieks) Reset van het apparaat om de verbinding opnieuw tot stand te brengen, Waarschijnlijk moeten dan alle “slimme apparaten” die aangesloten zijn opnieuw verbinden worden.

Tsja dat slimme gebeuren blijkt niet altijd goed doordacht te zijn.

Hallo @hvgog 

Heb je de Zyxel-T54 ontvangen?

Wat misschien kan helpen is inloggen op de zyxel webinterface met admin en het Login Password dat achter de zyxel staat. Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen en kies onderaan bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en toepassen.

Mocht dat nog niet helpen zet dan ook eens 5 GHz uit in het overzicht bij de WiFi instellingen.

Dank u wel voor de snelle reactie maar ik ben een leek op gebied van netwerk en ik begrijp dan ook niet wat u met zyxel-t54 bedoel. Ik heb een foto erbij gedaan

 

? Beetje misbruikte terminologie?

De Ynoa app is niet van Zigbee. Het is een app van Leedarson Lightning Co die o.a. het Zigbee protocol ondersteund.

De Siren Hub is een fysiek apparaat, ook van Leedarson en Zigbee ondersteunend, die kan werken als een poort voor verschillende zogenaamd slimme apparaten.

To zover kan ik e.e.a. thuis brengen.

De vragen die opkomen na bovenstaand verhaal, maakt de app of het apparaat geen verbinding?
Aan te nemen is dat het apparaat geen verbinding maakt.
Veel van dit soort apparatuur maakt verbinding met een server ergens op het internet waarbij het internet adres dat gebruikt is om aan te melden opgeslagen wordt op die server. De communicatie tussen de App en het apparaat verloopt dan via de server.

Verhuizing van provider is dan ook een wijziging van het internet adres van het apparaat. Gevolg is geen communicatie meer tussen App en Apparaat.

Mogelijke oplossing: (Fabrieks) Reset van het apparaat om de verbinding opnieuw tot stand te brengen, Waarschijnlijk moeten dan alle “slimme apparaten” die aangesloten zijn opnieuw verbinden worden.

Tsja dat slimme gebeuren blijkt niet altijd goed doordacht te zijn.

U ook dank voor uw reactie maar ik heb nog nooit van leedarson gehoord maar ik ga direct aannemen dat dit zo is. Nu de vraag hoe ik op dit ding een fabrieks reset kan geven. Kan u de foto hierboven ook zien die ik aan de eerste reageerder hebt meegestuurd?

Reputatie 7
Badge +15

@hvgog 

Heb je deze router van T-Mobile?

Dan kan je de instructies volgen in mijn eerdere reactie door naar 192.168.1.1 te browsen.

Reputatie 7
Badge +5

De producent en de App leverancier

Helaas geven de webpagina's weinig support of een handleiding hoe dit uit te voeren.

Vaak bevind zich aan de achter of onderkant een klein gaatje (gemerkt reset) waar met een paperclip een verborgen drukknopje bedient kan worden. Helaas ook niet gevonden of een dergelijk knopje dan kort of lang ingedrukt moet worden.

Als extra gezien dat de HUB op 2.4 Ghz werkt, dus volg de Tips van @Waqqas om tijdelijk de 5Ghz uit te schakelen van de router

De producent en de App leverancier

Helaas geven de webpagina's weinig support of een handleiding hoe dit uit te voeren.

Vaak bevind zich aan de achter of onderkant een klein gaatje (gemerkt reset) waar met een paperclip een verborgen drukknopje bedient kan worden. Helaas ook niet gevonden of een dergelijk knopje dan kort of lang ingedrukt moet worden.

Ga ik toch eens op verschillende druktijden proberen proberen. Liever 10 lampen opnieuw instellen dan helemaal geen bediening 

De producent en de App leverancier

Helaas geven de webpagina's weinig support of een handleiding hoe dit uit te voeren.

Vaak bevind zich aan de achter of onderkant een klein gaatje (gemerkt reset) waar met een paperclip een verborgen drukknopje bedient kan worden. Helaas ook niet gevonden of een dergelijk knopje dan kort of lang ingedrukt moet worden.

Ga ik toch eens op verschillende druktijden proberen proberen. Liever 10 lampen opnieuw instellen dan helemaal geen bediening 

Nope, geen reset gaatje op dit ding. 

Reputatie 7
Badge +5

Jammer. vooral het op dit moment nog ontbreken van handleidingen e.d. op dat “grote” internet.

Soms is een reset uit te voeren zoals bij de “slimme” lampen van Ikea. 6x kort achter elkaar de stroom aan/uit zetten.

Leverancier aanspreken?

@hvgog

Heb je deze router van T-Mobile?

Dan kan je de instructies volgen in mijn eerdere reactie door naar 192.168.1.1 te browsen.

Ook hier geen verbinding. Zelfs mijn telefoon wilde niet meer verzenden. Wat een sof dit apparaat
 

 

Jammer. vooral het op dit moment nog ontbreken van handleidingen e.d. op dat “grote” internet.

Soms is een reset uit te voeren zoals bij de “slimme” lampen van Ikea. 6x kort achter elkaar de stroom aan/uit zetten.

Aha, ik hoorde van de leverancier (Ledlampkoning) dat ik dit 5 keer moest proberen. Geef het nog een kans…………..

Reputatie 7
Badge +15

@hvgog 

Heb je dat van WPA2-PSK ook gedaan indien je bovenstaande router hebt? Voor instructies zij mijn eerdere bericht 

@hvgog

Heb je dat van WPA2-PSK ook gedaan indien je bovenstaande router hebt? Voor instructies zij mijn eerdere bericht 

Ehhh, nee. Ga het nu even proberen. Heb net 6 keer dat ding uit en aan gezet om te zien of er een reset kwam. Nee dus, zou ook te makkelijk zijn. Hij geeft bij verbinden wel aan Device connected en daarna Send message to device maar de derde optie Device connecting to network gaat niet door. 

Hallo @hvgog 

Heb je de Zyxel-T54 ontvangen?

Wat misschien kan helpen is inloggen op de zyxel webinterface met admin en het Login Password dat achter de zyxel staat. Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen en kies onderaan bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en toepassen.

Mocht dat nog niet helpen zet dan ook eens 5 GHz uit in het overzicht bij de WiFi instellingen.

 WPA2-PSK ingesteld en 5Ghz uitgezet maar geen verbinding te krijgen. Erg jammer allemaal maar jullie hebben je best gedaan met hele goede opmerkingen. Mijn dank hiervoor

@hvgog

Heb je dat van WPA2-PSK ook gedaan indien je bovenstaande router hebt? Voor instructies zij mijn eerdere bericht 

Deze keer de  WPA2-PSK geactiveerd en het 5Ghz uit maar ook dit maakt geen indruk op dat vermaledijde ding. Waarom ging het bij de andere provider wel in 1 keer goed? Trouwens hetzelfde ook met de Bosch Home Connect app. 

Reputatie 7
Badge +15

@hvgog 

Knippert de lamp ook 2 keer na 6 keer aan en uit zetten om aan te tonen dat de reset succesvol was? Doe het 6x aan en uit zetten niet te snel.

Zie handleiding

Ook dit ga ik nog een keer doen. Dank voor de handleiding trouwens. 

 

@hvgog

Knippert de lamp ook 2 keer na 6 keer aan en uit zetten om aan te tonen dat de reset succesvol was? Doe het 6x aan en uit zetten niet te snel.

Zie handleiding

6x gedaan, geen twee keer knipperen van de led. Ik ga dit morgen nog eens proberen en daarna koop ik https://www.lightexpert.nl/ledvion-smart-rgbcct-gu10-led-spot-dimba-127515247.html?channable=004b87696400323533353839313730f0&gclid=CjwKCAjwrNmWBhA4EiwAHbjEQOylXTPRrD7HYu6SCVlelQzwdBlfrOirS2X-CyHqu6pBrNdSzp7a-hoCY80QAvD_BwE

Die gaan alleen met een app op de telefoon en dus geen hub ertussen.

Er zijn oplossingen genoeg om (weer) te krijgen wat ik wil

Jullie allebei heel erg bedankt voor jullie input. 

Reputatie 7
Badge +5

@hvgog 

Bezint eer ge begint. (oud gezegde)

@hvgog je was inmiddels met Zigbee als protocol om wat “slimme” apparaten in huis verbonden te krijgen redelijk op de goede weg. Dat je door een provider wissel nu tegen wat hikjes aanloopt is jammer.

Om dan het pad maar te verlaten en rigoureus over te gaan naar weer iets anders is jammer in mijn gedachte. Vooral omdat je klaarblijkelijk kiest voor een lage prijs. Sorry, Philips Hue is idd vele malen duurder maar een andere redelijke optie zijn de GU10 spots van Ikea en die werken OOK op Zigbee. Ook de support bij de “betere” merken is een nivo hoger.

Als voorbeeld hier in huis 5 van die erg dure Hue lampen en mijn buiten muurspots voorzien van 12x GU10 spots (wit) van Ikea en nog wat ander Ikea lampen (lagere prijs vind ik ook prettig). Dit alles aangesloten op de Hue (=Zigbee) bridge van Philips. De Hue bridge V1 ooit vervangen door een Bridge-V2 omdat de 1e niet meer werd ondersteund. Tsja ook de grote merken rommelen wat door verder gaande technische ontwikkelingen. Maar al met al werkt het behoorlijk goed ook als “het internet” eruit ligt.

Wat bedoel je met “hetzelfde met de Bosch Home Connect App”  Is deze ook niet meer verbonden ?
Hetzelfde soort verhaal, 1e keer verbinden alles blank om te registreren daarna een server op het internet die jouw ip adres vastlegt en de communicatie afwikkelt en net als de ouderwetse post is er een adres nodig om een brief in de bus te bezorgen.

Advies: Nog even volhouden en probeer aan de reset procedure te komen, anders garantie geval aanmelden om een nieuwe Siren Hub te verkrijgen of de leverancier kietelen over het “inferieure product” dat hij geleverd heeft.

Succes

Reputatie 7
Badge +5

@hvgog 

De grote ronde schijf op de Hub is dat een drukcontact?

@hvgog

De grote ronde schijf op de Hub is dat een drukcontact?

Heel erg bedankt voor je opmerkingen. Ik zou echter niet weten hoe ik je tekst moet vertalen naar een voor mij begrijpelijker nivo. Bridge v1 naar v2? En wat bedoel je met:  1e keer verbinden alles blank om te registreren daarna een server op het internet die jouw ip adres vastlegt en de communicatie afwikkelt en net als de ouderwetse post is er een adres nodig om een brief in de bus te bezorgen. Ik zou niet weten hoe dit te begrijpen zonder een enorme leken uitleg. Ik ben geen held op dit gebied en ik heb gekeken naar lampen die dus geen hub ondersteuning gebruiken maar rechtstreeks op een app. Dat dit goedkoper is heb ik niet eens opgemerkt. Ik kan proberen om deze hub op te sturen naar ledkoning zodat ze daar een reset kunnen uitvoeren voor mij. Dat idee spreekt mij wel aan.

De grote ronde schijf op de hub is geen drukknop. Welke functie deze heeft is mij volslagen onduidelijk 

Reputatie 7
Badge +5

Heel erg bedankt voor je opmerkingen. Ik zou echter niet weten hoe ik je tekst moet vertalen naar een voor mij begrijpelijker nivo.

Bekend probleem bij techneuten 😁

Bridge v1 naar v2?

De bridge die Philips in 2012 leverde bij zijn Hue starterset noemen we nu versie-1 (V1) deze bridge is later verbeterd en en werd er een V2 (versie-2) uitgebracht. De eerste versie werd daarmee uitgerangeerd. Dit om aan te geven dat je ook bij grote merken niet zeker bent dat de apparatuur niet te snel verouderd. 😡

En wat bedoel je met:  1e keer verbinden alles blank om te registreren daarna een server op het internet die jouw ip adres vastlegt en de communicatie afwikkelt en net als de ouderwetse post is er een adres nodig om een brief in de bus te bezorgen. Ik zou niet weten hoe dit te begrijpen zonder een enorme leken uitleg.

De eerste keer dat een dergelijk apparaat in gebruik genomen wordt is er een stukje programma in aanwezig dat het mogelijk maakt om de verbinding te maken met “jouw” netwerk. Als die verbinding éénmaal gemaakt is schakelt dat stukje programma zichzelf uit en kan alleen opgestart worden na een reset. En die kunnen we niet vinden. Ik heb inmiddels een email gestuurd naar Leedarson met de vraag hoe te herstellen naar fabrieks-instellingen. Maar of er antwoord komt??

Ik ben geen held op dit gebied en ik heb gekeken naar lampen die dus geen hub ondersteuning gebruiken maar rechtstreeks op een app.

Juist een hub maakt een betere ondersteuning mogelijk om “slimme” dingen zoals lampen, temperatuur of alarm sensors te koppelen. Dus niet alleen lampen in de app maar ook alarm signalen als dat nodig is. En Zigbee is een taal (protocol) die zich uitstrekt over meerdere merken en apparaten.

Ik kan proberen om deze hub op te sturen naar ledkoning zodat ze daar een reset kunnen uitvoeren voor mij. Dat idee spreekt mij wel aan.

Is inderdaad een goed idee.

De grote ronde schijf op de hub is geen drukknop. Welke functie deze heeft is mij volslagen onduidelijk 

Dan is het alleen een schijf die ervoor zorgt dat het geluid van de sirene verspreid wordt.

Als je leverancier aangegeven heeft dat 6x aan/uit een reset kan forceren zou ik dit toch zelf een paar keer proberen. Bij mijn Ikea lampen moest ik ook diverse pogingen ondernemen om het succesvol uit te voeren.

En je Bosch home connect ?

 

Geweldige antwoorden en zoals je naar mij schreef van niet te snel opgeven moet ik je dit compliment geven dan jij dit ook niet doet, mijn dank hiervoor. (of kudoos?? of zijn die alweer uit de tijd) 

Mijn vrouw heeft na vreselijk veel proberen en wachtwoorden resetten eindelijk de wasmachine weer op haar home connect app. Ze gaat deze week nog de droger proberen erbij te zetten dan zijn ze weer te zien in de app.

Ik ga nu nog een paar keer die hub naar fabrieksinstellingen proberen  te krijgen en ik zal zeker hier vermelden of dit heeft gewerkt…….of niet gewerkt :)

Wat ik net (en nu goed) lees in de handleiding is de reset van de lampen en niet de hub zelf. Vandaar dat jij een vraag hebt gestuurd naar Leedarson. We wachten even of er antwoord komt

Reputatie 7
Badge +5

Reset de wifi van de wasdroger.

Op bladzijde 39

Na deze handelingen moet je net als bij een nieuw apparaat opnieuw verbinden zoals in de handleiding aangegeven staat.