Beantwoord

T-Mobile veilig online icm eigen router

  • 8 May 2023
  • 15 reacties
  • 188 Bekeken

Reputatie 3

Hi,

 

Kun je T-Mobile veilig online activeren en gebruiken met alleen een eigen router?

 

Bedankt. 

icon

Beste antwoord door Waqqas 9 May 2023, 00:03

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Michel281 

Thuis Veilig Online is alleen beschikbaar op Zyxel routers van T-Mobile.

@Waqqas, Waarom zou dat alleen op Zyxel routers van T-Mobile beschikbaar zijn?

Reputatie 3

Hallo @Michel281 

Thuis Veilig Online is alleen beschikbaar op Zyxel routers van T-Mobile.

Zou best eens kloppen gezien de foutmelding die ik steeds krijg:

 

"Activering mislukt 

 Deze router kan niet worden geactiveerd. Neem contact op met uw service provider voor ondersteuning" 

 

Maar waar staat dat dan vermeld??? 

Onder de faq's over Thuis Velig Online in het onderstaande topic.

 

Reputatie 7
Badge +15

@wj.b 

Ik las het op de website, er staat ook dat het automatisch geactiveerd wordt op je Zyxel maar waarom alleen op de Zyxels van T-Mobile, weet ik niet.

Reputatie 3

@wj.b

Ik las het op de website, er staat ook dat het automatisch geactiveerd wordt op je Zyxel maar waarom alleen op de Zyxels van T-Mobile, weet ik niet.

Ik heb het gezien dankzij wj.b.

Vervelende beperking weer. Dat wordt dus helaas opzeggen. 

Reputatie 6
Badge

@wj.b

Ik las het op de website, er staat ook dat het automatisch geactiveerd wordt op je Zyxel maar waarom alleen op de Zyxels van T-Mobile, weet ik niet.

Dit is vooral omdat “veilig online” een functie is die op de router is geïmplementeerd. De router moet  wel de instructies van een externe server ophalen. Details worden gedeeld vanuit de T-mobile provisioning met de Zyxel.

Reputatie 3

@wj.b

Ik las het op de website, er staat ook dat het automatisch geactiveerd wordt op je Zyxel maar waarom alleen op de Zyxels van T-Mobile, weet ik niet.

Dit is vooral omdat “veilig online” een functie is die op de router is geïmplementeerd. De router moet  wel de instructies van een externe server ophalen. Details worden gedeeld vanuit de T-mobile provisioning met de Zyxel.

Feit blijft wel dat een (groot) aantal klanten die géén gebruik maakt van de Zyxel-T54 modem/router géén gebruik kunnen maken van de T-Mobile beveiliging terwijl zij toch gebruik maakt van TMNL! Is eigenlijk een potentieel risico.

 

Hopelijk zal deze groep waar ik deel van uitmaak gebruik kunnen maken van een voordelige vorm van beveiliging. 

Reputatie 7
Badge +14

Als je zelf een router installeert dan weet je zelf waar je mee bezig bent c.q. je hebt er verstand van, ook qua beveiliging,  want je eigen router moet je bijvoorbeeld van updates voorzien.. Als je meer aan de provider overlaat, dan neem je de meegeleverde router waar alle updates worden gedaan voor je, minder mogelijkheden biedt , dus minder beveiliging issues en dan ook nog de mogelijkheid van toegevoegde waarde diensten zoals extra security. Als je geen Zyxel hebt kan T-mobile die zaken allemaal niet voor je beheren.

Reputatie 3

Als je zelf een router installeert dan weet je zelf waar je mee bezig bent c.q. je hebt er verstand van, ook qua beveiliging,  want je eigen router moet je bijvoorbeeld van updates voorzien.. Als je meer aan de provider overlaat, dan neem je de meegeleverde router waar alle updates worden gedaan voor je, minder mogelijkheden biedt , dus minder beveiliging issues en dan ook nog de mogelijkheid van toegevoegde waarde diensten zoals extra security. Als je geen Zyxel hebt kan T-mobile die zaken allemaal niet voor je beheren.

Dit klopt als een provider kiest voor een beveilingslaag bij de root wat een beveiliging creëert voor alle apparatuur op het betreffende netwerk. Daar is wat te zeggen voor de gemiddelde gebruiker. Ziggo bewandelt een klassieke weg door "gratis" een F-Secure licentie voor één (Windows) machine te verstrekken.

 

Het zou T-Mobile sieren om naast de modem/router implementatie ook losse licenties te verstrekken volgens een analoge beprijzing te verstrekken, juist voor die groep gebruikers die hun eigen router prefereren. 

Ik ben dan wel benieuwd wat er op die router geplaatst wordt immers bij KPN is dat niets anders dan een verwijzing naar de anti-malware DNS servers die er voor zorgen dat malafide sites niet resolved worden zodat je daar ook geen verbinding mee kunt maken. Die anti-malware DNS servers zouden natuurlijk ook prima op een eigen router geconfigureerd kunnen worden.

Reputatie 3

Ik ben dan wel benieuwd wat er op die router geplaatst wordt immers bij KPN is dat niets anders dan een verwijzing naar de anti-malware DNS servers die er voor zorgen dat malafide sites niet resolved worden zodat je daar ook geen verbinding mee kunt maken. Die anti-malware DNS servers zouden natuurlijk ook prima op een eigen router geconfigureerd kunnen worden.

Helemaal mee eens, echter voor de gemiddelde gebruiker vereist dat wel enige technisch inzicht om dat te implementeren. Tenzij er scripts ontwikkeld per router,...ahumm...die dat klusje uit handen zouden nemen, maar dat zie ik niet zo gauw gebeuren. 

Reputatie 7
Badge +14

Ik ben dan wel benieuwd wat er op die router geplaatst wordt immers bij KPN is dat niets anders dan een verwijzing naar de anti-malware DNS servers die er voor zorgen dat malafide sites niet resolved worden zodat je daar ook geen verbinding mee kunt maken. Die anti-malware DNS servers zouden natuurlijk ook prima op een eigen router geconfigureerd kunnen worden.

Er is natuurlijk ook een abonnement vorm afgestemd. Dus ook als het IP adres van de abonnee veranderd zal de router nog steeds de dienst laten plaatsvinden. 

Ik ben dan wel benieuwd wat er op die router geplaatst wordt immers bij KPN is dat niets anders dan een verwijzing naar de anti-malware DNS servers die er voor zorgen dat malafide sites niet resolved worden zodat je daar ook geen verbinding mee kunt maken. Die anti-malware DNS servers zouden natuurlijk ook prima op een eigen router geconfigureerd kunnen worden.

Er is natuurlijk ook een abonnement vorm afgestemd. Dus ook als het IP adres van de abonnee veranderd zal de router nog steeds de dienst laten plaatsvinden. 

Wat heeft het veranderen van het IP adres van de abonnee te maken met het configureren van de anti-malware DNS servers in de router?

Reputatie 7
Badge +14

Het is een dienst, er vind authentificatie plaats vanuit de router naar een server om het abonnement te valideren. Met een eigen router kan dat dus niet.

Reageer