Beantwoord

Terugsturen apparatuur niet mogelijk

  • 24 February 2023
  • 17 reacties
  • 689 Bekeken

Hallo community, 

Onlangs ben ik overgestapt op een andere aanbieder. Voor T-Mobile heb ik alle apparatuur in een doos naar een DHL servicepunt gebracht volgens de instructies. Echter werkte de QR-code niet bij het inleverpunt, ook de track and trace code (het alternatief) werkte niet. 

Vervolgens heb ik de klantenservice van T-Mobile gebeld. Daar kreeg ik te horen dat hier vaker problemen mee zijn, omdat T-Mobile onlangs is overgestapt van PostNL naar DHL. Het advies was vervolgens dat ik een briefje in de doos doe met een code en mijn gegevens + dezelfde code op de doos zet. Met deze doos naar PostNL en die zouden mij verder kunnen helpen als ik een track&trace code zou geven. De betreffende code kreeg ik van de klantenservice. Enige nadeel zou zijn dat hier wat kosten bij komen voor de klant.

Hier had ik mijn twijfels over, of de code wel zou werken bij PostNL. De klantenservice verzekerde mij ervan dat de code werkt. Verder had de klantenservice geen concreet adres waar de apparatuur naar verstuurd moet worden. Ook kon de klantenservice niet achter dit adres komen, ook niet met de track&trace code. Nou, goed, een beetje gek, maar ik vertrouwde maar dat het nu wel zou werken.

 

Wat blijkt, sta ik weer voor niks bij PostNL. Code werkt niet. 

 

Ondertussen heb ik ook een mail ontvangen dat ik een boete krijg voor het niet inleveren van de apparatuur. Mooi is dat.

 

Ik vind dat ik er ondertussen wel meer dan genoeg tijd aan heb besteed en dat het probleem in dit geval bij T-Mobile ligt. Wat mij betreft mogen jullie de appatuur hier komen ophalen. Ik zie het niet zitten om nog eens met codes of adresgegevens naar een pakketpunt te gaan. 

 

Laat maar weten hoe dit opgelost kan worden!

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 24 February 2023, 16:44

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @TKMeijer, welkom op onze Community! Ik vind het jammer om te horen dat je ons gaat verlaten. Hier lees je alles over hoe je het apparatuur terug kan sturen:  

 

 

Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust.

Hi Team...I received the return label email with the code 3SCFUS******* but its not working and postNL said the code is not correct. Also the link to download the return label ends up on error.

Could you provide the correct retour code or label.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Shriharsha, I am here to help! Can you please use a different way of returning the hardware? You can put the following on the box:

  • your customer number or name
  • the return code
  • this address

T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 15021
1117ZZ Schiphol

As you are using '’Antwoordnummer'’, the shipment will be free of charge. Please hold the receipt they will give you close, or make a picture of it. This is your proof of sending the hardware back to us. Thanks in advance!

Hi @Shriharsha, I am here to help! Can you please use a different way of returning the hardware? You can put the following on the box:

  • your customer number or name
  • the return code
  • this address

T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 15021
1117ZZ Schiphol

As you are using '’Antwoordnummer'’, the shipment will be free of charge. Please hold the receipt they will give you close, or make a picture of it. This is your proof of sending the hardware back to us. Thanks in advance!

Thank you Cheyenne...will follow the step as mentioned.

Het heeft een staartje gekregen, modem is uiteindelijk opgestuurd. 15 maart bevestigingsmail gehad. Gisteren heeft tmobile geld van mijn rekening afgeschreven voor het niet versturen van de modem. Het bedrag heb ik ingetrokken en heb vandaag een betalingsherinnering gekregen. Wil je dit oplossen?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @TKMeijer, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb een aantal aanpassingen gedaan in mijn systeem waardoor alles recht zal trekken. Je hoeft je hier dus geen zorgen over te maken! Ik wens je nog een prettige dag.

hoi,,

Ik heb een track and trace code ontvangen om mijn tv box terug te sturen maar die werkt niet (zoals bij de meeste van de mensen).

Mijn Dhl service point heeft nu zelf een track and trace code aan toegevoegd en mijn pakket verzonden.  Er zit wel een brief met mijn naam etc in het verzonde doos. 

Zal dit nu goed gaat of hoe zit het?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @XxXAmyxXx, we pakken jouw vraag in je eigen topic verder op: track and trace code werkt niet | T-Mobile Community. Zo behouden we het overzicht en kunnen we je nog sneller helpen! 😊 Het is overigens niet toegestaan om dezelfde vraag/hetzelfde verzoek in meerdere topics te plaatsen. Mocht je de Huisregels nog niet gelezen hebben, neem ze als je tijd hebt eventjes door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | T-Mobile Community. Thanks voor je begrip!

Reputatie 1

Goedenmiddag 

 

Ik wil de oude apparatuur terugsturen van ons oude adres. Maar ik heb geen QR code gehad. Kan ik het met het antwoord nummer verzenden.?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @MarcelAstrid1012, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. We hebben hier een heel topic over geschreven hoe je apparaten kan retourneren zonder QR code. Neem gerust een kijkje in het topic:  

 

 

Kom je er daarna nog niet uit? Laat het ons dan gerust weten, we staan voor je klaar!

Reputatie 1

Hallo daar. Ook vandaag weer bij een DHL punt geweest. 

Zonder QR code wordt er niks aan genomen bij DHL 

Ik zou zeggen kom het maar ophalen. Ik gaat niet stad en land af om een DHL punt te gaan zoeken. De meeste hier zijn al om 17.30 dicht. Ik werk tot 1700 dus is lastig. 

Dus stuur mij de QR. Of het beland bij elektriciteits afdeling van de gemeente. 

Het is nu de 3e keer dit jaar. Dat T Mobile zijn zaakjes niet op orde heeft. Eerst de update. Daarna onze verhuizing en het terug sturen van de apparatuur. Wij zijn er klaar mee. 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hallo daar. Ook vandaag weer bij een DHL punt geweest. 

Zonder QR code wordt er niks aan genomen bij DHL 

Ik zou zeggen kom het maar ophalen. Ik gaat niet stad en land af om een DHL punt te gaan zoeken. De meeste hier zijn al om 17.30 dicht. Ik werk tot 1700 dus is lastig. 

Dus stuur mij de QR. Of het beland bij elektriciteits afdeling van de gemeente. 

Het is nu de 3e keer dit jaar. Dat T Mobile zijn zaakjes niet op orde heeft. Eerst de update. Daarna onze verhuizing en het terug sturen van de apparatuur. Wij zijn er klaar mee. 

 

Een beetje moeite zal je een hoop geld schelen. 

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. .

Ik sluit me aan bij MarcelAstrid1012

Odido vraagt aan mij om de router retour te sturen, maar ik heb geen werkende QR code ontvangen. Klantenservice is niet bereikbaar, ik krijg geen reactie op de mail en ik krijg geen duidelijke reactie via de chat(bot).

Na instructie van jullie bericht in dit forum, ben ik bij diverse DHL punten geweest, ze nemen het pakket niet aan zonder QR code.

Ik kan zo niet aan jullie eis voldoen om de router retour te sturen. Graag ontvang ik nieuwe, werkende instructies hoe ik de router retour kan sturen.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @ludoludo ,

Ik herken mij ook in de reactie van de medewerkers bij twee verschillende DHL punten bij mij in de buurt.
Zonder QR code wordt er niets ingenomen en kan je onverrichter zake weer naar huis.
Hierbij een oproep aan Odido: zorg ervoor dat DHL dus ook zonder QR code de retour paketten accepteert! Of nog beter, zorg dat je altijd een QR code ontvangt en dat deze ook daadwerkelijk ten alle tijde in je Odido app te zien is.

Reputatie 7
Badge +16

Als ik het zo lees, is onderstaande dus in de praktijk bij veel DHL-punten niet mogelijk omdat het pakket zonder QR-code niet geaccepteerd wordt, klopt dat?

Hier moet dan wel zaak van worden gemaakt. In principe zou een DHL-punt ook een pakket zonder QR moeten kunnen accepteren voor verzending. Zolang de adresgegevens er correct op staan. Ik wil dit graag beleggen bij onze DHL contactpersoon, maar heb dan wel de bevestiging nodig dat dit aan de lopende band gebeurt. We kunnen jammer genoeg niet bepalen wat een lokaal afleverpunt zelf besluit te doen - ook al zou dat in opdracht van DHL moeten gaan.

Reputatie 2

Helaas hier dezelfde ervaring met DHL. Maar ook Odido zelf doet het niet goed,waarom is het sturen van een QR code toch zo moeilijk? Ik moet binnenkort over 12 dagen het modem en toebehoren terugsturen wegens beeindiging totale abonnement. Zal mij  benieuwen of ik nog een QR code krijg anders wordt het weer briefje in de doos enz.. DHL doet er vervolgens meer dan een week over om het bij jullie af te leveren! Het zou dan ook handig zijn eens bericht van Odido te krijgen dat alles ontvangen is, dat gebeurde bij mijn terugzending van de tvbox dus niet. Administratief moet Odido nog veel beter zijn best gaan doen, de diensten internet is overigens mij prima bevallen, tvbox was een tegenvaller veel storing, tvapp werkte weer prima op een android boxje in mijn geval een XAOMI Miboxje,maar op een LG oled tv puinhoop.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Jason van Odido ,

Je hebt het over "Zolang de adresgegeven er correct op staan" is het dan mogelijk dat deze Odido adres gegevens in het topic “Hoe stuur je de apparatuur terug” komen te staan?

Reageer