Beantwoord

T-mobile glasvezel ( Huawei ONT) icm UniFi UDR

  • 28 April 2023
  • 9 reacties
  • 443 Bekeken

Reputatie 2

Goedemiddag,

zijn er toevallig gebruikers welke een UniFi UDR direct hebben aangesloten op de mediaconverter?
ik lees steeds meer verhalen, dat UniFi niet/slecht omgaat met deze situatie.
lees wel voornamelijk alleen issues met een KPN XGSPON verbinding.

echter zie ik nergens of weinig ervaringen met T-mobile/Huawei GPON & UniFi UDR.
wellicht kan iemand zijn ervaringen delen.

ik krijg binnenkort glasvezel (GPON) icm mediaconverter + eigen router (UDR), dus wil goed voorbereid zijn 😅…
 

icon

Beste antwoord door Waqqas 28 April 2023, 13:02

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @niekniek1989 

Er zijn een aantal gebruikers die een UDR hebben aangesloten op de ONT ipv de Zyxel met deze instellingen :

 

Reputatie 2

@Waqqas, dank voor je hulp!

Morgenvroeg komt Guidion langs voor de definitieve oplevering.
Weet je toevallig of de monteur ook helemaal het modem gaat optuigen (ook als ik deze niet ga gebruiken)?
En (aan je screenshot te zien) heb je ook een gateway van Unifi?
Moest jij hem rebooten, nadat je de WAN poort had aangepast (naar VLAN300)?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @niekniek1989 

De monteur zal de mediaconverter en T-Mobile router installeren zodat de bestelling ook administratief afgerond kan worden. Daarna kan jij je eigen router aansluiten 

Bovenstaande foto heb ik van het internet maar als je deze settings overneemt dan moet het goed komen. Mocht het niet meteen werken dan kan je de mediaconverter voor even van het stroom halen.

Reputatie 2

Hallo @Waqqas 

Dank voor je hulp.
Ah, oke… heeft hij toch het modem nodig.

Ga je geen gekke “dingen” krijgen, zodra ik mijn eigen router aansluit (dat het MAC van het modem nog ergens blijft “hangen”), en ik geen nieuw WAN IP krijg o.i.d.?

Of kan de monteur dit op e.a. manier “clearen”?

Reputatie 7
Badge +15

@niekniek1989 

Nee, hoor het zou moeten werken na een herstart eventueel.

Ik ben een zakelijke klant en heb dus ook een Huawei mediaconverter met daarbij een zyxel t-54 modem. Nu heb ik mijn eigen Unifi Dream Router aangeschaft. Ik heb deze direct aangesloten op de Huawei mediaconverter en de router geconfigureerd met vlan id 300. De configuratie is als volgt:

 

 

Ik krijg echter de melding dat ik contact moet opnemen met de provider. Ik ben dus wel een zakelijke klant. Misschien doe ik iets niet goed of moet er aan jullie kant nog iets geconfigureerd worden om dit mogelijk te maken voor mij als klant?

Ik heb de mediaconverter en router al meerdere keren herstart en zelfs een reset uitgevoerd op de mediaconverter. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @TahaBens 

Zakelijke aansluitingen gaan via PPPoE en een andere VLAN, ook zijn er inloggegevens nodig.

Bel de zakelijke klantenservice op telefoonnummer 0800 7112 en geef aan dat je eigen apparatuur wilt gebruiken. Je krijgt dan een mail met de gegevens die je nodig hebt.

@TahaBens 

Voor zakelijk heb je andere instellingen nodig.

Zie deze link hoe je het een en ander in moet gaan instellen.

 

Bedankt voor jullie reacties. Het heeft gewerkt!

Reageer