Beantwoord

Telefoon aansluiten via een FritzBox 7590

  • 17 May 2022
  • 42 reacties
  • 1040 Bekeken

SInds vandaag ben ik aangesloten op T-mobile thuis glas en uiteraard heb ik mijn FritzBox 7590 weer aangesloten. Alles werkt perfect...maar ik krijg mijn telefoon niet aangesloten. Nu heb ik hier ook topics gevonden mbt het aansluiten maar nergens wordt echt duidelijk gemaakt hoe eea ingevuld moet worden zodat het ook werkt. Is hier een goede handleiding voor?

Zelfs met deze van AVM zelf lukt het mij niet: FRITZ!Box op de aansluiting van T-Mobile configureren | AVM Nederland

 

 

icon

Beste antwoord door Demi 19 May 2022, 10:50

Bekijk origineel

42 reacties

Reputatie 1

de overige instellingen (waar ik niet aan heb gezeten, maar staat misschien default anders bij de 7590):

en laatste stukje:

 

Reputatie 1

misschien dat het nog helpt, maar hierbij de instellingen/screenshots die het bij mij (weliswaar op een FritzBox 4060) werkend hebben gekregen:

  1. bij telephone number for registration heb ik wel de landcode ervoor zitten (31) - maar bijv niet de '+’ (en dus ook niet de 1e 0 van je area code, dus 3130etc in mijn geval)
  2. Username is de ‘langere versie’ van m'n T-Mobile gebruikersnaam, dus met iets van ‘Pnnn’ erachter. Die wordt vermeld op de T-Mobile site als je Vast Bellen-account (wachtwoord) gaat ophalen/instellen (heb ik niet ergens anders gezien(?))
  3. Zelfde id ook bij Authentication name ingevuld.
  4. verder niets gewijzigd
Reputatie 3

SIP 401 is de unauthorized fout melding. SIP 401 lijkt vooral te maken te hebben met username + password.

Check dus je USERNAME in T-mobile thuis en vergelijk die met de username in de Frtizbox SIP instellingen. En doe hetzelfde voor het password.

 

@nc1264

Ik heb even gekeken bij mij staat Landnummer (Country code) op geen (None) aangevinkt.

Probeer dat eens.

Weer opnieuw alles ingesteld...het antwoord bijft altijd hetzelfde. Het wil gewoon niet lukken.
De log toont dit: error 401

http://fritz.box/help/help.lua?sid=1f6e0ba4cc315440&helppage=hilfe_syslog_72.html

@nc1264 

Ik heb even gekeken bij mij staat Landnummer (Country code) op geen (None) aangevinkt.

Probeer dat eens.

Dit is wat ik heb ingesteld

 

En dit is altijd het resultaat:

Ik heb zo’n beetje alle instellingen geprobeerd. Ik heb zelfs mijn FB compleet gereset. Het vervelende is dat ik FritzFon’s heb die nu compleet waardeloos zijn. De lijn werkt als ik de router van t-mobile zelf gebruik. Zou je screen prints kunnen delen? Ik krijg het gewoon niet voor elkaar en dat is best wel frustrerend.

Bedankt in ieder geval!

Gegroet,

Ron

Hier exact hetzelfde probleem. Dit topic stopt eigenlijk zonder oplossing. Na heel wat gedoe is het mij gelukt:

Je moet als internetprovider T-Mobile thuis kiezen. Dan kan je telefonie precies zo instellen als op de AVM website staat.

Als je bij internetprovider gaat voor de optie andere provider met vlan 300 (om LAN poort 3 en 4 ook als interpoort te kunnen gebruiken), dan werkt het dus niet. 

Ik heb gewoon vlan 300 methode gedaan.

En mijn vaste telefonie werkt hier prima.

 

Hier exact hetzelfde probleem. Dit topic stopt eigenlijk zonder oplossing. Na heel wat gedoe is het mij gelukt:

Je moet als internetprovider T-Mobile thuis kiezen. Dan kan je telefonie precies zo instellen als op de AVM website staat.

Als je bij internetprovider gaat voor de optie andere provider met vlan 300 (om LAN poort 3 en 4 ook als interpoort te kunnen gebruiken), dan werkt het dus niet. 

Bij interne nummer het netnummer gebruiken in mijn gemeente is dat 0548.

Ik zal wat plaatjes plaatsen.

Als het niet wil misschien een nieuw wachtwoord aanmaken.

Via vastbellen account wijzigen in mijn T-mobile.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Met je telefoonnummer. Ik zie dat je geen +31 gebruikt. Deed ik wel...heb ik verwijderd. Wat heb je gebruikt voor het interne nummer. Ik heb nu dezelfde instellingen als jij….en toch bijft alles grijs

 Bedankt voor het doorsturen van je instellingen!

Ik zal wat plaatjes plaatsen.

Als het niet wil misschien een nieuw wachtwoord aanmaken.

Via vastbellen account wijzigen in mijn T-mobile.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Ik heb de authenticatie naam leeg gemaakt & via internet aangevinkt…..en ik blijf een grijs bolletje zien.

De authenticatienaam komt ook weer automatisch terug.

Zou jij screen prints kunnen delen. Als jij het gewoon werkend hebt dan snap ik waarom het bij mij fout blijft gaan. Heb jij misschien iets gedaan met bekabeling naar je FB toe? Kan het me niet voorstellen dat er iets zou kunnen zijn...maar ondertussen zit ik maanden zonder mijn nummer.

Bedankt voor je reactie!

@nc1264 

Ik heb de telefoon werkend op een Fritzbox 5590.

Ik heb bij Authenticatienaam. < leeg laten

Bij Meer instellingen < Altijd aanmelden via een internetverbinding aanvinken.

Ik ga er van uit dat je de rest goed hebt staan.

Dan moet het werken.

@nc1264 Ik vrees dat ik door mijn ideeën heen ben, maar hopelijk kunnen mede-Fritzbox-gebruikers je helpen. Let er wel op met het delen van de configuratiebestanden dat er geen gebruikersnamen en wachtwoorden in staan!

Goedemiddag,

Is het al gelukt om de Fritzbox 7590 aan de praat te krijgen?

Ik heb zelf mijn fritzbox 7590 aan de praat voor internet, tv en telefonie en alles werkt.

echter zie ik wel verschillen met de settings die de Fritzbox voorschrijft met standaard waarden als je kiest voor tmobile thuis. 

Bij mij is de fritzbox met standaardwaarden als profiel dat poort 3 en 4 het niet doen en telefoon wel. Poort 3 of 4 zou je dan moeten gebruiken voor internet, maar ik denk dat poort 3 en 4 een andere VLAN krijgen vanuit de Fritzbox die niet op het nieuwe netwerk werkt. Als het goed is heeft Tmobile een oud en nieuwe platform voor TV.

Ga ik alles op vlan configureren dan heb ik op alle 4 de lan poorten internet en kan ik mijn tv aansluiten op poort 3 van de fritzbox, maar dan werkt de telefoon niet meer. Als oplossing tijdelijk switch op poort 1 en 2 en daar ook de tv op aansluiten.

 

Hoor graag of het nu wel gelukt is.

Het is mij niet gelukt om het aan de praat te krijgen. Let wel...ik gebruik ook nog fritz!fon's. Het zijn dus ook geen normale toestellen. Ik heb hier al mijn settings al eerder geplaatst. Ik heb het eigenlijk een beetje opgegeven dat ik het nog aan de praat ga krijgen. Vind het eigenlijk wel apart dat het zo geccompliceerd is bij T-Mobile. Zat hiervoor jaren bijj XS4ALL waar het zonder problemen heeft gewerkt. Zelfs met Ziggo en met dezelfde FritzBox werkte het zonder problemen. Weet niet of het probleem aan T-Mobile ligt of toch aan Fritz. Mocht je nog een gouden tip hebben wil ik deze graag horen.

Gegroet,

Ron

PS Het modem van T-Mobile is bij mij niet in gebruik.

Goedenavond, de fritzfon heb ik ook aangesloten 2 stuks en werken allebei. Ik gebruik ook geen router van tmobile alles via de fritzbox en repeaters. Heb jij de tmobile glasvezel gekozen in de fritzbox of heb je zelf de settings aangepast voor internet? 

Groeten Patrick

@nc1264 Ik vrees dat ik door mijn ideeën heen ben, maar hopelijk kunnen mede-Fritzbox-gebruikers je helpen. Let er wel op met het delen van de configuratiebestanden dat er geen gebruikersnamen en wachtwoorden in staan!

Goedemiddag,

Is het al gelukt om de Fritzbox 7590 aan de praat te krijgen?

Ik heb zelf mijn fritzbox 7590 aan de praat voor internet, tv en telefonie en alles werkt.

echter zie ik wel verschillen met de settings die de Fritzbox voorschrijft met standaard waarden als je kiest voor tmobile thuis. 

Bij mij is de fritzbox met standaardwaarden als profiel dat poort 3 en 4 het niet doen en telefoon wel. Poort 3 of 4 zou je dan moeten gebruiken voor internet, maar ik denk dat poort 3 en 4 een andere VLAN krijgen vanuit de Fritzbox die niet op het nieuwe netwerk werkt. Als het goed is heeft Tmobile een oud en nieuwe platform voor TV.

Ga ik alles op vlan configureren dan heb ik op alle 4 de lan poorten internet en kan ik mijn tv aansluiten op poort 3 van de fritzbox, maar dan werkt de telefoon niet meer. Als oplossing tijdelijk switch op poort 1 en 2 en daar ook de tv op aansluiten.

 

Hoor graag of het nu wel gelukt is.

Het is mij niet gelukt om het aan de praat te krijgen. Let wel...ik gebruik ook nog fritz!fon's. Het zijn dus ook geen normale toestellen. Ik heb hier al mijn settings al eerder geplaatst. Ik heb het eigenlijk een beetje opgegeven dat ik het nog aan de praat ga krijgen. Vind het eigenlijk wel apart dat het zo geccompliceerd is bij T-Mobile. Zat hiervoor jaren bijj XS4ALL waar het zonder problemen heeft gewerkt. Zelfs met Ziggo en met dezelfde FritzBox werkte het zonder problemen. Weet niet of het probleem aan T-Mobile ligt of toch aan Fritz. Mocht je nog een gouden tip hebben wil ik deze graag horen.

Gegroet,

Ron

PS Het modem van T-Mobile is bij mij niet in gebruik.

@Patrick_Meijer Voor het oude tv-platform was inderdaad een apart VLAN nodig. Dat werd doorgegeven op poort 3 en 4. Met het nieuwe platform is dat niet meer nodig en kun je de tv-box gewoon in je LAN-netwerk zetten. Het is wel raar dat deze instelling invloed heeft op de werking van telefonie. Voor zover ik weet waren daarvoor geen instellingen in het T-Mobile-profiel, omdat de VOIP-gegevens tot voor kort niet officieel vrijgegeven werden. Zou je eens kunnen kijken of er, naast het VLAN op poort 3 en 4, instellingen anders zijn met en zonder TM-profiel? Misschien kun je screenshots maken en zo vergelijken. Ik ben benieuwd wat daar uit komt, want ik heb geen idee hoe deze instellingen met elkaar in verband staan.

De enigste instelling die ik doe is ipv jet standaard tmobile glasvezel. Aanpassen en op vlan300 zetten. Dan komen alle 4 de lan poorten online. Dit zal wel in het profiel nog zitten van de fritBox als je kiest voortmobile thuis dat 3 en 4 een andere vlan krijgen. Verder zijn de settings voor telefonie zoals fritzbox ze voorschrijft om in te stellen. 

Reputatie 7
Badge +3

@Patrick_Meijer Voor het oude tv-platform was inderdaad een apart VLAN nodig. Dat werd doorgegeven op poort 3 en 4. Met het nieuwe platform is dat niet meer nodig en kun je de tv-box gewoon in je LAN-netwerk zetten. Het is wel raar dat deze instelling invloed heeft op de werking van telefonie. Voor zover ik weet waren daarvoor geen instellingen in het T-Mobile-profiel, omdat de VOIP-gegevens tot voor kort niet officieel vrijgegeven werden. Zou je eens kunnen kijken of er, naast het VLAN op poort 3 en 4, instellingen anders zijn met en zonder TM-profiel? Misschien kun je screenshots maken en zo vergelijken. Ik ben benieuwd wat daar uit komt, want ik heb geen idee hoe deze instellingen met elkaar in verband staan.

@nc1264 Ik vrees dat ik door mijn ideeën heen ben, maar hopelijk kunnen mede-Fritzbox-gebruikers je helpen. Let er wel op met het delen van de configuratiebestanden dat er geen gebruikersnamen en wachtwoorden in staan!

Goedemiddag,

Is het al gelukt om de Fritzbox 7590 aan de praat te krijgen?

Ik heb zelf mijn fritzbox 7590 aan de praat voor internet, tv en telefonie en alles werkt.

echter zie ik wel verschillen met de settings die de Fritzbox voorschrijft met standaard waarden als je kiest voor tmobile thuis. 

Bij mij is de fritzbox met standaardwaarden als profiel dat poort 3 en 4 het niet doen en telefoon wel. Poort 3 of 4 zou je dan moeten gebruiken voor internet, maar ik denk dat poort 3 en 4 een andere VLAN krijgen vanuit de Fritzbox die niet op het nieuwe netwerk werkt. Als het goed is heeft Tmobile een oud en nieuwe platform voor TV.

Ga ik alles op vlan configureren dan heb ik op alle 4 de lan poorten internet en kan ik mijn tv aansluiten op poort 3 van de fritzbox, maar dan werkt de telefoon niet meer. Als oplossing tijdelijk switch op poort 1 en 2 en daar ook de tv op aansluiten.

 

Hoor graag of het nu wel gelukt is.

Reputatie 7
Badge +3

@nc1264 Ik vrees dat ik door mijn ideeën heen ben, maar hopelijk kunnen mede-Fritzbox-gebruikers je helpen. Let er wel op met het delen van de configuratiebestanden dat er geen gebruikersnamen en wachtwoorden in staan!

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @nc1264 

@yolo123 & @Micronikje hebben beide een FB 7590 met VoIP van T-Mobile werkend, ik tag ze hier even met de hoop dat ze je kunnen helpen en hun configuratie hier kunnen delen 🤞

Met zoveel aandacht moet het toch wel een keer lukken. Dat met wachtwoorden ben ik wel nieuwsgierig geworden. Als ik inlog op mijn user account stel ik een wachtwoord in op deze pagina

Ik gebruik hierbij een $ teken omdat er een vreemde teken in moet staan. Voor de rest zijn het letters en nummers.

Dit wachtwoord gebruik ik dan op mijn Fritzbox

Ik heb het met en zonder voip.t-mobilethuis.nl geprobeerd. Ook met het nummer heb ik vanalles geprobeerd….maar het resultaat is en blijft

 

Geen succes dus. 

 

Nu heb ik je tip gevolgd en daar een _ gebruikt...maar dat is geen speciale karakter. Als ik er een - van maak wordt het wachtwoord wel opgeslagen.

Ook nu blijft het resultaat hetzelfde en is er dus geen succes.

Ik vind het fijn dat jullie allemaal mee helpen om dit opgelost te krijgen @Waqqas @Demi @TMTV @Lisa mijn dank hiervoor. Helaas kan ik er weinig positiefs melden over het resultaat. 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@nc1264 Ik ga nog een poging wagen :-). Ik zie in je screenshots dat je een foutmelding van de server terugkrijgt (401), dus de verbinding werkt. Dan zijn er nog twee dingen die je kunt proberen. Ten eerste: gebruik je deze gegevens ook via een ander apparaat? Er kunnen maar twee apparaten tegelijk geregistreerd zijn en een login blijft een uur actief (hetzelfde principe als DHCP-leasetijd). Is dat niet het probleem, dan kan het ook nog in je wachtwoord zitten. Via My T-Mobile Thuis heb je zelf een wachtwoord ingesteld met een verplicht leesteken. Uit eigen ervaring weet ik dat sommige apparaten daar problemen mee hebben. Een leesteken dat wel werkt, is de underscore: _ . Zou je eens willen proberen om alleen die te gebruiken en de overige speciale tekens te verwijderen?

Ik hoop dat dit de oplossing is (en dat ik @Lisa's hoge verwachtingen heb kunnen waarmaken ;-)).

Hi @nc1264, merci voor deze terugkoppeling! Rot om te lezen dat het niet is gelukt, want ik had ontzettend gehoopt dat deze handeling ervoor zou zorgen dat het aansluiten zou lukken. Graag trommel ik @Waqqas@TMTV en @Pieter_B op met de hamvraag of jullie nog een laatste tip hebben? Ik wil niets liever dan dat jij dit werkend gaat krijgen!

Hallo @Lisa ,

bedankt voor je bericht. Ik heb niet anders dan lof voor alle mensen die met adviezen zijn gekomen. Ik snap ook niet waarom het niet wil werken...zelfs niet na een reset naar fabriekstand. Ik heb  het idee dat het aan mijn FB ligt. Ik heb dit zelfs bij AVM.nl nagevraagd en ook hun advies heeft niet geholpen.

Het vervelende is, is dat ik ook FB telefoon toestellen heb en die werken alleen met een FB router/modem. Dubbel pech dus.

Ik heb screenshots gedeeld met hoe ik eea heb ingesteld. Mocht iemand het wel aan de praat hebben gekregen...kan die persoon dan gewoon eens laten zien hoe ze dit hebben gedaan. Ik hoop dit toch wel een keer aan de praat te krijgen. Dat ik overga naar de Zyxel is geen optie

Reputatie 7
Badge +4

Hi @nc1264, merci voor deze terugkoppeling! Rot om te lezen dat het niet is gelukt, want ik had ontzettend gehoopt dat deze handeling ervoor zou zorgen dat het aansluiten zou lukken. Graag trommel ik @Waqqas, @TMTV en @Pieter_B op met de hamvraag of jullie nog een laatste tip hebben? Ik wil niets liever dan dat jij dit werkend gaat krijgen!

Een complete reset gedaan van mijn Fritzbox en vanaf scratch de telefoon gegevens ingevoerd. 

Helaas moet ik melden dat het NIET gelukt is. Ik heb de backup van mijn Fritzbox weer terug gezet. Ben hier wel enorm teleurgesteld over. Weet niet waar het probleem vandaan komt maar het feit dat ik hier zoveel moeite voor moet dan is meer dan jammer.

Reageer