Beantwoord

Telefoon aansluiten via een FritzBox 7590


Reputatie 2
  • is een Master Poster
  • 22 reacties

SInds vandaag ben ik aangesloten op T-mobile thuis glas en uiteraard heb ik mijn FritzBox 7590 weer aangesloten. Alles werkt perfect...maar ik krijg mijn telefoon niet aangesloten. Nu heb ik hier ook topics gevonden mbt het aansluiten maar nergens wordt echt duidelijk gemaakt hoe eea ingevuld moet worden zodat het ook werkt. Is hier een goede handleiding voor?

Zelfs met deze van AVM zelf lukt het mij niet: FRITZ!Box op de aansluiting van T-Mobile configureren | AVM Nederland

 

 

icon

Beste antwoord door Demi van Odido 19 May 2022, 10:50

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

51 reacties

@nc1264 

Ik heb de telefoon werkend op een Fritzbox 5590.

Ik heb bij Authenticatienaam. < leeg laten

Bij Meer instellingen < Altijd aanmelden via een internetverbinding aanvinken.

Ik ga er van uit dat je de rest goed hebt staan.

Dan moet het werken.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @nc1264 

@yolo123 & @Micronikje hebben beide een FB 7590 met VoIP van T-Mobile werkend, ik tag ze hier even met de hoop dat ze je kunnen helpen en hun configuratie hier kunnen delen 🤞

Reputatie 7
Badge +6

@nc1264 Ik ga nog een poging wagen :-). Ik zie in je screenshots dat je een foutmelding van de server terugkrijgt (401), dus de verbinding werkt. Dan zijn er nog twee dingen die je kunt proberen. Ten eerste: gebruik je deze gegevens ook via een ander apparaat? Er kunnen maar twee apparaten tegelijk geregistreerd zijn en een login blijft een uur actief (hetzelfde principe als DHCP-leasetijd). Is dat niet het probleem, dan kan het ook nog in je wachtwoord zitten. Via My T-Mobile Thuis heb je zelf een wachtwoord ingesteld met een verplicht leesteken. Uit eigen ervaring weet ik dat sommige apparaten daar problemen mee hebben. Een leesteken dat wel werkt, is de underscore: _ . Zou je eens willen proberen om alleen die te gebruiken en de overige speciale tekens te verwijderen?

Ik hoop dat dit de oplossing is (en dat ik @Lisa's hoge verwachtingen heb kunnen waarmaken ;-)).

Ik zal wat plaatjes plaatsen.

Als het niet wil misschien een nieuw wachtwoord aanmaken.

Via vastbellen account wijzigen in mijn T-mobile.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Hier exact hetzelfde probleem. Dit topic stopt eigenlijk zonder oplossing. Na heel wat gedoe is het mij gelukt:

Je moet als internetprovider T-Mobile thuis kiezen. Dan kan je telefonie precies zo instellen als op de AVM website staat.

Als je bij internetprovider gaat voor de optie andere provider met vlan 300 (om LAN poort 3 en 4 ook als interpoort te kunnen gebruiken), dan werkt het dus niet. 

Ik heb gewoon vlan 300 methode gedaan.

En mijn vaste telefonie werkt hier prima.

 

Reputatie 7
Badge +6

@nc1264 Ik vrees dat ik door mijn ideeën heen ben, maar hopelijk kunnen mede-Fritzbox-gebruikers je helpen. Let er wel op met het delen van de configuratiebestanden dat er geen gebruikersnamen en wachtwoorden in staan!

Reputatie 2

misschien dat het nog helpt, maar hierbij de instellingen/screenshots die het bij mij (weliswaar op een FritzBox 4060) werkend hebben gekregen:

  1. bij telephone number for registration heb ik wel de landcode ervoor zitten (31) - maar bijv niet de '+’ (en dus ook niet de 1e 0 van je area code, dus 3130etc in mijn geval)
  2. Username is de ‘langere versie’ van m'n T-Mobile gebruikersnaam, dus met iets van ‘Pnnn’ erachter. Die wordt vermeld op de T-Mobile site als je Vast Bellen-account (wachtwoord) gaat ophalen/instellen (heb ik niet ergens anders gezien(?))
  3. Zelfde id ook bij Authentication name ingevuld.
  4. verder niets gewijzigd

Deze methode werkte voor mij 😊

Reputatie 2

misschien dat het nog helpt, maar hierbij de instellingen/screenshots die het bij mij (weliswaar op een FritzBox 4060) werkend hebben gekregen:

  1. bij telephone number for registration heb ik wel de landcode ervoor zitten (31) - maar bijv niet de '+’ (en dus ook niet de 1e 0 van je area code, dus 3130etc in mijn geval)
  2. Username is de ‘langere versie’ van m'n T-Mobile gebruikersnaam, dus met iets van ‘Pnnn’ erachter. Die wordt vermeld op de T-Mobile site als je Vast Bellen-account (wachtwoord) gaat ophalen/instellen (heb ik niet ergens anders gezien(?))
  3. Zelfde id ook bij Authentication name ingevuld.
  4. verder niets gewijzigd
Reputatie 7

Hi @nc1264, merci voor deze terugkoppeling! Rot om te lezen dat het niet is gelukt, want ik had ontzettend gehoopt dat deze handeling ervoor zou zorgen dat het aansluiten zou lukken. Graag trommel ik @Waqqas, @TMTV en @Pieter_B op met de hamvraag of jullie nog een laatste tip hebben? Ik wil niets liever dan dat jij dit werkend gaat krijgen!

“Update”

Storing met de thuis telefoon was om 12:00 uur opgelost.

Ik heb niks aan de instellingen veranderd.

Opgelost. 👍

Reputatie 1

@nc1264 Ik vrees dat ik door mijn ideeën heen ben, maar hopelijk kunnen mede-Fritzbox-gebruikers je helpen. Let er wel op met het delen van de configuratiebestanden dat er geen gebruikersnamen en wachtwoorden in staan!

Goedemiddag,

Is het al gelukt om de Fritzbox 7590 aan de praat te krijgen?

Ik heb zelf mijn fritzbox 7590 aan de praat voor internet, tv en telefonie en alles werkt.

echter zie ik wel verschillen met de settings die de Fritzbox voorschrijft met standaard waarden als je kiest voor tmobile thuis. 

Bij mij is de fritzbox met standaardwaarden als profiel dat poort 3 en 4 het niet doen en telefoon wel. Poort 3 of 4 zou je dan moeten gebruiken voor internet, maar ik denk dat poort 3 en 4 een andere VLAN krijgen vanuit de Fritzbox die niet op het nieuwe netwerk werkt. Als het goed is heeft Tmobile een oud en nieuwe platform voor TV.

Ga ik alles op vlan configureren dan heb ik op alle 4 de lan poorten internet en kan ik mijn tv aansluiten op poort 3 van de fritzbox, maar dan werkt de telefoon niet meer. Als oplossing tijdelijk switch op poort 1 en 2 en daar ook de tv op aansluiten.

 

Hoor graag of het nu wel gelukt is.

Reputatie 6
Badge

SIP 401 is de unauthorized fout melding. SIP 401 lijkt vooral te maken te hebben met username + password.

Check dus je USERNAME in T-mobile thuis en vergelijk die met de username in de Frtizbox SIP instellingen. En doe hetzelfde voor het password.

 

Reputatie 7
Badge +15

@nc1264

Misschien eens een fabrieksreset uitvoeren van de FB en de handleiding volgen van AVM?

Niks meer doen en het telefoonnummer juist invoeren dus beginnen met +31 en intern zonder 030.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @peter-keetfm, we hebben gisteren inderdaad korte tijd een verbindingsprobleem gehad waardoor sommige klanten geen gebruik konden maken van Vast Bellen. Jouw bericht is me ontschoten, anders had ik hier ook meteen de link naar het topic geplaatst: [Opgelost] Problemen met Vast Bellen | T-Mobile Community. Gelukkig is het snel en adequaat ohersteld!

Bedankt voor jouw herstelmelding!

Reputatie 2

Hi @nc1264, merci voor deze terugkoppeling! Rot om te lezen dat het niet is gelukt, want ik had ontzettend gehoopt dat deze handeling ervoor zou zorgen dat het aansluiten zou lukken. Graag trommel ik @Waqqas@TMTV en @Pieter_B op met de hamvraag of jullie nog een laatste tip hebben? Ik wil niets liever dan dat jij dit werkend gaat krijgen!

Hallo @Lisa ,

bedankt voor je bericht. Ik heb niet anders dan lof voor alle mensen die met adviezen zijn gekomen. Ik snap ook niet waarom het niet wil werken...zelfs niet na een reset naar fabriekstand. Ik heb  het idee dat het aan mijn FB ligt. Ik heb dit zelfs bij AVM.nl nagevraagd en ook hun advies heeft niet geholpen.

Het vervelende is, is dat ik ook FB telefoon toestellen heb en die werken alleen met een FB router/modem. Dubbel pech dus.

Ik heb screenshots gedeeld met hoe ik eea heb ingesteld. Mocht iemand het wel aan de praat hebben gekregen...kan die persoon dan gewoon eens laten zien hoe ze dit hebben gedaan. Ik hoop dit toch wel een keer aan de praat te krijgen. Dat ik overga naar de Zyxel is geen optie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @nc1264 

Misschien is het handig om wat screenshots van de instellingen te delen?

Wat niet in bovenstaande handleiding staat is bij additional settings always register via internet connection aanvinken, dit zou je ook kunnen testen.

Reputatie 2

Ik heb de authenticatie naam leeg gemaakt & via internet aangevinkt…..en ik blijf een grijs bolletje zien.

De authenticatienaam komt ook weer automatisch terug.

Zou jij screen prints kunnen delen. Als jij het gewoon werkend hebt dan snap ik waarom het bij mij fout blijft gaan. Heb jij misschien iets gedaan met bekabeling naar je FB toe? Kan het me niet voorstellen dat er iets zou kunnen zijn...maar ondertussen zit ik maanden zonder mijn nummer.

Bedankt voor je reactie!

Reputatie 2

Ik zal wat plaatjes plaatsen.

Als het niet wil misschien een nieuw wachtwoord aanmaken.

Via vastbellen account wijzigen in mijn T-mobile.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Met je telefoonnummer. Ik zie dat je geen +31 gebruikt. Deed ik wel...heb ik verwijderd. Wat heb je gebruikt voor het interne nummer. Ik heb nu dezelfde instellingen als jij….en toch bijft alles grijs

 Bedankt voor het doorsturen van je instellingen!

Reputatie 2

Met zoveel aandacht moet het toch wel een keer lukken. Dat met wachtwoorden ben ik wel nieuwsgierig geworden. Als ik inlog op mijn user account stel ik een wachtwoord in op deze pagina

Ik gebruik hierbij een $ teken omdat er een vreemde teken in moet staan. Voor de rest zijn het letters en nummers.

Dit wachtwoord gebruik ik dan op mijn Fritzbox

Ik heb het met en zonder voip.t-mobilethuis.nl geprobeerd. Ook met het nummer heb ik vanalles geprobeerd….maar het resultaat is en blijft

 

Geen succes dus. 

 

Nu heb ik je tip gevolgd en daar een _ gebruikt...maar dat is geen speciale karakter. Als ik er een - van maak wordt het wachtwoord wel opgeslagen.

Ook nu blijft het resultaat hetzelfde en is er dus geen succes.

Ik vind het fijn dat jullie allemaal mee helpen om dit opgelost te krijgen @Waqqas @Demi @TMTV @Lisa mijn dank hiervoor. Helaas kan ik er weinig positiefs melden over het resultaat. 

 

 

Bij interne nummer het netnummer gebruiken in mijn gemeente is dat 0548.

Hier exact hetzelfde probleem. Dit topic stopt eigenlijk zonder oplossing. Na heel wat gedoe is het mij gelukt:

Je moet als internetprovider T-Mobile thuis kiezen. Dan kan je telefonie precies zo instellen als op de AVM website staat.

Als je bij internetprovider gaat voor de optie andere provider met vlan 300 (om LAN poort 3 en 4 ook als interpoort te kunnen gebruiken), dan werkt het dus niet. 

Reputatie 2

misschien dat het nog helpt, maar hierbij de instellingen/screenshots die het bij mij (weliswaar op een FritzBox 4060) werkend hebben gekregen:

  1. bij telephone number for registration heb ik wel de landcode ervoor zitten (31) - maar bijv niet de '+’ (en dus ook niet de 1e 0 van je area code, dus 3130etc in mijn geval)
  2. Username is de ‘langere versie’ van m'n T-Mobile gebruikersnaam, dus met iets van ‘Pnnn’ erachter. Die wordt vermeld op de T-Mobile site als je Vast Bellen-account (wachtwoord) gaat ophalen/instellen (heb ik niet ergens anders gezien(?))
  3. Zelfde id ook bij Authentication name ingevuld.
  4. verder niets gewijzigd

Deze methode werkte voor mij 😊

Blij te horen!

En/maar zoals ik op 26 oktober al aangaf bij mij niet meer, toen al van alles geprobeerd, nder eDNS server instellen etc.

Vanavond toch nog maar eens even gaan prutsen… en gelukt!

Ik heb twee dingen gedaan:

  1. nieuw wachtwoord ingesteld (weet maar nooit, misschien geblokkeerd door vele mislukte pogingen) - maar dat gaf geen verbetering
  2. er is ergens in de wizard een drop-down menuutje "Additional Settings for the Connection”. Die heb ik eerder helemaal niet aangeraakt, maar nu heb ik de vinkjes 1-voor-1 aangezet bij:
    - “Use telephone number for registration”, (dat gaf nog geen verbetering, maar aan laten staan) en vervolgens:
    - “Always register via an internet connection” - Bingo!

Vraag me niet waarom het eerst gewoon werkte met de default instellingen, vervolgens niet meer, en nu na paar extra vinkjes gezet te hebben wel weer.

Misschien tussendoor een update van de Fritzbox firmware geweest, of toch stiekem wat aan T-mobile kant gewijzigd.

Hoe dan ook, hij doet het weer!! (.. en maar afwachten voor hoe lang 😶)

Het probleem zit bij T-Mobile.

Mijn 5590 heeft geen update gehad.

 

Ik wacht het af.

Ik ga er dan vanuit dat dit opgepakt wordt door T-Mobile. 

Reputatie 2

Een complete reset gedaan van mijn Fritzbox en vanaf scratch de telefoon gegevens ingevoerd. 

Helaas moet ik melden dat het NIET gelukt is. Ik heb de backup van mijn Fritzbox weer terug gezet. Ben hier wel enorm teleurgesteld over. Weet niet waar het probleem vandaan komt maar het feit dat ik hier zoveel moeite voor moet dan is meer dan jammer.

Reputatie 2

Dit is wat ik heb ingesteld

 

En dit is altijd het resultaat:

Ik heb zo’n beetje alle instellingen geprobeerd. Ik heb zelfs mijn FB compleet gereset. Het vervelende is dat ik FritzFon’s heb die nu compleet waardeloos zijn. De lijn werkt als ik de router van t-mobile zelf gebruik. Zou je screen prints kunnen delen? Ik krijg het gewoon niet voor elkaar en dat is best wel frustrerend.

Bedankt in ieder geval!

Gegroet,

Ron