Beantwoord

Slechte verbinding online gamen op PS5

  • 8 July 2021
  • 5 reacties
  • 739 Bekeken

Hallo mensen. Ik heb thuis een DLS router staan van Zyxel die mij 100mbps geeft. Alleen heb ik een hele slechte lag als ik online een potje Doom speel. Het werd zo slecht dat ik dus een powerline adapter van TP Link had aangeschaft. En nu zelfs daarmee heb ik en mijn vrienden lag. Soms heb ik van die ping spikes die 1000 piek halen om de 30 seconden. Ik snap het gewoon niet. Mijn router staat dicht bij de PS5 (ik kan geen LAN kabel gebruiken) en ik heb geprobeerd om op 5GHZ en 2.4 GHZ te spelen. Ik merk ook dat de wifi verbinding steeds wegvalt om een bepaalde tijd. Ik heb ook geprobeerd om de router te resetten maar dat werkt ook niet. Ligt het misschien aan de router zelf? Als dat zo is, dan ga ik binnenkort een gaming router halen. Kan iemand mij aub helpen, want ik en mijn vrienden hebben er last van.

icon

Beste antwoord door Waqqas 8 July 2021, 20:37

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jasper Singh 

Kan je eens kijken of je via een andere internet bron geen lag hebt zoals via je mobiele hotspot?

Nee. Ik kan gewoon normaal internet gebruiken op mijn pc en telefoon. Ik kan dus gewoon Netflixen of YouTube kijken, zonder dat mijn video gaat bufferen. Het is alleen zo met mijn PS5

Reputatie 7
Badge +15

@Jasper Singh 

Mensen met T-Mobile ervaren vaak problemen bij het online gamen op een PlayStation terwijl voor de rest ook gewoon alles werkt. Daarom is het handig om dit uit te sluiten.

Denk je dat het dan aan de router kan liggen?

Reputatie 7
Badge +15

@Jasper Singh 

Bij vele anderen was dat wel het geval en voornamelijk de game NBA 2K21.

Misschien kan je naast het testen met een hotspot bijvoorbeeld ook eens kijken of je toch een directe kabel naar de Zyxel kan leggen om alleen even te testen.

Reageer