Beantwoord

Soundbar: Wi-Fi-kanaal (DFS) ondersteunt geen surround.

  • 24 December 2021
  • 4 reacties
  • 144 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Goedemiddag,

 

Vandaag heb ik van T-mobile een nieuw modem (Zyxel T-50) gehad i.p.v. de oude Draytek 2132.

Wij hebben een soundbar (Samsung HW-J651; https://www.samsung.com/nl/support/model/HW-J651/XN/) en twee losse boxen (Samsung WAM3500; https://www.samsung.com/nl/support/model/WAM3500/XN/) die via de Samsung Multiroom-app aan elkaar gekoppeld kunnen worden en als surround system kunnen fungeren via Wi-Fi. Bij de oude Draytek modem functioneerde dit goed. 

Met de nieuwe Zyxel modem lukt het wel om ze los van elkaar met Wi-Fi te verbinden en lukt het om ze via de app te bedienen.

Echter het lukt niet om ze als surround system te laten functioneren. Zodra ik ze aan elkaar wil koppelen krijg ik de melding: “Het Wi-Fi-kanaal (DFS) ondersteunt geen surround. Neem contact op met uw internetprovider voor meer informatie.”

Ik heb net contact gehad met de klantenservice, maar werd naar de community verwezen omdat het ‘externe apparatuur’ betreft. 

Weet iemand hoe ik de soundbar en boxen weer in surround modus kan koppelen en gebruiken?

Alvast bedankt.

 

Groeten, Tom

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 24 December 2021, 15:31

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @TomvL88 

Aangezien de Draytek alleen 2,4 GHz heeft wil ik je vragen om eens 2,4 en 5 GHz te splitsen in de Zyxel-T50 web interface zodat je 2 WiFi SSID's hebt. Verbind je sound system vervolgens met het 2,4 GHz netwerk.

Hallo @TomvL88 

Aangezien de Draytek alleen 2,4 GHz heeft wil ik je vragen om eens 2,4 en 5 GHz te splitsen in de Zyxel-T50 web interface zodat je 2 WiFi SSID's hebt. Verbind je sound system vervolgens met het 2,4 GHz netwerk.

Dank voor je antwoord! Ik heb 5GHz tijdelijk uitgeschakeld, boxen verbonden met 2,4GHz en nadien 5 GHz weer aangezet. Dit was voldoende om het probleem (voor nu) te verhelpen. 

Reputatie 7
Badge +15

@TomvL88

Dat kan ook, echter heb je nu geen 5 GHz voor andere apparaten dus 2 aparte netwerken aanmaken is een goed idee en zeker nu het met alleen 2,4 GHz wel werkt.

Je kan dit regelen in het menu > netwerkinstellingen > draadloos, onder easymesh even uitschakelen en toepassen, dan weer bij algemeen bij band 5 GHz selecteren, de SSID even aanpassen en toepassen.

Nu heb je 2 netwerken 👍

Reputatie 7

Top @Waqqas, goed bedacht! 

 

Ik hoop dat het zo voor @TomvL88 ook weer optimaal werkt!