Beantwoord

Storing glasvezel Rotterdam Kralingen

  • 23 December 2022
  • 10 reacties
  • 156 Bekeken

Sinds vanmiddag 23 december knippert er een rood lampje op het kastje waar de glasvezel kabel als eerste in geconnect wordt. Klantenservice gebeld en alle stekkers (modem en kastje) eruit gehaald en geprobeerd te resetten. Volgens Tmobile is er geen algemene storing. De monteur kan pas 2 januari komen. Grappige is dat TV nu ook via internet gaat en dus niets werkt.

Zijn er nog mogelijkheden om eea te versnellen of tips om dit sneller werkbaar te krijgen? Op de monteur wachten is een , maar duurt wel lang. Internet en tv heeft hiervoor probleemloos gewerkt en kan me niet voorstellen dat het in de kastjes in huis ligt.

 

Dank en groet,

Pieter

icon

Beste antwoord door eric 23 December 2022, 22:50

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Het proces is dat eerst moet worden vastgesteld door een monteur dat b.v. het ONT kastje niet kapot is. Dan pas kan de netbeheerder worden aangestuurd om te onderzoeken of de glasvezel kabel kapot is gegaan of b.v. de patch in de wijkcentrale nog goed zit. Met deze feestdagen zijn er inderdaad minder monteurs.  Je kunt wel van de klantenservice een voucher krijgen voor echt unlimited data op je t-mobile mobiele abonnement. 

Dag Eric, dank voor je bericht. Helaas heb ik geen tmobile mobiel abonnement.  Ik begrijp dat het enige tijd kan kosten. Rode lampje op het kastje blijft knipperen waar LOS staat. Hoop echt dat tmobile monteurs kan aansturen die in de wijk aanwezig zijn om eens in de wijkcentrale te kijken. Kleine kans dat dit binnenshuis een probleem is. 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @pjmeijer . De unlimited voucher werkt ook op ern Ben of Tele2 simkaart. De netbeheerder,  waar ook de wijkcentrale onder valt, kan pas worden aangestuurd als eerst een monteur van Guidion heeft vastgesteld dat het probleem niet in de apparatuur of kabels binnen de woning zit.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @pjmeijer, goed dat je hiervoor een topic opricht, dit moet natuurlijk opgelost worden! Ik was erg blij om te zien dat je jouw afspraak inmiddels flink naar voren hebt weten te halen. Ook ik heb nog een kijk genomen via jouw persoonlijke afspraaklink en zo te zien kan je nu ook morgen vrijwel de hele dag terecht. Ik ben blij dat er snel hulp op weg is! 😃

Hoi @pjmeijer, goed dat je hiervoor een topic opricht, dit moet natuurlijk opgelost worden! Ik was erg blij om te zien dat je jouw afspraak inmiddels flink naar voren hebt weten te halen. Ook ik heb nog een kijk genomen via jouw persoonlijke afspraaklink en zo te zien kan je nu ook morgen vrijwel de hele dag terecht. Ik ben blij dat er snel hulp op weg is! 😃

Dag Cal,

De monteur is langs geweest en heeft vastgesteld wat ik ook vastgesteld heb…… Geen signaal op het glas. Helaas kon deze monteur niet in de wijkkast, dus het probleem blijft bestaan. Hiervan is melding gemaakt en nu zou Volker Wessel het moeten overnemen en het in de wijkkast regelen. Wanneer… dat weet niemand.

Ben wel een beetje teleurgesteld in Tmobile dat dit zo lang moet duren. Oplossing van unlimited voucher is leuk, maar niet als je Vodafone hebt. Monteur langs sturen naar de wijkkast in Rotterdam zou een betere oplossing zijn met een SLA van max 24 uur. Dit duurt nu al een week. Die andere grote kabelmaatschappij had de afgelopen 20 jaar misschien enkele uren storing. Dit begint vervelend te worden. Zeker omdat het van de ene naar de andere partij overezet wordt en dit niet snel opgelost wordt.

 

Wanneer wordt het opgelost Tmobile?

 

Groet,

Pieter

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @pjmeijer, ik zie het inderdaad. De monteur heeft de melding meteen doorgezet. Wij sturen zo snel mogelijk de beheerder aan, ik zal intern verzoeken dit met spoed te doen. Ik kan geen beloftes doen rondom de oplossing en wanneer dit zal gebeuren, we dienen af te wachten tot de beheerder dit oplost. Weet wel dat we het strak in de gaten houden. Mocht er inderdaad geen T-Mobile, Tele2 of Ben abonnement in huis aanwezig zijn, wil ik je voor deze situatie wel aanbieden dat je een simkaart in de T-Shop op supermarkt kan halen. De kosten kan ik achteraf voor je vergoeden, stuur dan via een privébericht de bon naar mij. Als er bijvoorbeeld een tweede telefoon in huis is, kan je de simkaart hier in stoppen en een code activeren. Wie weet helpt dit je!

Dag Cheyenne,

 

Ik waardeer de aanbieding van de SIM-kaart, maar zou nu alleen een lapmiddel zijn. Via de klantenservice kreeg ik het advies ook met Volker Wessels contact op te nemen, Dit heb ik gedaan en zij hebben dit intern doorgezet. Is het niet mogelijk dat T-Mobile Guidion/Volker Wessels direct opdracht geeft naar de wijkkast te gaan en dit op te lossen? De storing duurt nu inmiddels 13 dagen en ik begin het een beetje zat te worden. Ik begrijp dat er feestdagen tussen zaten, maar ik had eigenlijk wel een 24uurs SLA verwacht in deze tijd waarin internet onmisbaar is.

Zou je kunnen kijken of er intern eea versneld kan worden/ een terugkoppeling kunnen geven wanneer het ticket opgepakt gaat worden?

Dank en groet,

Pieter

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @pjmeijer, ook ik het liefst gezien dat je inmiddels ongestoord kon genieten, sorry dat het nog niet is opgelost! Inmiddels hebben we hard op de deur geklopt bij de netwerkbeheerder en zij doen hun best om zo snel mogelijk iemand langs te sturen. Het lastige is dat ik beperkt inzicht heb in die communicatie.

In ieder geval blijven wij de druk hoog houden en ik hoop zo snel mogelijk een doorbraak voor je te forceren, dit moet voor je opgelost worden!

Beste T-mobile,

 

Vandaag na 19 dagen is de monteur geweest en heeft het binnen 1 minuut opgelost door licht op de kabel te zetten en zijn collega in de wijkkast de stekker te laten aandrukken, zodat deze er goed in zat. Gelukkig is het opgelost. Hopelijk komt dit niet meer voor. Ik neem aan dat T-mobile de nota voor afgelopen maand crediteert.

Dit topic kan dicht.

Groet,

Pieter

Reputatie 7

Hi @pjmeijer, wat een fijn nieuws op deze vroege ochtend! 😁 Ik ben heel blij dat je weer probleemvrij bent. We gaan er alles aan doen dat dit zich niet nog eens herhaalt. Zojuist heb ik de vergoeding voor je geregeld van de periode dat je geen diensten had. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Maak er nog een mooie dag van en weet dat je hier altijd kunt aankloppen.

Reageer