Beantwoord

Tp-Link Deco x50 met Zyxel T50

  • 7 August 2022
  • 16 reacties
  • 3375 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 8 reacties

Beste lezers,

Ik heb 3 stuks deco x50 voor een mesh wifi gekocht.

Helaas loop ik tegen het netwerk van t-mobile tegen.

Ik krijg na het connecten met de deco na een herstart of hard reset enkele minuten internet en vervolgens valt het weg.

Wat heb ik al uitgesloten:

Zyxel t50 modem er tussen uitgehaald en direct op de converter aangesloten met vlan 300 en prio 0 en zowel 1.

Alles gereset. ( Terug naar fabrieksinstellingen, meerdere malen )

Er zit geen switch na de Deco 1

De wan kabel van de converter naar de deco zit op poort 1.

Deco 2 en deco 3 uitgezet. Dus ik wil eerst de verbinding met alleen deco 1 intact houden.

In het kort ik heb nu letterlijk niets anders dan een converter direct op 1x deco aangesloten en internet valt steeds weg.

Iemand een oplossing?

 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 7 August 2022, 17:19

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

16 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Wat is je ervaring als je alleen de zyxel aansluit?

Wat is je ervaring als je alleen de zyxel aansluit?

Exact hetzelfde helaas

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @AA-A 

Het is verstandig om eerst te zorgen dat de verbinding met de Zyxel in orde is. Valt deze ook na een tijdje weg dus een rode wereldbol? Welke lampjes branden, knipperen of zijn uit op de mediaconverter wanneer er geen verbinding is?

Hi @Waqqas 

De verbinding met de zyxel modem is intact, ook op de converter is te zien dat verbinding niet uitvalt.

Ik gebruik de modem nu iets korter dan een jaar icm 5x een super wifi van kpn.

De reden van aanschaf voor de deco x50 is vanwege de ethernet haulback.

 

Zowel via t50 zyxel modem of zonder direct verbinding te maken met èèn deco heb ik de eerste minut internet, maar daarna valt internet weg.

In deze fase heb ik alle super wifis uitgezet en losgekoppeld en met geen enkel mogelijkheid krijgen die verbinding.

 

Ook heb ik geprobeerd de zyxel op reeks 3 te zetten en vervolgens uit te zetten en vervolgens èèn deco direct met de converter te laten verbinden. Geen switch of iets anders gewoon direct. Wederom 1 minut internet daarna geen internet. Dit terwijl de verbinding op de converter connectie heeft. Mijn conclusie is dat de deco x50 icm t-mobile lijn niet werkt op 1 of ander manier.

 

Zowel èèn deco zonder switch met alles uit en alleen 1 kabel van converter naar de deco geeft aan dat de converter verbinding heeft.

Hetzelfde verhaal met zyxel er tussen. De rest staat uit en losgekoppeld dus. In de fase brandt alles gewoon zoals het hoort. Wereldbol groen dus.

 

Reputatie 7
Badge +15

@AA-A

En kan je de andere Deco units ook 1 voor 1 testen? Andere gebruikers met een andere versie van de TP-LINK Deco ervaren hier geen problemen mee, bovendien wordt er niks geblokkeerd door T-Mobile.

Kies ook eens voor operating mode Acces Point Mode in de app of via de web interface, misschien werkt dat beter.

@Waqqas zal is proberen, acces point bewust niet getest omdat ik dat niet wil gebruiken. 

Reputatie 7
Badge +15

@AA-A

Ah sorry Acces Point Mode hoeft niet wanneer de Zyxel er niet tussen zit.

Wanneer de Deco achter de Zyxel zit in acces point mode dan blijft het WiFi mesh netwerk tussen de 3 Deco's werken, internet poorten blijven werken en je hebt ook geen dubbele NAT. Alleen de router functies op de Deco werken dan niet.

@Waqqas hmmmm ik twijfel of de wifi mesh wel intact zal blijven als je voor acces point mode zal kiezen. heb je hier zelf ervaring mee gehad toevallig ? ik ga het vanavond testen ! 

Reputatie 7
Badge +15

@AA-A

Ik heb zelf nooit een 2de router gehad maar bij andere mensen met de opstelling Zyxel > hoofd Deco in Acces Point Mode, werkten de Deco's prima met elkaar in een mesh netwerk en de WiFi op de Zyxel uit zodat er alleen WiFi van de Deco is.

Jammer dat de T-Mobile modem niet in bridge modus gezet kan worden. Je verliest je instellingen platform van je T-Mobile modem als je die er tussen uithaalt en de deco's direct op de converter aansluit.
iemand ervaring met een tp link modem/router er tussen te zetten i.p.v. de zyxel modem die compatible is met t-mobile en de deco x50's.

 

Reputatie 6
Badge +3

Jammer dat de T-Mobile modem niet in bridge modus gezet kan worden. Je verliest je instellingen platform van je T-Mobile modem als je die er tussen uithaalt en de deco's direct op de converter aansluit.
iemand ervaring met een tp link modem/router er tussen te zetten i.p.v. de zyxel modem die compatible is met t-mobile en de deco x50's.

 

Wat bedoel je met instellingen platform? Als dat de instellingen in My T-Mobile Thuis, dat werkt alleen met het door TM geleverde modem. 

de webinterface ( 192.168.1.1 ) instellingen van de t-mobile instellingen bedoel ik daarmee excuses

Reputatie 6
Badge +3

Ahh snap hem nu. Welke instellingen mis je op de Deco die de Zyxel wel heeft. 

Ik zie alleen maar voordelen door de deco direct op de mediaconverter te zetten. Maakt alles een stuk simpeler. 

Hi, het is nu eindelijk gelukt om de 3x deco's aan te sluiten op het netwerk ! zonder de zyxel modem.
Wel valt me op dat het bereik buiten het huis om echt belabberd is. 4 meter van de deco van de woonkamer in de tuin heb ik zo een snelheid van ongeveer 10mbit… binnen haal ik wel gewoon 100mbit.

iemand ervaring met aimesh routers van asus ? die spreken mij ook aan.. ik kan zo 123 niet vinden op het internet of ze VLAN ondersteunen

 

Als je rechtstreeks glasvezel kast naar jou eigen modem 

 

Het is bij mij gelukt glasvezelnetwerk kasje dan lan naar tp-link deco x90
instellingen >vlan aanzetten>1 er onder idmode>lijst met landen >scholen naar beneden aangepast klik dan vul je de gegevens in

Internet vlan id: 300
Internet vlan priority: 0
Dan iptv
Iptv vlan id: 640
Iptv vlan priority : 5

Ik niet gedaan voip
Voip vlan id : 35
Voip vlan priority: 6

Door bonus barbus gelukt ook tmobile tv werkt wel even resetten tv box met naald dan klant nummer en pin invullen

Reputatie 4

Ahh snap hem nu. Welke instellingen mis je op de Deco die de Zyxel wel heeft. 

Ik zie alleen maar voordelen door de deco direct op de mediaconverter te zetten. Maakt alles een stuk simpeler. 

Niet als je ook vaste telefoon hebt via die Zyxel. Maar het werkt ook met de deco's in accespoint mode zolang ze maar niet via de zyxel onderling hoeven te communiceren. Dus zet alle deco's bedraad in accespoint mode achter een switch (liefst ook van TP-Link, 10€ bij Action) die vervolgens weer verbind met de Zyxel.