Beste,
Na een lang gesprek met de klantenservice ben ik geen stap verder gekomen omdat hun hier niet voor opgeleid zijn… Om een lang verhaal kort te maken mag ik dus de vragen aan de “community” stellen, ik vind dit een beetje vreemd proces maar prima. Als nieuwe klant zijnde zal dit wel “normaal” zijn, ik ben gewend bij andere aanbieders dat dit voor jou word uitgezocht door de klantenservice of technische dienst en niet door jou zelf. Even goed… Mijn vragen zijn als volgt;
Ik heb de volgende router “ZYXEL D5401-B1 (Zyxel T-54)”.
Vraag 1: Hoe stel ik de gebruikstijden in / hoe zet ik automatische updates uit? Bijna elke nacht om 00:50 tot 01:05 verbreekt mijn verbinding, na de logbestanden bekeken te hebben zie ik staan dat er een firmware upgrade word uitgevoerd. De ene nacht word deze alleen “pre-fetched”, en de andere nacht daadwerkelijk geforceerd uitgevoerd “force-upgrade”.
Vraag 2: In mijn veiligheidslogboek zie ik honderden meldingen over een “PING OF DEATH ATTACK”, ik heb hier zelf nog geen last van in de zin dat mijn internet het prima doet. Maar ik krijg hier uiteraard wel vraagtekens bij.
Vraag 3: Momenteel heb ik een statisch IP adres, graag wil ik een dynamisch IP adres. Hoe kan ik dit aanvragen / veranderen.
Ik heb van Vraag 1 & Vraag 2 een aantal logs bewaard indien deze gedeeld moeten worden voor nader onderzoek, graag hoor ik of dit gewild is of overbodig is. Aannemend dat jullie op afstand inzage hebben in de logbestanden van de router.
Ik hoor het graag.
Met vriendelijke groet,
bvhalen
Beste antwoord door Waqqas
Bekijk origineel