Beantwoord

Telefoon aansluiten via een FritzBox 7590



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

51 reacties

@nc1264 

Ik heb even gekeken bij mij staat Landnummer (Country code) op geen (None) aangevinkt.

Probeer dat eens.

Reputatie 2

Dit zijn mijn settings. Krijg geen verbinding. T-Mobile heeft gezegd dat ik dit met hun modem moet testen. Aangezien ik alleen Fritz!Fon’s heb kan ik dat niet testen. Mocht iemand een idee hebben..,

 

 

Reputatie 2

@nc1264 Ik vrees dat ik door mijn ideeën heen ben, maar hopelijk kunnen mede-Fritzbox-gebruikers je helpen. Let er wel op met het delen van de configuratiebestanden dat er geen gebruikersnamen en wachtwoorden in staan!

Goedemiddag,

Is het al gelukt om de Fritzbox 7590 aan de praat te krijgen?

Ik heb zelf mijn fritzbox 7590 aan de praat voor internet, tv en telefonie en alles werkt.

echter zie ik wel verschillen met de settings die de Fritzbox voorschrijft met standaard waarden als je kiest voor tmobile thuis. 

Bij mij is de fritzbox met standaardwaarden als profiel dat poort 3 en 4 het niet doen en telefoon wel. Poort 3 of 4 zou je dan moeten gebruiken voor internet, maar ik denk dat poort 3 en 4 een andere VLAN krijgen vanuit de Fritzbox die niet op het nieuwe netwerk werkt. Als het goed is heeft Tmobile een oud en nieuwe platform voor TV.

Ga ik alles op vlan configureren dan heb ik op alle 4 de lan poorten internet en kan ik mijn tv aansluiten op poort 3 van de fritzbox, maar dan werkt de telefoon niet meer. Als oplossing tijdelijk switch op poort 1 en 2 en daar ook de tv op aansluiten.

 

Hoor graag of het nu wel gelukt is.

Het is mij niet gelukt om het aan de praat te krijgen. Let wel...ik gebruik ook nog fritz!fon's. Het zijn dus ook geen normale toestellen. Ik heb hier al mijn settings al eerder geplaatst. Ik heb het eigenlijk een beetje opgegeven dat ik het nog aan de praat ga krijgen. Vind het eigenlijk wel apart dat het zo geccompliceerd is bij T-Mobile. Zat hiervoor jaren bijj XS4ALL waar het zonder problemen heeft gewerkt. Zelfs met Ziggo en met dezelfde FritzBox werkte het zonder problemen. Weet niet of het probleem aan T-Mobile ligt of toch aan Fritz. Mocht je nog een gouden tip hebben wil ik deze graag horen.

Gegroet,

Ron

PS Het modem van T-Mobile is bij mij niet in gebruik.

Reputatie 1

@nc1264 Ik vrees dat ik door mijn ideeën heen ben, maar hopelijk kunnen mede-Fritzbox-gebruikers je helpen. Let er wel op met het delen van de configuratiebestanden dat er geen gebruikersnamen en wachtwoorden in staan!

Goedemiddag,

Is het al gelukt om de Fritzbox 7590 aan de praat te krijgen?

Ik heb zelf mijn fritzbox 7590 aan de praat voor internet, tv en telefonie en alles werkt.

echter zie ik wel verschillen met de settings die de Fritzbox voorschrijft met standaard waarden als je kiest voor tmobile thuis. 

Bij mij is de fritzbox met standaardwaarden als profiel dat poort 3 en 4 het niet doen en telefoon wel. Poort 3 of 4 zou je dan moeten gebruiken voor internet, maar ik denk dat poort 3 en 4 een andere VLAN krijgen vanuit de Fritzbox die niet op het nieuwe netwerk werkt. Als het goed is heeft Tmobile een oud en nieuwe platform voor TV.

Ga ik alles op vlan configureren dan heb ik op alle 4 de lan poorten internet en kan ik mijn tv aansluiten op poort 3 van de fritzbox, maar dan werkt de telefoon niet meer. Als oplossing tijdelijk switch op poort 1 en 2 en daar ook de tv op aansluiten.

 

Hoor graag of het nu wel gelukt is.

Het is mij niet gelukt om het aan de praat te krijgen. Let wel...ik gebruik ook nog fritz!fon's. Het zijn dus ook geen normale toestellen. Ik heb hier al mijn settings al eerder geplaatst. Ik heb het eigenlijk een beetje opgegeven dat ik het nog aan de praat ga krijgen. Vind het eigenlijk wel apart dat het zo geccompliceerd is bij T-Mobile. Zat hiervoor jaren bijj XS4ALL waar het zonder problemen heeft gewerkt. Zelfs met Ziggo en met dezelfde FritzBox werkte het zonder problemen. Weet niet of het probleem aan T-Mobile ligt of toch aan Fritz. Mocht je nog een gouden tip hebben wil ik deze graag horen.

Gegroet,

Ron

PS Het modem van T-Mobile is bij mij niet in gebruik.

Goedenavond, de fritzfon heb ik ook aangesloten 2 stuks en werken allebei. Ik gebruik ook geen router van tmobile alles via de fritzbox en repeaters. Heb jij de tmobile glasvezel gekozen in de fritzbox of heb je zelf de settings aangepast voor internet? 

Groeten Patrick

Reputatie 2

de overige instellingen (waar ik niet aan heb gezeten, maar staat misschien default anders bij de 7590):

en laatste stukje:

 

Reputatie 7
Badge +8

@nc1264 Zou je dit topic eens willen checken: Eigen modem: wat zijn de vereisten? | T-Mobile Community. Hier vind je ook de instellingen voor het bellen om het te laten werken met een eigen modem. Hopelijk werkt dit voor jou! 😁

Reputatie 7
Badge +6

@nc1264 Wil je eens proberen om achter je username en authentication name @voip.t-mobilethuis.nl te zetten? Zo staat het namelijk ook in de Zyxel. Misschien maakt dat een verschil.

Reputatie 2

@nc1264

Ik heb even gekeken bij mij staat Landnummer (Country code) op geen (None) aangevinkt.

Probeer dat eens.

Weer opnieuw alles ingesteld...het antwoord bijft altijd hetzelfde. Het wil gewoon niet lukken.
De log toont dit: error 401

http://fritz.box/help/help.lua?sid=1f6e0ba4cc315440&helppage=hilfe_syslog_72.html

Reputatie 7
Badge +6

@Patrick_Meijer Voor het oude tv-platform was inderdaad een apart VLAN nodig. Dat werd doorgegeven op poort 3 en 4. Met het nieuwe platform is dat niet meer nodig en kun je de tv-box gewoon in je LAN-netwerk zetten. Het is wel raar dat deze instelling invloed heeft op de werking van telefonie. Voor zover ik weet waren daarvoor geen instellingen in het T-Mobile-profiel, omdat de VOIP-gegevens tot voor kort niet officieel vrijgegeven werden. Zou je eens kunnen kijken of er, naast het VLAN op poort 3 en 4, instellingen anders zijn met en zonder TM-profiel? Misschien kun je screenshots maken en zo vergelijken. Ik ben benieuwd wat daar uit komt, want ik heb geen idee hoe deze instellingen met elkaar in verband staan.

Reputatie 2

@nc1264 Wil je eens proberen om achter je username en authentication name @voip.t-mobilethuis.nl te zetten? Zo staat het namelijk ook in de Zyxel. Misschien maakt dat een verschil.

@TMTV  ik heb je tip opgevolgd maar het heeft niet tot een beter resultaat geleid. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Reputatie 1

@Patrick_Meijer Voor het oude tv-platform was inderdaad een apart VLAN nodig. Dat werd doorgegeven op poort 3 en 4. Met het nieuwe platform is dat niet meer nodig en kun je de tv-box gewoon in je LAN-netwerk zetten. Het is wel raar dat deze instelling invloed heeft op de werking van telefonie. Voor zover ik weet waren daarvoor geen instellingen in het T-Mobile-profiel, omdat de VOIP-gegevens tot voor kort niet officieel vrijgegeven werden. Zou je eens kunnen kijken of er, naast het VLAN op poort 3 en 4, instellingen anders zijn met en zonder TM-profiel? Misschien kun je screenshots maken en zo vergelijken. Ik ben benieuwd wat daar uit komt, want ik heb geen idee hoe deze instellingen met elkaar in verband staan.

De enigste instelling die ik doe is ipv jet standaard tmobile glasvezel. Aanpassen en op vlan300 zetten. Dan komen alle 4 de lan poorten online. Dit zal wel in het profiel nog zitten van de fritBox als je kiest voortmobile thuis dat 3 en 4 een andere vlan krijgen. Verder zijn de settings voor telefonie zoals fritzbox ze voorschrijft om in te stellen. 

Reputatie 2

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik toch wel een heel klein beetje verdrietig word van de perikelen die ik heb met het aansluiten van mijn telefoon via mijn FritzBox 7590.

 

Ik heb ook contact gezocht met AVM.en tekst en uitleg gekregen. Maar ook dit levert niets op Uitgaande telefoonverbindingen via internet niet mogelijk

Ook via dit forum ben ik hier naar toe verwezen (bedankt @Demi ) maar ook nu kom ik niet verder.

Ik ben zeer tevreden met mijn internet verbinding maar dit gedoe met, iets simpels als een telefoon nummer, kan niet waar zijn. Zelfs met Ziggo kon ik mijn FritzBox 7590 gewoon bellen en was ik niet uren bezig om het aangesloten te krijgen.

Ik weet niet waar de complexiteit van T-Mobile vandaan komt...maar dit gaat nergens over. Als gebruiker mag ik zelf een modem kiezen en het kan het niet zo zijn dat ik het modem van T-mobile aan moet sluiten voor telefoon verkeer. Dit hele gedoe doet mij ernstig twijfelen aan  mijn keuze voor T-Mobile. Dit is toch wel een enorme teleurstelling.

Reputatie 7
Badge +15

@nc1264 

Er zijn genoeg mensen die VoIP van T-Mobile werkend hebben op de Fritzbox 7590 hoor, het is enkel kijken wat je verkeerd doet.

Misschien weet @yalerta de oplossing?

Reputatie 2

@nc1264

Er zijn genoeg mensen die VoIP van T-Mobile werkend hebben op de Fritzbox 7590 hoor, het is enkel kijken wat je verkeerd doet.

Misschien weet @yalerta de oplossing?

 

@Waqqas het aansluiten van de Fritbox 7590 was inderdaad supersimpel en werkte gelijk. Ik vermoed echter dat veel mensen geen vast nummer meer hebben. Ik kon er (nog) geen afscheid van nemen.

Mocht iemand ook het vaste nummer aan de praat hebben gekregen met een 7590 dan wil heel graag weten hoe ze dit gedaan hebben.
Bedankt voor het meedenken!

Reputatie 7
Badge +15

@nc1264

Het telefoonnummer moet beginnen met +31 dus ook de + en bij het interne telefoonnummer moet je 030 weglaten, kijk vervolgens met en zonder always register via internet connection.

Je hoeft volgens mij niet meer te doen dan wat er op de AVM website staat.

Reputatie 2

@nc1264

Het telefoonnummer moet beginnen met +31 dus ook de + en bij het interne telefoonnummer moet je 030 weglaten, kijk vervolgens met en zonder always register via internet connection.

Je hoeft volgens mij niet meer te doen dan wat er op de AVM website staat.

 

En toch blijft het resultaat hetzelfde

 

Het wachtwoord dat ik gebruik is ook gezet binnen t-mobile

Ik heb zo’n beetje alles aan en uitgevinkt maar het resultaat blijft een niet werkende telefoon nummer

Bedankt voor het meedenken!

Reputatie 7
Badge +15

@nc1264 

Volgens mij heb je niet de nieuwste firmware op de FB dus misschien updaten en dan opnieuw alles instellen? En als je display name ook invult?

Reputatie 7

Hoi @nc1264,

Ik ben erg benieuwd of het inmiddels is gelukt met het aansluiten van de telefoon op de FritzBox. Zo niet, kunnen we altijd doorzoeken naar een oplossing die voor jou geschikt is. We horen het graag van je! 

Reputatie 2

misschien dat het nog helpt, maar hierbij de instellingen/screenshots die het bij mij (weliswaar op een FritzBox 4060) werkend hebben gekregen:

  1. bij telephone number for registration heb ik wel de landcode ervoor zitten (31) - maar bijv niet de '+’ (en dus ook niet de 1e 0 van je area code, dus 3130etc in mijn geval)
  2. Username is de ‘langere versie’ van m'n T-Mobile gebruikersnaam, dus met iets van ‘Pnnn’ erachter. Die wordt vermeld op de T-Mobile site als je Vast Bellen-account (wachtwoord) gaat ophalen/instellen (heb ik niet ergens anders gezien(?))
  3. Zelfde id ook bij Authentication name ingevuld.
  4. verder niets gewijzigd

 

UPDATE 26 Oktober 2022

.. weet je wat nou jammer is ?      Hij doet het niet meer!!


ik heb niets veranderd, maar ineens viel me op dat de vaste lijn het niet meer deed.

vervolgens natuurlijk even de settings nagelopen, zie geen verschil.. 

dan maar opnieuw instellen.. werkt ook niet

dan maar nieuw wachtwoord instellen (via thuismy.t-mobile.nl/instellingen/bellen/je-userid) en dat gebruiken … werkt ook niet.

dan maar weer stuk voor stuk de verschillende instellingen-variaties proberen, .. werkt ook niet
 

De fritzbox log zegt: “Registration of internet telephone number ([number]) failed. Reason for error: DNS error”

This is an event message from the "Telephony" area.

This error occurs when the account information for internet telephony was not entered correctly.

Proceed as follows to remedy the problem:

  1. In the menu of the FRITZ!Box, open the "Telephony / Telephone Numbers" page.
  2. Select from the list of telephone numbers the internet telephone number mentioned in the event message and click the corresponding "Edit" button.
  3. Compare the data listed with those you received from your internet telephony provider to make sure they are correct.
  4. If the "Registrar" field is included as well, make sure that the registrar was entered correctly.
  5. Save your entries by clicking "OK".

Weet iemand hier iets meer van, is er iets veranderd?

bij voorbaat dank!

 

@evanosg 

Bij mijn Fritzbox 5590 werkt de telefoon gewoon.

Ik gebruik wel een andere dns als die van T-mobile.

Het lijkt op een dns storing.

Mijn advies andere dns server in stellen.

 

 

Reputatie 2

Dank voor de suggestie!

ok, dan dus Cloudflare als DNS ingesteld (1.1.1.1 alt 1.0.0.1)..

vervolgens telefoonnummer opnieuw instellen.. op de wijze waarop het een maand geleden wel werkte.. maar helaas, zelfde fout  :-(

 

morgen verder

Reputatie 2

Hallo @Waqqas 

ik heb 07.29 is op 2021.11.16 geïnstalleerd.

Klinkt wel super oud. Als ik om een updated vraag wordt gezegd dat er geen is. 
Via avm.nl zie ik dat er een development versie van 2022.05.13 is. Ik ga uitzoeken of mijn fb echt de laatste update heeft

Bedankt voor de tip!

Cloudflare is prima te gebruiken.

Ik zelf gebruik nextdns met filter.

Gewoon even proberen.

Ik vermoed een dns bug bij T-Mobile.

 

Reputatie 2

7.29 is wel de laatste officiële versie van het OS

Reputatie 2

Vanochtend de Zyxel aangesloten en gekeken of de telefoon het doet. Ondanks het feit dat geen toestel aan kan sluiten zie ik wel dat het werkt. Snap werkelijk niet waarom mijn Fritzbox niet werkt.