Beantwoord

snelheid valt weg naar 90mbit (bedraad)

  • 16 September 2021
  • 8 reacties
  • 189 Bekeken

Beste Mensen 

Ik heb een probleem met mijn router. Ik bereik met een speedtest maar 90mbit, dit is bekabelt vanaf de router naar de laptop. (De wifi snelheid van de router is gewoon 300-400 mbit)

ik heb de snelheid die vanaf de modem naar de router gaat ook getest dit is keurig 900-950 mbit daar ligt het niet aan. ik heb de kabels allemaal  voor vervangen nieuwe cat5e kabels 

 

heeft iemand ervaring hiermee dat de internet snelheid zo drastisch terugvalt bekabeld 

 

Mijn Router: TP-Link archer AX50 

modem: Draytek 

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 16 September 2021, 21:41

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jelle-stout 

Als je geen vast bellen hebt en je kunt VLANs instellen op de TP-LINK, dan kun je de TP-LINK rechtstreeks aansluiten ipv de Draytek dmv een mediaconverter.

https://community.t-mobile.nl/vast-internet-492/glasvezel-draytek-vervangen-met-je-eigen-router-met-vlan-297061

Hoi Waqqas,

denk je dat dat probleem zou oplossen? ik heb er zelf geen kaas van gegeten. ik wel wel TV namelijk.

ik heb al 1 instelling veranderd. de internet port negotiaion, deze op 1000mbps gezet. 

hij heeft toen 2x wel 800-900 doorgeven via de router naar de laptop, daarna was het over. 

na wisselen van een andere kabel deed hij 5x 800-900. daarna weer 95mbit. ik kreeg mee van iemand dat met hitte te maken kan hebben dus hier ook wat aan gedaan. niks werkt

Reputatie 7
Badge +15

@jelle-stout 

Heb je de TP-LINK al eens een fabrieksreset gegeven en daarna weer proberen?

Misschien kan een moderator de draytek ook laten vervangen door een mediaconverter en Zyxel-T50, zo wordt het wat makkelijker om de TP-LINK direct op de mediaconverter te testen.

Gisteren een fabriek reset gegeven zonder baat. 

blijft raar dat wifi wel werkt alleen de poorten niet. en de modem gewoon de juiste snelheid doorgeeft aan de router.

de modem is vorige week ook vervangen

Reputatie 7
Badge +15

@jelle-stout

Heb je misschien een andere laptop bijvoorbeeld of test eens in veilige modus?

Het zou ook aan de software of hardware van je laptop kunnen liggen.

ik heb dezelfde laptop gebruikt om direct van de modem af te testen. hier geeft hij wel 900 mbit weer.

 

maar ik ga het proberen, want ik weet niks anders meer

Reputatie 7

Check de link snelheid van je netwerk adapter. Volgens mij valt deze terug naar 100Mbps door bijvoorbeeld een slechte kabel (of de link van draytek naar Asus) andere mogelijkheden zijn de Asus zelf. Nat boost of iets dergelijks. Statistieken. Dpi virusscanner. Er zijn allemaal opties in routers tegenwoordig dat de router te zwaar belast word dat de snelheid negatief word beïnvloed

Probleem zat hem uiteindelijk in de laptop. Het zou een 1gp poort moeten zijn maar blijft maar 100mbit doorlaten. 
 

andere laptop geprobeerd daar kwam keurig 950 mbit door de router

 

bedankt voor het meedenken