Beantwoord

UDM aanlsuiten bridge modus of niet?


Hallo,

Ik heb een Unifi dream machine (UDM) nu achter de huawie router hangen maar wil die uitschakelen iemand een idee hoe. kan ik de huawei in bridge zetten of zij er nog ander instellingen waar ik aan moet denken.

alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door TechRacing93 28 April 2022, 11:56

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

19 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Xenophon 

De modem van T-Mobile kan niet in bridge mode. Indien je glasvezel hebt dan kan je de UDM rechtstreeks op de mediaconverter aansluiten, hiervoor configureer je dan VLAN 300 voor internet in de UDM met verbindingstype Dynamic IP.

Heb je naast internet ook tv en/of vast bellen?

alleen internet.

Kan je mij aan een how to helpen?

 

bvd

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Xenophon

Sluit de UTP die vanuit de Media converter gaat op de WAN poort van de UDM.

In de instellingen ga je naar Networks → WAN. Stel daar vlan 300 in en klaar! 

 

 

Afhankelijk van de controller die je gebruikt kan het er anders uitzien. 

zoals dit?

waar staat die 300 overigens voor? ;)

 

Reputatie 7
Badge +16

@Xenophon Zo te zien heb je de velden correct ingevuld! 👍 De VLAN 300 is de Internet VLAN. Voordat we overgingen op het nieuwe TV-platform gebruikten Internet (300) en TV (640) nog gescheiden labels/tags, maar dat is nu niet meer zo.

 

@Xenophon Zo te zien heb je de velden correct ingevuld! 👍 De VLAN 300 is de Internet VLAN. Voordat we overgingen op het nieuwe TV-platform gebruikten Internet (300) en TV (640) nog gescheiden labels/tags, maar dat is nu niet meer zo.

not working.

 

kan het zijn dat het niet werkt omdat het subnet 192.68.2.0/24 is en de haost 192.168.1.1?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Xenophon 

Wil je IGMP snooping enable eens uitvinken, opslaan en dan de mediaconverter even herstarten door de stroom te verwijderen?

Hallo @Xenophon 

Wil je IGMP snooping enable eens uitvinken, opslaan en dan de mediaconverter even herstarten door de stroom te verwijderen?

Zeker, moment

Hallo @Xenophon 

Wil je IGMP snooping enable eens uitvinken, opslaan en dan de mediaconverter even herstarten door de stroom te verwijderen?

Zeker, moment

geen verschil.

 

Reputatie 6
Badge +3

zoals dit?

waar staat die 300 overigens voor? ;)

 

Dit is de LAN network niet de  WAN. Je hebt al de nieuwe controller, ergens moet iets staan met Internet. Dat is de WAN. 

zoals dit?

waar staat die 300 overigens voor? ;)

 

Dit is de LAN network niet de  WAN. Je hebt al de nieuwe controller, ergens moet iets staan met Internet. Dat is de WAN. 

hahaha zo simpel kan het zijn :)

Reputatie 6
Badge +3

HI @Xenophon 

Top dat het is gelukt! 

Hi, 

Ik ben net klant bij T-mobile. Dus over het bedrijf kan ik nog niet oordelen. wel heb ik de afgelopen dagen af en toe op de community page gezeten en ben

verast met alle kennis en hulp die wordt gedeeld.

Ik wil zelf dus ook de UDM aanschaffen. Maar even voor mijn bevestiging. 

De mediaconverter waar over wordt gesproken is dus deze?

 

 

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Zitronix 

Dit is jouw mediaconverter inderdaad, dit is een AON mediaconverter dus je hebt in ieder geval geen GPON. 

Hallo @Zitronix 

Dit is jouw mediaconverter inderdaad, dit is een AON mediaconverter dus je hebt in ieder geval geen GPON. 

Bedankt voor je snelle reactie! 

Dus de bovenstaande thread geldt dus ook voor mij? VLAN ID 300 en gaan met de banaan?

Hallo @Zitronix 

Dit is jouw mediaconverter inderdaad, dit is een AON mediaconverter dus je hebt in ieder geval geen GPON. 

Bedankt voor je snelle reactie! 

Dus de bovenstaande thread geldt dus ook voor mij? VLAN ID 300 en gaan met de banaan?

Hoi,

denk dat het ook voor jou geld idd. Bij mij draait alle als een zonnetje.

Ik heb precies dezelfde media converter.

Hallo @Zitronix 

Dit is jouw mediaconverter inderdaad, dit is een AON mediaconverter dus je hebt in ieder geval geen GPON. 

Bedankt voor je snelle reactie! 

Dus de bovenstaande thread geldt dus ook voor mij? VLAN ID 300 en gaan met de banaan?

Hoi,

denk dat het ook voor jou geld idd. Bij mij draait alle als een zonnetje.

Ik heb precies dezelfde media converter.

Jongens. Top!  ik ga de UDM bestellen en bedank jullie wederom.

Reputatie 7

Prachtig om te zien hoe meningen en ervaringen worden gedeeld in dit topic! Met port forwarding kan een kind de was doen.