Beantwoord

T-Mobile glasvezel direct op Asus aangesloten

  • 21 December 2022
  • 1 reactie
  • 411 Bekeken

Sinds een paar weken heb ik glasvezel van T-Mobile. Ik heb deze direct aangesloten op mijn Asus rt-ax58u. Ik heb de iptv instellingen ingeregeld en alles werkt top. 

Maar de verbinding is erg instabiel. Bijna dagelijks valt de internetverbinding weg. Pas na een reboot van de router komt de verbinding weer terug. Het is compleet random en in de logs kan ik niks vinden wat de oorzaak kan zijn.

Zijn er mensen die dit probleem herkennen? Ik ben eigenlijk door mijn ideeën heen. Heb de router al terug terug naar fabrieksinstellingen gedaan maar ook dat helpt niet.

Ik wil graag mijn eigen router gebruiken omdat ik daar betere en meer functies op heb.

Alvast bedankt!

 

Ps: er zit een foutje in de titel. Afgesloten moet aangesloten zijn. Ik kan dat helaas niet meer aanpassen

icon

Beste antwoord door Sander 23 December 2022, 10:33

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hoi @Wernerb, allereerst wil ik je van harte welkom heten bij T-Mobile voor thuis!

 

Tof dat je met een eigen modem werkt. je kunt het dan helemaal vormgeven zoals je zelf wilt. De ondersteuning is dan wel wat lastiger. Een goede eerste plek is om hier te starten:

 

Helpt dat niet, dan heb ik enkele vragen voor je:

  1. -Je geeft aan dat de TV werkt, maar het internet instabiel is. Valt de TV via de TV Box ook weg op dat moment?
  2. -Geldt het wegvallen alleen voor de Wifi of valt de bekabelde internetverbinding ook tegelijk weg?
  3. -Herstelt de verbinding automatisch of is er een actie vanuit jou voor nodig?
  4. -Kun je testen na een fabrieksreset van het modem zonder apparatuur aan te sluiten? Is het stabiel dan sluit je één apparaat aan. Blijft het stabiel, dan nog een, enzovoort. Zo kun je uitsluiten of het aan het netwerk ligt dat het instabiel is. 
  5. -Is het wel stabiel met ons Zyxel modem?
  6. -Hoe vaak valt de verbinding weg?

 

Laat je weten wat het resultaat is van deze stappen/vragen?

 

PS. Ik heb je topic verplaatst naar het 'thuisnetwerk’ gedeelte. Hier discussiëren we over allerlei extra hardware. 

PPS. We raden aan om geen alternatieve IP en of DNS adressen te gebruiken. 

Reageer