Beantwoord

siren hub maakt geen wifi verbinding


  • is een Top Poster
  • 19 reacties

Ik ben van ziggo over op t-mobile en nu kan ik mijn Ynoa app van Zigbee (De siren hub 3.0 op 2,4Ghz) niet meer verbinden met het netwerk. Hij geeft steeds aan dat deze verbonden is zonder netwerk. 

Heb de helpdesk van T-mobile aan de lijn gehad en die heeft in eerste instantie de twee netwerken uit elkaar gehaald zodat de 2,4Ghz apart van de 5Ghz zou zijn maar dat resulteerde in helemaal geen netwerk overzicht. Weer teruggezet en geadviseerd om hier op deze community een topic aan te maken.

Is er iemand die mij hiermee zou kunnen helpen?

 

icon

Beste antwoord door yalerta 20 July 2022, 10:52

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

35 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Heel erg bedankt voor je opmerkingen. Ik zou echter niet weten hoe ik je tekst moet vertalen naar een voor mij begrijpelijker nivo.

Bekend probleem bij techneuten 😁

Bridge v1 naar v2?

De bridge die Philips in 2012 leverde bij zijn Hue starterset noemen we nu versie-1 (V1) deze bridge is later verbeterd en en werd er een V2 (versie-2) uitgebracht. De eerste versie werd daarmee uitgerangeerd. Dit om aan te geven dat je ook bij grote merken niet zeker bent dat de apparatuur niet te snel verouderd. 😡

En wat bedoel je met:  1e keer verbinden alles blank om te registreren daarna een server op het internet die jouw ip adres vastlegt en de communicatie afwikkelt en net als de ouderwetse post is er een adres nodig om een brief in de bus te bezorgen. Ik zou niet weten hoe dit te begrijpen zonder een enorme leken uitleg.

De eerste keer dat een dergelijk apparaat in gebruik genomen wordt is er een stukje programma in aanwezig dat het mogelijk maakt om de verbinding te maken met “jouw” netwerk. Als die verbinding éénmaal gemaakt is schakelt dat stukje programma zichzelf uit en kan alleen opgestart worden na een reset. En die kunnen we niet vinden. Ik heb inmiddels een email gestuurd naar Leedarson met de vraag hoe te herstellen naar fabrieks-instellingen. Maar of er antwoord komt??

Ik ben geen held op dit gebied en ik heb gekeken naar lampen die dus geen hub ondersteuning gebruiken maar rechtstreeks op een app.

Juist een hub maakt een betere ondersteuning mogelijk om “slimme” dingen zoals lampen, temperatuur of alarm sensors te koppelen. Dus niet alleen lampen in de app maar ook alarm signalen als dat nodig is. En Zigbee is een taal (protocol) die zich uitstrekt over meerdere merken en apparaten.

Ik kan proberen om deze hub op te sturen naar ledkoning zodat ze daar een reset kunnen uitvoeren voor mij. Dat idee spreekt mij wel aan.

Is inderdaad een goed idee.

De grote ronde schijf op de hub is geen drukknop. Welke functie deze heeft is mij volslagen onduidelijk 

Dan is het alleen een schijf die ervoor zorgt dat het geluid van de sirene verspreid wordt.

Als je leverancier aangegeven heeft dat 6x aan/uit een reset kan forceren zou ik dit toch zelf een paar keer proberen. Bij mijn Ikea lampen moest ik ook diverse pogingen ondernemen om het succesvol uit te voeren.

En je Bosch home connect ?

 

Ook ledkoning zegt niet te kunnen/willen helpen en zeggen dat het vast een netwerk probleem is en dat t-mobile dit zou kunnen verhelpen.  

Bedankt Yalerta voor alle pogingen inclusief de ip adres poging.  Ik heb dit gezien maar omdat alle andere apparaten wel het modem of router zien geeft ik de hub zelf de schuld. Ik ga andere verlichting kopen en kijken of er een 5g hub beschikbaar is. Die zou toch zeker beter werken. 

Wat ik net (en nu goed) lees in de handleiding is de reset van de lampen en niet de hub zelf. Vandaar dat jij een vraag hebt gestuurd naar Leedarson. We wachten even of er antwoord komt

De wasmachine en droger zijn erg snel weer online op de app. De hub blijft dienst weigeren

Op de zijkant zit een drukknop die ik snel een paar keer indrukte. Steeds 1 druk verder en eindelijk na 10 keer drukken gaf deze weer een piepje en de groende ledjes gingen aan. Even later ook de netwerk zoek led maar ja dit was ijdele hoop. Ik heb zoveel zin om dit ding in een bankschroef te zetten en hem nog een keer te laten piepen. Ongelofelijk dit ding

Reputatie 7
Badge +5

Op de zijkant zit een drukknop die ik snel een paar keer indrukte. Steeds 1 druk verder en eindelijk na 10 keer drukken gaf deze weer een piepje en de groende ledjes gingen aan. Even later ook de netwerk zoek led maar ja dit was ijdele hoop. Ik heb zoveel zin om dit ding in een bankschroef te zetten en hem nog een keer te laten piepen. Ongelofelijk dit ding

Laat de bankschroef nog even uit zicht 😉
We hebben hier meer te maken met een “basic user” (standaard gebruiker) die de ins and outs van de hedendaagse apparatuur nog niet meester is.🤔

Probeer dat knopje eens 15 seconden in te drukken. En probeer dan met de app op de telefoon verbinding te maken met het wifi punt dat dan moet verschijnen als je bij instellingen naar wifi netwerken zoekt. Net zoals toen hij nieuw was.

En nee, net zoals ik al half en half verwachtte (nog) geen antwoord ontvangen op mijn email aan de fabrikant.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @hvgog 

Heb je de Zyxel-T54 ontvangen?

Wat misschien kan helpen is inloggen op de zyxel webinterface met admin en het Login Password dat achter de zyxel staat. Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen en kies onderaan bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en toepassen.

Mocht dat nog niet helpen zet dan ook eens 5 GHz uit in het overzicht bij de WiFi instellingen.

Reputatie 7
Badge +5

? Beetje misbruikte terminologie?

De Ynoa app is niet van Zigbee. Het is een app van Leedarson Lightning Co die o.a. het Zigbee protocol ondersteund.

De Siren Hub is een fysiek apparaat, ook van Leedarson en Zigbee ondersteunend, die kan werken als een poort voor verschillende zogenaamd slimme apparaten.

To zover kan ik e.e.a. thuis brengen.

De vragen die opkomen na bovenstaand verhaal, maakt de app of het apparaat geen verbinding?
Aan te nemen is dat het apparaat geen verbinding maakt.
Veel van dit soort apparatuur maakt verbinding met een server ergens op het internet waarbij het internet adres dat gebruikt is om aan te melden opgeslagen wordt op die server. De communicatie tussen de App en het apparaat verloopt dan via de server.

Verhuizing van provider is dan ook een wijziging van het internet adres van het apparaat. Gevolg is geen communicatie meer tussen App en Apparaat.

Mogelijke oplossing: (Fabrieks) Reset van het apparaat om de verbinding opnieuw tot stand te brengen, Waarschijnlijk moeten dan alle “slimme apparaten” die aangesloten zijn opnieuw verbinden worden.

Tsja dat slimme gebeuren blijkt niet altijd goed doordacht te zijn.

Hallo @hvgog 

Heb je de Zyxel-T54 ontvangen?

Wat misschien kan helpen is inloggen op de zyxel webinterface met admin en het Login Password dat achter de zyxel staat. Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen en kies onderaan bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en toepassen.

Mocht dat nog niet helpen zet dan ook eens 5 GHz uit in het overzicht bij de WiFi instellingen.

Dank u wel voor de snelle reactie maar ik ben een leek op gebied van netwerk en ik begrijp dan ook niet wat u met zyxel-t54 bedoel. Ik heb een foto erbij gedaan

 

? Beetje misbruikte terminologie?

De Ynoa app is niet van Zigbee. Het is een app van Leedarson Lightning Co die o.a. het Zigbee protocol ondersteund.

De Siren Hub is een fysiek apparaat, ook van Leedarson en Zigbee ondersteunend, die kan werken als een poort voor verschillende zogenaamd slimme apparaten.

To zover kan ik e.e.a. thuis brengen.

De vragen die opkomen na bovenstaand verhaal, maakt de app of het apparaat geen verbinding?
Aan te nemen is dat het apparaat geen verbinding maakt.
Veel van dit soort apparatuur maakt verbinding met een server ergens op het internet waarbij het internet adres dat gebruikt is om aan te melden opgeslagen wordt op die server. De communicatie tussen de App en het apparaat verloopt dan via de server.

Verhuizing van provider is dan ook een wijziging van het internet adres van het apparaat. Gevolg is geen communicatie meer tussen App en Apparaat.

Mogelijke oplossing: (Fabrieks) Reset van het apparaat om de verbinding opnieuw tot stand te brengen, Waarschijnlijk moeten dan alle “slimme apparaten” die aangesloten zijn opnieuw verbinden worden.

Tsja dat slimme gebeuren blijkt niet altijd goed doordacht te zijn.

U ook dank voor uw reactie maar ik heb nog nooit van leedarson gehoord maar ik ga direct aannemen dat dit zo is. Nu de vraag hoe ik op dit ding een fabrieks reset kan geven. Kan u de foto hierboven ook zien die ik aan de eerste reageerder hebt meegestuurd?

Reputatie 7
Badge +15

@hvgog 

Heb je deze router van T-Mobile?

Dan kan je de instructies volgen in mijn eerdere reactie door naar 192.168.1.1 te browsen.

De hub reageerde wel op die 10 seconden, rood flashing light en een biepje en de drie led knipperden. Daarna situatie als vanouds. Ik moet er aan toevoegen dat ik zelfs in de app geprobeerd heb om een nieuwe controller toe te voegen en vandaar de stappen te ondernemen maar ook hier trap hij niet in. Bankschroef is uit zicht, wil er nu met een tank  overheen. Dit is zo vreselijk frustreren en tegelijk erg fijn dat er personen zijn die blijven proberen om met een oplossing te komen. Voor mijn part stuur ik de hub naar jou Yalerta zodat jij fysiek kan zien wat ik fout doe. Ben inderdaad een "basic user” 

Reputatie 7
Badge +5

De producent en de App leverancier

Helaas geven de webpagina's weinig support of een handleiding hoe dit uit te voeren.

Vaak bevind zich aan de achter of onderkant een klein gaatje (gemerkt reset) waar met een paperclip een verborgen drukknopje bedient kan worden. Helaas ook niet gevonden of een dergelijk knopje dan kort of lang ingedrukt moet worden.

Als extra gezien dat de HUB op 2.4 Ghz werkt, dus volg de Tips van @Waqqas om tijdelijk de 5Ghz uit te schakelen van de router

De producent en de App leverancier

Helaas geven de webpagina's weinig support of een handleiding hoe dit uit te voeren.

Vaak bevind zich aan de achter of onderkant een klein gaatje (gemerkt reset) waar met een paperclip een verborgen drukknopje bedient kan worden. Helaas ook niet gevonden of een dergelijk knopje dan kort of lang ingedrukt moet worden.

Ga ik toch eens op verschillende druktijden proberen proberen. Liever 10 lampen opnieuw instellen dan helemaal geen bediening 

Ik heb nu ook de Ynoa app verwijderd en een nieuwe geïnstalleerd. Ik moet nu wachten op een bevestiging van mijn nieuwe account. En die komt ook maar niet door………...we blijven wachten en intussen een andere firma benaderd om te zien of hun hub, een Adurosmart Eria Zigbee Controller, overweg kan met de ynoa lampen EN!, erg belangrijk, of deze de zyxel T-54 kan vinden. Wordt vervolgd

De producent en de App leverancier

Helaas geven de webpagina's weinig support of een handleiding hoe dit uit te voeren.

Vaak bevind zich aan de achter of onderkant een klein gaatje (gemerkt reset) waar met een paperclip een verborgen drukknopje bedient kan worden. Helaas ook niet gevonden of een dergelijk knopje dan kort of lang ingedrukt moet worden.

Ga ik toch eens op verschillende druktijden proberen proberen. Liever 10 lampen opnieuw instellen dan helemaal geen bediening 

Nope, geen reset gaatje op dit ding. 

Reputatie 7
Badge +5

De hub reageerde wel op die 10 seconden ….maar ook hier trap hij niet in. Bankschroef is uit zicht, wil er nu met een tank  overheen.

Euh … bewaar die munitie nog even, we leven in een rare tijd als we kijken naar het oosten van Europa (zorgelijk)

Dit is zo vreselijk frustreren en tegelijk erg fijn dat er personen zijn die blijven proberen om met een oplossing te komen. Voor mijn part stuur ik de hub naar jou Yalerta zodat jij fysiek kan zien wat ik fout doe. Ben inderdaad een "basic user” 

Indien je geen andere mogelijkheid weet kan ook iets dergelijks geregeld worden. Verzenden is +7euro  enkele reis. Een nieuwe Zigbee hub is dan 2 x de prijs van een retour.

Op dit moment ben ik ook redelijk door de “op afstand” mogelijkheden bedenken op welke wijze de Ynoa-SirenHub weer in je netwerk opgenomen kan worden.

 

Reputatie 7
Badge +5

Jammer. vooral het op dit moment nog ontbreken van handleidingen e.d. op dat “grote” internet.

Soms is een reset uit te voeren zoals bij de “slimme” lampen van Ikea. 6x kort achter elkaar de stroom aan/uit zetten.

Leverancier aanspreken?

@hvgog

Heb je deze router van T-Mobile?

Dan kan je de instructies volgen in mijn eerdere reactie door naar 192.168.1.1 te browsen.

Ook hier geen verbinding. Zelfs mijn telefoon wilde niet meer verzenden. Wat een sof dit apparaat
 

 

Jammer. vooral het op dit moment nog ontbreken van handleidingen e.d. op dat “grote” internet.

Soms is een reset uit te voeren zoals bij de “slimme” lampen van Ikea. 6x kort achter elkaar de stroom aan/uit zetten.

Aha, ik hoorde van de leverancier (Ledlampkoning) dat ik dit 5 keer moest proberen. Geef het nog een kans…………..

Reputatie 7
Badge +15

@hvgog 

Heb je dat van WPA2-PSK ook gedaan indien je bovenstaande router hebt? Voor instructies zij mijn eerdere bericht 

@hvgog

Heb je dat van WPA2-PSK ook gedaan indien je bovenstaande router hebt? Voor instructies zij mijn eerdere bericht 

Ehhh, nee. Ga het nu even proberen. Heb net 6 keer dat ding uit en aan gezet om te zien of er een reset kwam. Nee dus, zou ook te makkelijk zijn. Hij geeft bij verbinden wel aan Device connected en daarna Send message to device maar de derde optie Device connecting to network gaat niet door. 

Reputatie 7
Badge +5

@hvgog 

Uiteraard wist ik nog wel een redelijk simpele oplossing maar durf deze bijna niet te adviseren aan een “basis/standaard” gebruiker.

Het standaard IP adres van de Tmobile modem/router is 192.168.1.1
Het standaard IP adres van de Ziggo modem/router was 192.168.178.1

De Tmobile modem op dat Ziggo-modem adres zetten is mogelijk maar omdat je inmiddels de rest van je netwerk al omgezet hebt en op de ynoa hub een reset geprobeerd hebt wil ik dat op dit moment niet meer aanraden omdat dan het riedeltje voor AL je inmiddels verbonden apparaten opnieuw begint.

Op deze manier heb ik toendertijd mijn eigen wisseling van Ziggo naar Tmobile gedaan.
Op adressen waar ik wel eens gevraagd werd om wat netwerk instellingen te verrichten nam ik voor dat derde cijfer gedeelte vaak het huisnummer 192.168.6.1 of 192.168.36.1
Een nadeel is dan dat bij een fabrieksreset van de modem/router deze weer met de vooringestelde waardes aan de gang gaat. Sorry, ik ga weer te technisch …. 😅

Hallo @hvgog 

Heb je de Zyxel-T54 ontvangen?

Wat misschien kan helpen is inloggen op de zyxel webinterface met admin en het Login Password dat achter de zyxel staat. Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen en kies onderaan bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en toepassen.

Mocht dat nog niet helpen zet dan ook eens 5 GHz uit in het overzicht bij de WiFi instellingen.

 WPA2-PSK ingesteld en 5Ghz uitgezet maar geen verbinding te krijgen. Erg jammer allemaal maar jullie hebben je best gedaan met hele goede opmerkingen. Mijn dank hiervoor

@hvgog

Heb je dat van WPA2-PSK ook gedaan indien je bovenstaande router hebt? Voor instructies zij mijn eerdere bericht 

Deze keer de  WPA2-PSK geactiveerd en het 5Ghz uit maar ook dit maakt geen indruk op dat vermaledijde ding. Waarom ging het bij de andere provider wel in 1 keer goed? Trouwens hetzelfde ook met de Bosch Home Connect app. 

Reputatie 7
Badge +15

@hvgog 

Knippert de lamp ook 2 keer na 6 keer aan en uit zetten om aan te tonen dat de reset succesvol was? Doe het 6x aan en uit zetten niet te snel.

Zie handleiding