Beantwoord

Static route toevoegen in T54

  • 27 July 2022
  • 3 reacties
  • 167 Bekeken

Reputatie 6
Badge

Gisteren is mijn glasvezel binnengebracht. Eergisteren kreeg ik mijn installatiepakket al. Ik heb even wat zitten spelen met de T54. Ik wilde even een paar static routes willen zetten naar de rest van mijn netwerk, maar kan niet vinden hoe die te zetten. Static routing lijkt disabled in de T-mobile routers/ firmware. Ik zat er over te denken om de T54 eventueel als NAT box in te zetten voor mijn pfsense (pfsense draait in HA setup dus moet ik externe NAT gebruiken, T-mobile vindt het vast niet leuk als ik 2 IP-adressen afneem op de WAN interface.

Maar als ik geen static routes kan zetten voor de hele RFC1918 range gaat dat niet werken. Wat is de logica voor het verwijderen van de static routing optie?

Als dit gewoon zou kunne zou ik gewoon de Zyxel aangesloten kunnen laten voor trouble shooting door T-mobile en verder mijn eigen ding doen.

icon

Beste antwoord door TMTV 27 July 2022, 15:37

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Is de verbinding al opgeleverd en actief? Normaal gesproken wordt een abonnement pas actief als Guidion het pakket heeft geinstalleerd.

Reputatie 7
Badge +6

@louisL Static routes zijn inderdaad afgeschermd. Deze worden gebruikt voor het tv-platform. Ik denk dat ze de instellingen onzichtbaar hebben gemaakt om te voorkomen dat klanten hier per ongeluk iets verwijderen waardoor hun tv het niet meer doet. Hier op ODF krijg ik maximaal 2 IP-adressen op VLAN 300, dus met een managed switch zou je beide naast elkaar kunnen gebruiken.

Reputatie 6
Badge

Is de verbinding al opgeleverd en actief? Normaal gesproken wordt een abonnement pas actief als Guidion het pakket heeft geinstalleerd.


Ik heb de wan verbinding niet geprobeerd, ik ben erg gezagsgetrouw en T-mobile zegt dat ik de fiberkant niet zelf mag aansluiten, dus doe ik dat niet :-).  Ik probeerde de T54 vast te configureren aan de LAN-kant.  Maar zoals het er nu uitziet kan ik niets met de T54…