Beantwoord

T-50 vervangen advisering

  • 5 December 2021
  • 3 reacties
  • 119 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Beste T-mobile,

Helaas heb ik niet zo snel het antwoord kunnen vinden op de forums dus vandaar dat ik het volgende stel.

Ik heb een glasvezel netwerk thuis. In de meterkast zit er een mediaconverter ding waar de glasvezel vandaan komt, waarvan er een kabel is getrokken naar de T-50 Zyxel router in de woonkamer (ongeveer 15-20m) en vanuit die router gaat er een UTP kabel naar de T-Mobile Animo kastje. Via de computer heb ik een uitstekende snelheid, ik haal bijna de max.

De wifi daarentegen, is minder goed. Op een telefoon die pas herstart is, geen achtergrond applicaties en geen openstaande applicaties kom ik op de 100 mbps uit. Ik wil die snelheid verbeteren en ik denk dat ik dat alleen kan doen met een andere router ipv de Zyxel T-50.

Mijn plan is om de router te vervangen door 1 met betere specificaties. Daaraan hang ik nog een Mesh Wifi router of multiroom wifi erachter zodat in ieder geval de begane grond goed gedekt is overal (de overige etages maak ik me niet druk om). In combinatie met dit, moet het nog steeds mogelijk zijn om TV te kijken van mijn T-mobile Thuis abonnement. Mijn hoofddoel is eigenlijk om zo min mogelijk kabels te hebben en daardoor ga ik dus een hoop apparaten vervangen door draadloze varianten (bijv. stereoset, slimme lampen, gordijnen etc)

Is het bovenstaande mogelijk? Kan ik met een eigen router nog steeds mijn T-mobile Thuis abonnement om TV te kijken?

icon

Beste antwoord door Waqqas 5 December 2021, 23:50

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Lerian2 

Dat kan ook, mesh router achter de Zyxel op een LAN poort aansluiten.

Beste Waqqas,

Dank u wel voor uw snelle reactie. Dit helpt enorm.

Stel als ik besluit om de Zyxel te houden, kan ik daarop nog een mesh wifi router eraan koppelen, tot zo ver u weet?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Lerian2 

Bij glasvezel kan je ook een eigen router aansluiten op de mediaconverter, het moet dan wel een VLAN ondersteunende router zijn.

Indien je T-Mobile TV (het nieuwe tv platform) hebt dan hoef je alleen VLAN 300 in te stellen omdat de tv box dan ook zal werken op een internet poort.

Indien je nog het oude interactieve tv hebt dan heb je daar ook VLAN 640 voor nodig.

Je hebt een 1 Gbps verbinding? Met de Zyxel zou je via de WiFi op 5 GHz 300-500 Mbps moeten halen bij het modem en op 2,4 GHz 75-100 Mbps dus ben je misschien verbonden met 2,4 GHz?

2,4 en 5 GHz splitsen kan je ook voor kiezen.