Beantwoord

SMTP probleem met versturen

  • 5 April 2023
  • 8 reacties
  • 176 Bekeken

Vandaag TMT glas opgeleverd. Versturen via smtp.t-mobilethuis.nl lukt alleen niet. De mail wordt wel afgeleverd op smtp.t-mobilethuis.nl maar komt niet aan.

Zie deze logregel bv. (mailadres is geanonimiseerd):

Apr  5 16:11:09 hostnaam postfix/smtp[98692]: 7D1A81FEBA: to=<mail@mail.com>, relay=smtp.t-mobilethuis.nl[37.143.82.162]:25, delay=3.2, delays=0.01/0.02/3.2/0.02, dsn=2.0.0, status=sent (250 2.0.0 Ok: queued as AC7D9C0002)

Ik verstuur via smtp.t-mobilethuis.nl over poort 25 vanaf een TMT ip adres. Volgens de settings hier moet dat gewoon lukken: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/email-instellingen

Heb ik een extra setting nodig voordat ik überhaupt mail kan versturen?

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 5 April 2023, 17:07

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Ik lees toch poort 465 voor de uitgaande server

Dan klopt de informatie hier niet: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/email-instellingen

 

SMTP e-mailserver: smtp.t-mobilethuis.nl

  • Poort 25 - Versturen van e-mail kan zowel zonder als mét wachtwoord (geauthentiseerd). Van buiten het T-Mobile netwerk maximaal 500 e-mails per dag geauthentiseerd.
  • Poort 465 - Versturen van e-mail via een beveiligde verbinding (SSL) met wachtwoord. Van buiten het T-Mobile netwerk maximaal 500 e-mails per dag geauthentiseerd.
  • Poort 587 - Versturen van e-mail kan zowel zonder als mét wachtwoord (geauthentiseerd) met optioneel TLS. Van buiten het T-Mobile netwerk maximaal 500 e-mails per dag geauthentiseerd.
  • Poort 2525 - Zonder wachtwoord e-mail versturen. Maximaal 50 e-mails per dag (is bedoeld voor bijvoorbeeld scanners of printers die geen authenticatie ondersteunen).
Reputatie 7
Badge +9

Hai @fatmouse89, welkom op onze Community!

 

We hebben hier een geheel eigen topic over gemaakt:  

 

 

Kom je er nog niet uit? Laat het dan weten.

Hoi, dat zag ik, alleen is dat een ander onderwerp. Dit betreft gewoon uitgaande mail naar jullie eigen mailserver. Deze mails worden ook geaccepteerd, alleen komen ze vervolgens niet aan.

 

Het is wel verwarrende informatie zo, wat in onderstaande link staat, en dan verwijzen naar dat topic:

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/email-instellingen

Ik wil gewoon mail versturen via smtp.t-mobilethuis.nl

Reputatie 7
Badge +9

@fatmouse89 ah check! Dan heb ik het verkeerd begrepen. Zou je je instellingen hier kunnen delen? Dan kunnen we met je meekijken!

Ja uiteraard, uitgaande mailserver: smtp.t-mobilethuis.nl, poort 25, verzonden vanaf een TMT ip adres, geen authenticatie.

Reputatie 7
Badge +9

@fatmouse89, bedankt voor je snelle reactie. Ik heb het toch voor de zekerheid voor je nagevraagd. Het is ook niet meer mogelijk om e-mails te versturen vanaf port 25. De website geeft hier foutieve informatie, deze wordt ook zo snel mogelijk aangepast.  

Waarom accepteert de server ze dan wel?

Reageer