Beantwoord

Ubiquiti Unifi Security Gateway lage internetsnelheid

  • 5 July 2022
  • 8 reacties
  • 684 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 9 reacties

Hallo,

Ik heb sinds eind september glasvezel van Tmobile in het begin had ik gewoon netjes een hoge snelheid.

Later werd het steeds lager en lager, ik had een Edge Router X in plaats van de Zyxel router.

Vorige week besloot ik mijn netwerk te vervangen voor andere spul van Unifi.

Na het vervangen had ik opeens 90mpbs ipv 900/800mbps, wanneer ik mijn laptop direct op de USG aansloot kwam ik op 300mpbs, echter kwam ik er achter dat je op de switches (ik heb er twee) Flow Control moet aanzetten. Na dit gedaan te hebben was het op elke apparaat verbetert, de was snelheid 350mbps. 

Hardware Offloading staat aan, MSS Clamping staat uit, Threat Detection staat ook uit.

Maar wat ik ook doe, ik krijg niet meer de 800/900mbps die ik eerst had.

Alles is ook up to date…..

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 5 July 2022, 15:05

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

 

Gebruik je wel de speedtest.net App om je snelheid te testen?

Heb je de speedtest ook al eens uitgevoerd door je laptop direct op de LAN poort aan te sluiten van je USG?

Welke Firmware draai je op de USG?

 

  • Bij mij staan jumbo frame en flow control uitgeschakeld op de 8P-60W en de Flex Mini's.
  • Bij de USG staan hardware offload, offload scheduler en offload layer 2 blocking ingeschakeld.
Reputatie 1

Hij bedankt voor jouw reactie!

Zo te zien als ik kabel vanaf de USG doe, heb ik wel de goede snelheid.

Als ik een kabel uit de switch haal en dan op mijn laptop dan heb ik ook de goede snelheid.

Ik gebruik een HP USB-C dock G5 verbonden met mijn laptop met USB-c alleen dan heb ik 320mbps!

Dus eigenlijk heb ik het probleem gevonden, alleen nog niet opgelost.

Als ik een kabel uit de switch haal en dan op mijn laptop dan heb ik ook de goede snelheid.

Ik gebruik een HP USB-C dock G5 verbonden met mijn laptop met USB-c alleen dan heb ik 320mbps!

 

Heb je de dock ook direct aan de USG gehangen? Als dit niet het geval is dit misschien ook eens testen Als het issue ook dan bestaat, dan kan je er eigenlijk vanuit gaan dat het bij de USB C Dock ligt. 

 

Reputatie 1

Hi,

 

Blijkbaar ligt het aan de laptop USB C poort, de docking kan gewoon 1Gbps aan.

Ik gebruik een HP Probook 450 G8 met eerdere genoemde docking via USB C.

Wanneer ik een andere laptop via USB C aansluit op dezelfde docking krijg ik wel de verwachte snelheid.

Best vreemd, want de Probook USB C poort zou max 5Gbps kunnen doen

 

Reputatie 7

Hoi @Laze,

Hoe zit het met de netwerkkaart bij de Probook? Niet direct wetend wat de snelheid van deze is, zal wellicht daar ook naar gekeken kunnen worden. Wellicht dat een update van de drivers ook al voldoende is om de snelheid te kunnen halen via de Ubiquiti. 

Blijkbaar ligt het aan de laptop USB C poort, de docking kan gewoon 1Gbps aan.

Ik gebruik een HP Probook 450 G8 met eerdere genoemde docking via USB C.

Wanneer ik een andere laptop via USB C aansluit op dezelfde docking krijg ik wel de verwachte snelheid.

Best vreemd, want de Probook USB C poort zou max 5Gbps kunnen doen

Dus met de netwerkkabel direct in de HP Probook 450 G8 werkt het wel goed, via de USB-C docking niet. En diezelfde docking aan een andere laptop werkt probleemloos.

Het zou kunnen zijn dat de drivers (stuurprogramma's) niet lekker geïnstalleerd zijn of misschien ge-update moeten worden 

Je zou eventueel ook eens op de HP Support pages van je laptop kunnen kijken of er een Knowledgebase is waarin dit wordt besproken.

Dat het op een andere laptop wel naar behoren werkt betekent eigenlijk al dat de USB-C Docking station in orde is, maar het probleem ergens zit bij de laptop.

 

 

Reputatie 1

Bedankt voor jullie reacties! Ik gebruik gewoon nu een andere laptop. Ik heb alles geprobeerd qua instellingen en drivers, alleen blijft op 320mbps.

Op wifi krijg ik 500/600mbps dus ik gebruik de laptop op wifi en een andere laptop gewoon bekabeld.

 

@Gerrit078

Bedankt voor jullie reacties!

 

Geen probleem.

 

Ik gebruik gewoon nu een andere laptop. Ik heb alles geprobeerd qua instellingen en drivers, alleen blijft op 320mbps.

 

Omdat het op de andere laptop wel helemaal in orde is en werkt, kunnen we T-Mobile, je Unifi apparatuur en de Docking station uitsluiten.

Hopen (duimendraaien) dat HP binnenkort met een fix komt zodat je op beide laptops gewoon van de snelheden kunt genieten.